mysqlkald
Fra : Mads Madsen

Dato : 26-04-08 09:46

Hej gruppe
Jeg spørger i denne gruppe med fare for at det ikke er den helt
rigtige.
Jeg har en tabel der ser således ud:

id - user_id - vaegt - laengde - dato
1 - 1 - 4000 - 83 - 2008-26-04
2 - 1 - 3000 - 71 - 2008-21-03
3 - 1 - 5000 - 90 - 2008-22-04
4 - 2 - 1500 - 49 - 2008-10-02

Jeg vil gerne have at outputtet skal være den tungeste vægt fra hver
user_id altså således at user_id kun forekommer en gang:

id - user_id - vaegt - laengde - dato
3 - 1 - 5000 - 90 - 2008-22-04
4 - 2 - 1500 - 49 - 2008-10-02

Jeg har været ved at lure lidt på distinct men ved ikke om det er der
jeg skal lede.
Har I et forslag eller kan I evt guide mig til den relevante gruppe
hvis det ikke er her - skal helst være dansk

Mads

Fra : Michael Zedeler

Dato : 26-04-08 17:36

Mads Madsen wrote:
> [...]
>
> Jeg vil gerne have at outputtet skal være den tungeste vægt fra hver
> user_id altså således at user_id kun forekommer en gang:[...]

Spørg i dk.edb.database.

Mvh. Michael.