SSL på Apache?
Fra : Brian Tingholm [7900~

Dato : 30-04-08 16:50

Hej gruppe

Lad det være sagt med det samme: jeg er på dybt vand her!
Jeg har en hjemmeside hvor jeg bruger SSL sockets, eller det ville jeg
gerne, men jeg får denne fejl:

*Warning*: fsockopen() [function.fsockopen
<http://www.XXXX.dk/function.fsockopen>]: unable to connect to
ssl://www.XXXX.dk:443 (Unable to find the socket transport "ssl" - did
you forget to enable it when you configured PHP?)

Jeg vil mene at det er mit hotel der ikke har åbent for SSL sockets (Cliche)
jeg ved at nøjagtigt det samme kode virker fint på et b-one hotel.

Nogen der kan forklare mig om Cliche har en god grund til ikke at ville åbne
for dette? eller er det bare nogle pap-hoveder der sidder i supporten, der
ikke vil prøve at forbedre noget?

Som jeg har forstået det, er det ca et flueben der skal sættes i apache for
at det virker. Er jeg helt galt på den?

Her er hvad Cliche skrev (jeg fornemmer at det ikke er verdens mest kyndige
supporter der har svaret mig):

Brian Tingholm
mail: "fornavn" @menuen.dk

Fra : Peter Brodersen

Dato : 01-05-08 03:28

On Wed, 30 Apr 2008 17:49:49 +0200, "Brian Tingholm [7900]"
<rendmig@tingholm.com> wrote:

> [...]
>ssl://www.XXXX.dk:443 (Unable to find the socket transport "ssl" - did
>you forget to enable it when you configured PHP?)

Er det en decideret ssl-forbindelse, du har brug for? Idet du connecter
til port 443, tyder det på, at du blot vil lave en https-forespørgsel.

Det kan måske tænkes, at der er support for https (som selvfølgelig også
er ssl), uden at der er understøttelse for uafhængige ssl-streams. PHP kan
have https kørende som en PHP stream og ssl som en stream socket
transport.

Kan du smide en phpinfo(); online et sted, så man kan se den?

Men altså, ellers prøv blot med fx:
print file_get_contents("https://www.XXXX.dk/");
.... og se om det ligeledes fejler.

--
- Peter Brodersen
Kendt fra Internet

Fra : Brian Tingholm [7900~

Dato : 01-05-08 12:09

Peter skrev:
> Er det en decideret ssl-forbindelse, du har brug for? Idet du connecter
> til port 443, tyder det på, at du blot vil lave en https-forespørgsel.

Aner det faktisk ikke... jeg har ikke selv lavet koden :(

Det er lagt her:
http://www.swing-king.dk/index2.php

Brian Tingholm
mail: "fornavn" @menuen.dk

Fra : Peter Brodersen

Dato : 01-05-08 22:08

On Thu, 1 May 2008 13:09:24 +0200, "Brian Tingholm [7900]"
<rendmig@tingholm.com> wrote:

>Aner det faktisk ikke... jeg har ikke selv lavet koden :(

OK. Såvidt, jeg kan se, er der workarounds, men hvis du ikke lige let har
mulighed for at dykke ned i koden, så er det nok ikke realistisk.

>Det er lagt her:
>http://www.swing-king.dk/index2.php

OK. Ingen brug af SSL sockets uden videre, ingen mulighed for uden videre
at hente ressourcer over https.

Dog, udvidelsen cURL har SSL-understøttelse.

Så forudsat at du har lyst til at rode med koden *og* lade dit webhotel
blive hos Cliche, så kan du måske arbejde dig uden om ved at bruge
cURL-funktionerne i stedet for.

Men igen, idet du ikke selv har lavet koden, så tyder det på, at det vil
være lettere at flytte webhotel.

--
- Peter Brodersen
Kendt fra Internet

Fra : Brian Tingholm [7900~

Dato : 02-05-08 07:12

Peter skrev:
> [...]
> cURL-funktionerne i stedet for.
>
> Men igen, idet du ikke selv har lavet koden, så tyder det på, at det vil

Jeg har afgjort ikke lyst til at skifte hotel... jeg har vist 8-9 hoteller
ved Cliche, så ville være træt af at skulle flytte det ene...
Kan du komme mere ind på hvad jeg skal se på med koden, eller skal jeg sende
den til dig?
Det er en kode jeg har betalt for at få lavet, så ville være ked at at dele
den her...

Brian Tingholm
mail: "fornavn" @menuen.dk

Fra : Peter Brodersen

Dato : 02-05-08 14:40

On Fri, 2 May 2008 08:12:13 +0200, "Brian Tingholm [7900]"
<rendmig@tingholm.com> wrote:

> [...]
>den til dig?
>Det er en kode jeg har betalt for at få lavet, så ville være ked at at dele

Der findes en række funktioner, baseret på et bestemt kodebibliotek ved
navn cURL. Det er beregnet til at lave simple og avancerede
http-forespørgsler (samt https, ftp og en god del andre):
http://dk.php.net/manual/en/intro.curl.php

Følgende henter fx en hjemmeside og outputter resultatet:

<?php
$ch = curl_init();
curl_setopt($ch, CURLOPT_URL, "https://www.certifikat.dk/");
curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, TRUE);
$result = curl_exec($ch);
curl_close($ch);

print "<pre>".htmlspecialchars($result)."</pre>";
?>

Her bliver den eksterne hjemmeside hentet ned i variablen $result - og
derefter outputtet, så man kan se HTML'en bag.

Du kan prøve at se, om den kode virker for dig.

Det ændrer dog stadigvæk ikke på, at det kan være ret omstændigt at skulle
skrive din eksisterende kode om. Men det afhænger, om man i koden har
centraliseret eksterne forespørgsler, så man blot kan rette metoden til at
hente en ekstern hjemmeside ét sted.

--
- Peter Brodersen
Kendt fra Internet