Image height 100%
Fra : Thrane

Dato : 27-05-08 09:16

Hej

Jeg benytter denne doctype:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

Er det ikke muligt med CSS at sætte en billedhøjde på 100%
Jeg har en skygge i png, der gerne skulle være samme højde som siden, der er
variabel i højden...

Pft.
Thrane

Fra : Martin

Dato : 27-05-08 10:11

Thrane wrote:
> [...]
>
> Er det ikke muligt med CSS at sætte en billedhøjde på 100%
> Jeg har en skygge i png, der gerne skulle være samme højde som siden, der er

html {height:100%;}
body {height:100%;}

Hvis du vil have yderligere hjælp, så kom med et link

Fra : Thrane

Dato : 27-05-08 10:36

"Martin" <maaNO@SPAMscandesigns.dk> wrote in message

> html {height:100%;}
> body {height:100%;}
>
> Hvis du vil have yderligere hjælp, så kom med et link

Det virker desværre ikke...

http://www.lycan.dk/

Ved det er yt med tabeller, men håber alligevel på hjælp!

/Thrane

Fra : Martin

Dato : 27-05-08 10:51

Thrane wrote:
> "Martin" <maaNO@SPAMscandesigns.dk> wrote in message

> Det virker desværre ikke...
>
> http://www.lycan.dk/
>
> Ved det er yt med tabeller, men håber alligevel på hjælp!

Ja, så er jeg ude... er helt umulig med tabeller... men smid en tabel
ind i tabellen, også lige en udenom, så kan du sikkert få det til at
virke :P

Fra : Martin

Dato : 27-05-08 10:51

Martin wrote:
> er helt

*Jeg er helt...

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 27-05-08 11:13

Thrane skrev:
> [...]
>
> Er det ikke muligt med CSS at sætte en billedhøjde på 100%
> Jeg har en skygge i png, der gerne skulle være samme højde som siden, der er

div#side {
background-image:url(skygge.png);
background-repeat: repeat-y;
background-position:right top;
}

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Thrane

Dato : 27-05-08 11:16

"Jørgen Farum Jensen" <jfjenzen@yahoo.dk> wrote in message

> div#side {
> background-image:url(skygge.png);
> background-repeat: repeat-y;
> background-position:right top;
> }

Tak, men vil png'ens gennemsigtighed virke, når det bliver lagt som
baggrund?

/Thrane

Fra : Thrane

Dato : 27-05-08 11:20

"Jørgen Farum Jensen" <jfjenzen@yahoo.dk> wrote in message

> [...]

Desværre vil IE6 ikke vise gennemsigtigheden på en PNG...

/Thrane

Fra : Martin

Dato : 27-05-08 11:32

Thrane wrote:
> "Jørgen Farum Jensen" <jfjenzen@yahoo.dk> wrote in message

> Desværre vil IE6 ikke vise gennemsigtigheden på en PNG...

Enten kan du lave den til en gif, ellers kan du bruge et af de fix der
findes fx. <http://www.twinhelix.com/css/iepngfix/>

Fra : Thrane

Dato : 27-05-08 11:39

> Enten kan du lave den til en gif, ellers kan du bruge et af de fix der
> findes fx. <http://www.twinhelix.com/css/iepngfix/>

GIF understøtter ikke Alpha-Channel, så det er udelukket.
Har tidliogere benyttet et PNG hack, men det virkede ikke på baggrunde.

Fandt nu: http://24ways.org/2007/supersleight-transparent-png-in-ie6
Og det virker efter hensigten.

Tak!

/Thrane

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 27-05-08 14:54

Martin skrev:

> [...]

Jo. Problemet med PNG og IE<7 er delvis gennemsigtighed.
Så der er intet problem med aliasing på samme måde som
man gør med GIF'er. Men er det ikke tilstrækkeligt findes
der MS DHTML behaviors, der løser problemet med alfa-kanalen
i PNG'er.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Thrane

Dato : 28-05-08 07:12

> [...]
> man gør med GIF'er. Men er det ikke tilstrækkeligt findes
> der MS DHTML behaviors, der løser problemet med alfa-kanalen

Jeg testede med en PNG som baggrund i en celle og den var ikke gennemsigtig
i IE6...

/Thrane