Forbindelse til MSSQL database via JDBC
Fra : SB

Dato : 23-04-08 10:47

Hejsa

Jeg har fundet adskillige eksempler på hvordan man kan lave connections
til Oracle, men jeg kan ikke finde noget, hvor en JDBC connection til
MSSQL er pakket ind i PHP. Er der en derude der kan være behjælpelig?

//Søren

Fra : Martin

Dato : 23-04-08 11:49

SB wrote:
> [...]
> til Oracle, men jeg kan ikke finde noget, hvor en JDBC connection til
> MSSQL er pakket ind i PHP. Er der en derude der kan være behjælpelig?

$host = '';
$db = '';
$user = '';
$pwd = '';

Java("com.microsoft.jdbc.sqlserver.SQLServerDriver"); //Init

$conn =
Java("java.sql.DriverManager")->getConnection("jdbc:mssql:thin//$host/$db",$user,
$pwd);

Da Java indbygget i PHP stadig er på eksperiment stadie, så er der nok
ikke så mange tutorials rundt om endnu
<http://de.php.net/manual/en/intro.java.php>

Men hvorfor bruge JDBC overhovedet?
- Hvorfor ikke bruge de indbyggede MSSQL funktioner i PHP
<http://de.php.net/manual/en/ref.mssql.php>

Eller evt. PEAR MDB2
<http://pear.php.net/package/MDB2/>

Dokumentation samt små hjælpe tekster / tutorials er at finde på
<http://pear.php.net/manual/en/package.database.mdb2.php>

Fra : SB

Dato : 23-04-08 13:37

Martin skrev:

> [...]
> <http://de.php.net/manual/en/intro.java.php>
>
> Men hvorfor bruge JDBC overhovedet?
> - Hvorfor ikke bruge de indbyggede MSSQL funktioner i PHP

Grunden til at jeg desværre er nødt til at bruge JDBC, er at PHP
afvikles på en AS400 platform. Den har en eller anden afskærmning i
forhold til andre miljøer, og en ekspert på området har derfor lavet en
JDBC driver til os!

//Søren