Live video på hjemmeside ?
Fra : Ukendt

Dato : 27-05-08 22:12

Hej !

Håber det er den rigtige gruppe at spørge i ?

Jeg har fået mig sådan en redekasse til at hænge op udenfor, med kamera i.
Hvordan (hvis det er muligt) får jeg levende billeder fra kameraet på min
hjemmeside ?
( er nybegynder i det med at lave hjemmeside, så bær over med mig hvis det
er et dumt spg)

Mvh Kai

Fra : Morten Kristensen

Dato : 30-05-08 12:53

Kai wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> hjemmeside ?
> ( er nybegynder i det med at lave hjemmeside, så bær over med mig hvis det

Hej Kai.

Spørgsmålet fejler skam overhovedet ingenting.

Jeg mener man kan få webcams med indbygget server - altså et kamera, der
automatisk kan sættes til at sende billeder til en hjemmeside. Tror du kan
løse det på denne måde.

Ellers skal du nok fortælle lidt mere om hvordan kameraet til redekassen
fungerer - og hvordan det er forbundet til din pc - og hvordan du uploader
til din side etc... Og altid en god idé at give et link til selve siden.

Held og lykke.

VH Morten

VH Morten

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-08 19:20

Hej Morten.

"Morten Kristensen" skrev :

> [...]
> til din side etc... Og altid en god idé at give et link til selve siden.

Kameraet er ligesom de her små overvågningskameraer.
Kameraet er vel ca. 4x4x4 cm og har infrarødt lys så det også kan se i
mørke.
Output fra cam er video signal og lyd der ender i 2 phono stik (tror jeg de
hedder )
et rødt og et gult stik.
Man kan sætte det til sit TV med et medfølgende scartstik/adapter.
Lige nu har jeg det sat til mit grafikkort da der er video ind på, og til
lydkortet.

Min hjemmeside er www.k-a-i.dk ikke noget særligt desværre, jeg øver
stadig

Ps. TV2 vejret har også sådan en fuglekasse, og man kan følge med i hvad
der
sker i kassen på deres hjemmeside:
http://vejret.tv2.dk/article.php/id-11199149.html
http://wms.jay.net/fuglekassen (ungerne er fløjet fra reden)