emails sendt fra server fanges af spamfilt~
Fra : Hans-Ole Jensen

Dato : 06-05-08 07:29

Har lavet en tilmeldingsform, hvor der bliver sendt en email for bekræftelse
fra server automatisk.

Visse email adresser modtager aldrig nogen tilbagemelding og andre efter få
sek.

Regner med at det er spamfiltre som snupper disse emails.

Der er htmlkode i pågældende email men det kan vel ikke være årsag.

Nogen ideer ?

Har det noget med opsætning af en mailserver at gøre.?

Hans-Ole

Fra : Dan Storm

Dato : 06-05-08 08:30

Hans-Ole Jensen skrev:
> Nogen ideer ?

Jeg har selv haft rigtig mange problemer med lige netop det.

Jeg har lavet en klasse til at sende MIME emails, som jeg bruger til en
mailingliste.

Dit problem ligger sandsynligvis i dine headers - SpamAssasin (SA) er
nok den værste at komme udover.

Lidt hurtige erfaringer jeg har gjort mig:

RFC'en foreskriver naturligvis at alle linebreaks i headers angives med
\r\n, men SA (og Gmail, for den sags skyld) laver altid bøvl, så nøjes
med \n.

Sørg for at angive MIME-Version.

Sørg for at angive X-mailer, det giver SA og andre spamfiltre mulighed
for at differenciere bedre i de mails der kommer ind.

Sørg for at du også har en tekstudgave af mailen i samme mail.

Tro ikke brugerne vil gøre noget for at undgå dit killfilter
- Så vigtig er du heller ikke!