Hvordan ordner jeg det her puslespil ?
Fra : Stig Johansen

Dato : 21-05-08 00:03

Hej alle.

Som nævnt i subj, har jeg et puslespil, som jeg lige synes jeg kan få ideen
til.

Baggrund:
Jeg har noget, hvor der bliver returneret noget dynamisk genereret svg.
Eksempelvis http://server/funktion/?param1¶m2 osv..
Kaldet sker fra en
<form action =..>
<input name="param1">
osv.
Det virker fint, og returnerer det, det skal.

MEN, så er der den sk*de IE6 (Og Mozilla for den sags skyld)
Den er sådan indrettet, at den først medtager hele svg'et, og derefter
autogenererer noget internt HTML med
<object> svg </object>
Og derefter henter den hele skidtet een gang til.

Udfordringen er så at få ovennævnte <form> til at generere en minimalistisk
html med det indlejrede <object>, og med overførsel af værdierne fra
inputfelterne, som så kalder min funktion, altså en eller anden mellemside.

Jeg overvejer at prøve noget med at åbne et vindue og skrive html'et via
Javascript, men jeg er ikke sikker på det bliver en god løsning
(brugermæssigt).

For brugeren skal det helst se ud som om man trykker på en knap, og så
kommer svaret.

Jeg har også overvejet AJAX, men jeg kan ikke rigtig se hvordan jeg kan få
returdata ind. Det er jo ikke en <div> m.m, men et selvstændigt objekt.

Er der nogle ideer at hente ?

Stig Johansen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 21-05-08 05:21

Stig Johansen wrote:

> svg. Eksempelvis http://server/funktion/?param1¶m2 osv..

Et fungerende link til problemet - lagt ud på nettet - i stedet for et link
internt på dit eget system vil nok gøre det lettere at hjælpe.

Erik Ginnerskov

Fra : Stig Johansen

Dato : 21-05-08 06:34

Erik Ginnerskov wrote:

> Et fungerende link til problemet - lagt ud på nettet - i stedet for et
> link internt på dit eget system vil nok gøre det lettere at hjælpe.

Jeg har ikke noget fungerende link, det er det jeg er ude efter.

I forbindelse med et andet indlæg har jeg dog (forsøgt) lagt et eksempel ud
her:
<http://w-o-p-r.dk/wopr.tools/monitor/monitor.pie.svg>
Den bliver så kaldt via
<http://w-o-p-r.dk/wopr.tools/monitor/monitor.pie.asp>
med denne her:
<object data="monitor.pie.svg" type="image/svg+xml" height="100%"
width="100%"></object>

Desværre er UnoEuro's server sat op til at levere 'application/octet-stream'
på svg filer, så det er ikke sikkert det virker, Firefox gider ikke.

Jeg har heller ikke nogen IE7, så jeg ved ikke om problemet stadig er der.

Men bemærk, at det ikke er noget en bruger ser.
Man skal lave en trace på linien for at se dedt.

Men det jeg har brug for er, at en form eller et link, i princippet
autogenererer noget HTML analogt med den lille ASP fil.

Hmm.. nu jeg skriver, så kommer jeg til at tænke på, at det måske bare er at
lave en <div> og og sætte <object>-tagget ind i innerHTML via
Javascript......

Men... refresh/back... hmm...

Nå, det må jeg tænke over, men hvis der dukker forslag op vil jeg være
taknemmelig.

Stig Johansen

Fra : Stig Johansen

Dato : 21-05-08 06:50

Stig Johansen wrote:

> Men bemærk, at det ikke er noget en bruger ser.
> Man skal lave en trace på linien for at se dedt.

Hov, kommer lige i tanker om en anden 'trace' metode:
Du kan prøve at gemme en hvilken somhelst svg fil på din egen server.
Der burde du kunne se 2 på hinanden følgende entries i din log for hver
request.
'Fænomenet' gælder ved direkte kald af svg, uanset om det er et link, en
knap, eller tastet direkte ind i adresselinien, med og uden parametre.

Stig Johansen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 21-05-08 20:02

Stig Johansen wrote:

> I forbindelse med et andet indlæg har jeg dog (forsøgt) lagt et
> eksempel ud her:
> <http://w-o-p-r.dk/wopr.tools/monitor/monitor.pie.svg>

Den gav i første ombæring ingenting i FF, men IE foreslog en opdatering af
SVG-viewer.

> [...]
> med denne her:
> <object data="monitor.pie.svg" type="image/svg+xml" height="100%"

Efterfølgende kan både FF og IE (7) vise SVG'en - IE kræver min tilladelse
til at vise filen, FF åbner først asp-filen i et faneblad og derefter SVG i
et nyt faneblad.

IE 6 vil slet ikke vise filen - hos mig, hvor IE 6 er installeret som en
'stand alone' parallelt med IE 7..

> Desværre er UnoEuro's server sat op til at levere
> 'application/octet-stream' på svg filer, så det er ikke sikkert det
> virker, Firefox gider ikke.

Ligger ovennævnte SVG hos UnoEuro?

Erik Ginnerskov

Fra : Stig Johansen

Dato : 21-05-08 21:11

Erik Ginnerskov wrote:

> Den gav i første ombæring ingenting i FF,

Min FF (2.0.0.14) kommer med en dialogbox med Open with eller Save as.

> men IE foreslog en opdatering af
> SVG-viewer.

Er en MS viewer eller Adobes?

> Efterfølgende kan både FF og IE (7) vise SVG'en - IE kræver min tilladelse
> til at vise filen,

Jeg har også sat min IE op til at spærge om ActiveX og Plugins.

> FF åbner først asp-filen i et faneblad og derefter SVG
> i et nyt faneblad.

Mystisk, hos mig kommer den med samme dialogboks uanset om det er indirekte
via ASP siden. Men den er ikke god, hvis den åbner svg'en i et separat
faneblad.
Hvilken version af FF bruger du?

> IE 6 vil slet ikke vise filen - hos mig, hvor IE 6 er installeret som en
> 'stand alone' parallelt med IE 7..

Jeg har Adobes svg viewer installeret i IE6, men jeg kan dælmen ikke huske
om det var noget man selv skulle downloade og installere.

> Ligger ovennævnte SVG hos UnoEuro?

Ja, men det er kun en 'file save as'.

På mine egen server, hvor svg bliver leveret som "image/svg+xml" virker det
med direkte kald til svg i både IE6,FF samt Konqueror.
Dog med det aberdabei, at IE6 kalder dobbelt.

Det med 'omvejen' har jeg slet ikke prøvet her (i FF).

Det må jeg lige prøve, og hvis det viser sig, at den åbner i separate tabs,
så dropper jeg det.

Vender tilbage om lidt.

Stig Johansen

Fra : Stig Johansen

Dato : 21-05-08 21:22

Stig Johansen wrote:

> Det må jeg lige prøve, og hvis det viser sig, at den åbner i separate
> tabs, så dropper jeg det.
>
> Vender tilbage om lidt.

Nu har jeg prøvet - weird.
Hvis jeg kalder svg filen direkte i FF, ser den fin[1] ud, men hvis jeg
åbner den via asp/html kommer den i samme vindue - MEN - den er så lille at
jeg næsten skal bruge mikroskop, ca 1/10 af vinduet.

Så jeg dropper tanken med en omvej, og ser på det engang når FF 3 kommer på
gaden.

Der skulle vistnok være kigget godt på svg i den version.

[1] Ikke forstået at den er fin, men at den blivet vist jfr. indholdet.

Stig Johansen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 22-05-08 05:11

Stig Johansen wrote: