Find tidspunkt for upload af fil ??
Fra : Is

Dato : 26-04-08 20:06

Hej

Jeg prøver på at lave en side, hvor vejrdata fra flere vejrstationer
kan ses samlet.
Indtil nu er det bare en ide, som jeg prøver om kan lade sig gøre.

Data fra vejrstationer uploaden på ejers hjemmeside, disse data vil
jeg så prøve at mixe på en side.
http://www.erikisager.dk/vejr_dk.asp

Det jeg samlet viser er pt gif filer, men bl.a. jeg uploader ikke
heletiden, derfor ønsker jeg at vise tid siden sidste upload.

Det har jeg tænkt mig at gøre ved at finde tiden for upload af fil, og
så beregne ud fra den. Jeg tidligere fået hjælp til at lave noget
lignende med pdf filer, man kan ikke få det til at virke.

Jeg har prøvet med:

Dim dato4100

Dim tempdato4100

' Finder senest gemt dato fra filerne

dim tempF4100
set tempF4100=Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")

' find tiden fra Ringsted
set datoTemp4100 =
tempF4100.GetFile(Server.MapPath("http://www.erikisager.dk/davis/Outsi
deTemp.gif"))
datoTemp4100 = datoTemp4100.DateLastModified
dato4100 = FormatDateTime(datoTemp4100, vbShortDate)
Response.Write(" Ringsted " & dato4100)

men får følgende fejl:

Server.MapPath() error 'ASP 0173 : 80004005'

Invalid Path Character

/vejr_dk.asp, line 24

An invalid character was specified in the Path parameter for the
MapPath method.

(linje 24 er set datoTemp4100 =
tempF4100.GetFile(Server.MapPath("http://www.erikisager.dk/davis/Outsi
deTemp.gif")))

Hvad går galt ???

Erik Isager

Fra : Nej

Dato : 26-04-08 20:43

"Is" <detteerminnewsgruppemailadresse3@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hej

Man kan ikke angive en url i Server.Mappath(), du skal angive stien:

Jeg vil tro du kan skrive:

Server.Mappath("/davis/OutsideTemp.gif")

I stedet for at skrive:

(linje 24 er set datoTemp4100 =
tempF4100.GetFile(Server.MapPath("http://www.erikisager.dk/davis/OutsideTemp.gif")))

Hilsen

Fra : Is

Dato : 26-04-08 21:35

"Nej" <nomail@nospam.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> >

> Man kan ikke angive en url i Server.Mappath(), du skal angive stien:
>
> Jeg vil tro du kan skrive:
>
> Server.Mappath("/davis/OutsideTemp.gif")

Ja det ser ud til at virke

Men hvis nu jeg vil finde dato på filer som jeg indsætter fra andres
sider, (med tilladelse fra dem selvfølgelig)

F.eks denne:
http://home19.inet.tele.dk/freespace/vejret/OutsideTempHistory.gif

Erik Isager