Div element / footer tilpasning til bund p~
Fra : Michael Jørgensen

Dato : 27-05-08 17:12

Hej...
Er der nogen derude som ved hvordan man får sin footer ( i mit
tilfælde en div med grafik i) til at placere sig i bunden af
skærmen lige meget hvilken skærmstørrelse man har?

Mine indholds div'er som ligger lige ovenfor min footer har ingen
fast højde eftersom den skal være dynamisk og tilpasse sig
indholdets størrelse. Ved ikke om det har nogen betydning?

På forhånd tak!

/Michael

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin

Dato : 27-05-08 17:17

Michael Jørgensen wrote:
> [...]
> fast højde eftersom den skal være dynamisk og tilpasse sig
> indholdets størrelse. Ved ikke om det har nogen betydning?

Læs Jørgen Farum Jensens indlæg "Hjælp til sidefod (footer)" fra
25-05-2008 13:05

Fra : Rune Jensen

Dato : 27-05-08 12:46

On 27 Maj, 18:12, Michael Jørgensen <fredi...@sol.dk> wrote:
> Hej...
> Er der nogen derude som ved hvordan man får sin footer ( i mit
> tilfælde en div med grafik i) til at placere sig i bunden af
> skærmen lige meget hvilken skærmstørrelse man har?

Du kan kigge her:
http://matthewjamestaylor.com/blog/keeping-footers-at-the-bottom-of-the-page

MVH
Rune Jensen

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 27-05-08 21:05

Rune Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Du kan kigge her:
> http://matthewjamestaylor.com/blog/keeping-footers-at-the-bottom-of-the-page
>

> MVH
> Rune Jensen

Mange tak for svaret...
Lige det jeg ledte efter, selvom jeg ikke kan få det til at virke... det siger
nok mere om mig i stedet

Fra : Rune Jensen

Dato : 27-05-08 20:32

On 27 Maj, 22:05, Michael Jørgensen <fredi...@sol.dk> wrote:

> Mange tak for svaret...
> Lige det jeg ledte efter, selvom jeg ikke kan få det til at virke... det siger
> nok mere om mig i stedet

Hvordan virker det ikke?
Den er ikke helt optimal i Opera, så den browser er åbenbart bare
problembarn. Og der er et mystisk tegn på siden, som gør, man kunne
tro, der er fejl i CSS(HTML et eller andet sted. Jeg har ikke prøbet
validering, men det kunne man forsøge.

Men hos mig virker det i IE7 ig FF.

MVH
Rune Jensen