Et SQL spørgsmål??
Fra : Allan Madsen

Dato : 27-04-08 17:33

Jeg har en tabel med nogle poster i

i disse poster er der bla et månedsfelt

Nu vil jeg gerne udfør en sql sætning der kun giver mig et resultat
tilbage hvor det kun er månederne der kommer tilbage, men kun en gang.
1 = Januar
2 = Februar
3 = Marts
osv osv
Det vil sige at hvis min poster f.eks ser sådan ud
1
1
1
2
2
2
2
2
3
3
3
3
3

Ja så på jeg kun et resultal tilbage der hedder
1,2,3 alså ingen dobbelt gænger.

Kan man det via en sql sætning

og hvordan ser den så evt ud.

SELECT month FROM pille_forbrug giver mig jo en total oversigt over
alle posterne.

MVH
Allan

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 27-04-08 17:45

"Allan Madsen" <psp@crump.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> tilbage hvor det kun er månederne der kommer tilbage, men kun en gang.

> SELECT month FROM pille_forbrug giver mig jo en total oversigt over alle

select month from pille_forbrug group by month

Fra : Allan Madsen

Dato : 27-04-08 18:28

Philip Nunnegaard har bragt dette til os:

Takker mange gange for det hurtige svar

Fra : Martin

Dato : 28-04-08 07:09

Philip Nunnegaard wrote:
> "Allan Madsen" <psp@crump.dk> skrev i meddelelsen

> select month from pille_forbrug group by month

eller
SELECT DISTINCT(month) FROM pille_forbrug