Område på billede, lagt som background ska~
Fra : Heidi Bille

Dato : 18-05-08 18:03

Jeg har en side, hvor et billede ligger som <body
background="images/xxx.png"> for billedet skal kunne udskiftes
fra side til side af én, der ikke er så rutineret.

På billedet er et område, der gerne skulle være link (retur til
forside) - men jeg kan ikke få det til at virke i alle browsere.

Jeg har placeret en textbox over billedet og oprettet til link på
textbox'en (it seemed like a good idear - det virker fint i
Firefox - men Explorer (i hvertfald min Explorer 7.0.5.730.11)
ignorerer linket.

Har I nogen gode ideer ;-???

Heidi

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 18-05-08 19:18

Heidi Bille skrev:
> [...]
> textbox'en (it seemed like a good idear - det virker fint i
> Firefox - men Explorer (i hvertfald min Explorer 7.0.5.730.11)

Et link til siden ville hjælpe. Men det er sandsynligvis
stakkeordenen (z-index) på elementerne, der er i spil.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Heidi Bille

Dato : 18-05-08 23:15

Jørgen Farum Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Et link til siden ville hjælpe. Men det er sandsynligvis
> stakkeordenen (z-index) på elementerne, der er i spil.
>
> --
>
> Med venlig hilsen
> Jørgen Farum Jensen
> Håndbog i webdesign: http://webdesign101.dk/wwwbog/udgave2/
> Webdesign med stylesheets: http://webdesign101.dk/cssbog/
> ..

Siden er ikke officielt uploaded endnu - så jeg kan ikke give et
link - z-index på textbox'en er 2.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 19-05-08 05:28

Heidi Bille wrote:

> Siden er ikke officielt uploaded endnu - så jeg kan ikke give et
> link - z-index på textbox'en er 2.

At sidens fremtidige indhold endnu er hemmeligt kan vel ikke hindre dig i at
lægge en prøveside med dummy-tekst ud. Det er faktisk den eneste mulighed
for at få rigtig hjælp med dit problem. Alt andet vil være rent gætteri.

Erik Ginnerskov