tælle bestemte records
Fra : Knud Haugmark

Dato : 30-04-08 14:17

Dette spørgsmål skulle måske sendes til en SQL gruppe, men da det handler om
webdesign, prøver jeg her.
Jeg har 65.000 records i en database, og jeg kunne godt tænke mig at finde
ud af hvor mange der er af en bestemt slags. For eksempel hvor mange records
har en Y-akse der er 334 eller en xakse der er 876.
Det må være noget med select count() men hvad så. Jeg kan godt tælle en
enkelt slags, men jeg vil ha en oversigt over antallet af dubletter for hver
enkelt entry.
Databasen kan ses her:

http://www.sickpigs.dk/brak/brakbase.php

Knud

Fra : Jonas Bo Jalling

Dato : 30-04-08 21:27

Knud Haugmark skrev:
> [...]
> enkelt slags, men jeg vil ha en oversigt over antallet af dubletter for hver

Hej Knud,

Undskyld det lidt hurtige svar, men er på vej i seng.
Kig her:
http://forums.microsoft.com/MSDN/ShowPost.aspx?PostID=3178288&SiteID=1
Kan det bruges?
Ellers skal jeg nok hjælpe dig i morgen.

--
Mvh. Jonas Jalling