ftp script-connect på Gigahost
Fra : Dude

Dato : 22-04-08 19:31

Jeg er igang med at flytte fra Unoeuro til Gigahost.

Dette fungerede på unoeuro, men kører ikke på Gigahost, - er der mon
nogen som kan gennemskue hvad jeg skal gøre anderledes nu:

$ftp_server='web5.gigahost.dk';//server
$conn_id = ftp_connect($ftp_server);

// login
$user="mit brugernavn";
$passwd="mit password";
$login_result = ftp_login($conn_id, $user, $passwd);

ftp_mkdir($conn_id,"/familien/nymappe");
$chmod_cmd="CHMOD 0777 /familien/nymappe";
$chmod=ftp_site($conn_id, $chmod_cmd);

Jeg får denne fejlmedd.:
Warning: ftp_mkdir() [function.ftp-mkdir]: Can't create directory: No
such file or directory in /home/www/test.dk/familien/test.php on line 24

Warning: ftp_site() [function.ftp-site]: Could not change perms on
/familien/8: No such file or directory in
/home/www/test.dk/familien/test.php on line 26

Kan nogen mon hjælpe?
Mvh
John

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-04-08 00:21

Dude skrev:

> ftp_mkdir($conn_id,"/familien/nymappe");

Hvis det virkede, ville det oprette en mappe i serverens rod. Jeg
tvivler på at du har skriveadgang til den.

PHP ser hele serverens filstruktur i modsætning til HTML der kun
kan se 'fremad' fra kundens webmappe.

Prøv at droppe den indledende skråstreg i stinavnet.

--
Bertel

Fra : Peter Brodersen

Dato : 23-04-08 01:30

On Wed, 23 Apr 2008 01:21:00 +0200, Bertel Lund Hansen
<unospamo@lundhansen.dk> wrote:

>Hvis det virkede, ville det oprette en mappe i serverens rod. Jeg
>tvivler på at du har skriveadgang til den.
>
>PHP ser hele serverens filstruktur i modsætning til HTML der kun
>kan se 'fremad' fra kundens webmappe.

Her tilgår man dog filstrukturen gennem FTP. FTP-serveren kan snildt være
sat op til, at ens eget brugerdir udgør FTP-roden, ud fra hvilken bruger,
man er logget ind som.

Derfor kan koden godt have virket hos en tidligere udbyder.

>Prøv at droppe den indledende skråstreg i stinavnet.

Det vil jeg så til gengæld også foreslå. Det kan snildt være, at Gigahost
har sat deres FTP-service anderledes op end Unoeuro.

--
- Peter Brodersen
Kendt fra Internet

Fra : Martin

Dato : 23-04-08 08:45

Peter Brodersen wrote:

> [...]
>
> Det vil jeg så til gengæld også foreslå. Det kan snildt være, at Gigahost
> har sat deres FTP-service anderledes op end Unoeuro.

Derfor...

Log på din FTP med et program - Hvilke mappe skal du ind i for at komme
til roden? - Måske en public_html eller www mappe måske?

Når du kender navnet på den mappe, så erstattes NAVN i stien /NAVN/familien

Fra : Dude

Dato : 23-04-08 10:49

Martin skrev:

> Log på din FTP med et program - Hvilke mappe skal du ind i for at komme
> til roden? - Måske en public_html eller www mappe måske?
>
> Når du kender navnet på den mappe, så erstattes NAVN i stien /NAVN/familien

John:
Af en eller anden grund hedder min rodmappe ikke noget (www eller
public_html eller lign).

Men dette spiller:
ftp_mkdir($conn_id,"/www/familien/nymappe");

Så jeg er glad.

Tak, alle

Mvh
John