At kalde "parent" og "next"
Fra : Kasper Johansen

Dato : 23-04-08 17:33

Hej gruppe.

Klasse B extender klasse A. Jeg vil nu have klasse klasse A til at
tjekke, om der findes en funktion kaldet "beforeRemove" på klasse B.
Hvordan gøres det?

Jeg har forsøgt med "method_exists" og "is_callable", men de virker ikke
med brug af "$this".

Altså noget lignende dette:

<?
class A{
function someName(){
if (method_exists($this, "beforeRemove")){
$this->beforeRemove();
}
}
}

class B extends A{
function beforeRemove(){
echo "Wee!\n";
}
}
?>

Kasper Johansen

Fra : Kasper Johansen

Dato : 23-04-08 17:44

Kasper Johansen wrote:
> [...]
> Hvordan gøres det?
>
> Jeg har forsøgt med "method_exists" og "is_callable", men de virker ikke

Jeg havde kvajet mig og redigeret i nogle forkerte filer -
method_exists() virker fint på den måde beskrevet.

Kasper Johansen