curser default i tekstfelt
Fra : kim

Dato : 28-04-08 10:36

Jeg sider og programmerer i asp, men er ikke sikker på om dette
spørgsmål er et egentlig asp spørgsmål.

Jeg har en Tekstboks i en Form.
Som udgangspunkt skal man klikke i tekstboksen for at kunne
skrive i den, men jeg kunne god tænke mig at man bare kunne
begynde at skrive uden at "klikke sig ind" i boksen.

Er der nogen som kan hjælpe med dette?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Birger

Dato : 28-04-08 12:38

"kim" <kim@kim.kim> skrev i en meddelelse
> [...]
> skrive i den, men jeg kunne god tænke mig at man bare kunne
> begynde at skrive uden at "klikke sig ind" i boksen.

Det er noget med at sørge for at dit tekstfelt er først i tab-order, eller
et script - f.eks. JS - der giver feltet focus, når siden er loaded.

Ved ikke hvordan det hænger sammen med ASP... ;>)

Birger
-----
http://bbsorensen.dk
http://varmeretter.dk - hverdagsmad. Sundt, nemt, hurtigt og billigt. Daglig
opdatering.

Fra : kim

Dato : 28-04-08 14:53

Efter lidt søgen på nettet ud fra dit svar har jeg fundet løsningen, og det
foregår i Javascript.

Til andre kan det gøres sådan her.

lav en body som denne

I form adder du (Name="FORMNAVN")
Eks:
<form Name="FORMNAVN" method="POST".........>

og den tekstboks som du ønsker curseren i skriver du (Name="FIELDNAVN")
Eks.
<input type="text" name="FIELDNAVN".......>

FORMNAVN og FIELDNAVN er valgfrie.

Fra : Birger

Dato : 28-04-08 15:29

> [...]
> Eks.
> <input type="text" name="FIELDNAVN".......>

Jo da.
Giv feltet et id (id="tekstfelt_id" i mit forslag), så virker min metode
også - og den kan så anvendes på elementer der ikke er i en form - hvis der
skulle være nogen grund til at fokusere et sådant.

Birger
-----

Fra : Knud

Dato : 28-04-08 16:13

Hej Kim.
"kim" <kim@kim.kim> skrev i en meddelelse
> Efter lidt søgen på nettet ud fra dit svar har jeg fundet løsningen,
> [...]
Godt vi har dig, tænk hvad verden slipper for.
Mvh Knud, som bare er så heldig. Hvad gjorde man uden en Kim?

Fra : kim

Dato : 14-05-08 09:47

Knud wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Hej Kim.
> "kim" <kim@kim.kim> skrev i en meddelelse

> Godt vi har dig, tænk hvad verden slipper for.
> Mvh Knud, som bare er så heldig. Hvad gjorde man uden en Kim?

Hej knud.

Det var så lidt.
Takker mange gange for de rosende ord...