Embed streaming radio
Fra : Ulrik Christensen

Dato : 15-05-08 18:50

Hejsa

Jeg forsøger at lave en BBKode til phpBB3 hvor det skal være
muligt at indsætte en streaming radio player i indlæggene.

Jeg har, stort set, fået det til at fungere, men der er et par
irriterende ting jeg gerne vil have hjælp til.

1. Autostart False virker i IE men Ikke FF.
2. I IE er der er popup der fortæller man skal klikke på
mellemrum for at aktivere. Den vil jeg gerne af med.

Koden jeg har fundet ser sådan ud:
<object id="MediaPlayer1" width=200 height=55
classid="CLSID:22D6F312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95"
codebase="http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/e
n/nsmp2inf.cab#Version=5,1,52,701"
standby="Loading Microsoft® Windows® Media Player components..."
type="application/x-oleobject" align="middle">
<param name="FileName" value="{URL}">
<param name="AutoStart" value="False">
<param name="ShowStatusBar" value="True">
<param name="DefaultFrame" value="mainFrame">
<embed type="application/x-mplayer2"
pluginspage = "http://www.microsoft.com/Windows/MediaPlayer/"
src="{URL}" align="middle"
width=200
height=45
defaultframe="rightFrame"
showstatusbar=true>
</embed>

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-05-08 19:36

Ulrik Christensen skrev:

> 1. Autostart False virker i IE men Ikke FF.
> 2. I IE er der er popup der fortæller man skal klikke på
> mellemrum for at aktivere. Den vil jeg gerne af med.

Du bruger en gammel Media Player. Det burde ikke betyde
noget, men du kan jo lige så godt bruge en classid til Media
Player 7 og senere. Du finder den på nedenstående link.

Din autostart er kun angivet i IE-koden og ikke i
Firefox-koden, og du bruger Embed til Firefox, og Embed
validerer ikke.

Prøv at tage et kig på denne side:
http://kimludvigsen.dk/tips-internet-websnedker-multimedia.html

Jeg har lavet nogle grundkoder som validerer, og som du kan
bygge videre på. Jeg vil næsten tro, at du får det til at
virke i Firefox med min kode. Jeg er til gengæld ikke så
sikker på problemet med at aktivere. Jeg gad ikke beskæftige
mig med det problem, da jeg lavede grundkoderne. Dels
oplevede jeg ikke problemet, og dels er det kun et spørgsmål
om tid, før Microsoft atter ændrer IE, så det ikke er
nødvendigt at aktivere objektet.

Du må meget gerne melde tilbage, hvis du oplever problemer
med koderne.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis backup med Ceren Backup.

Fra : Ulrik Christensen

Dato : 15-05-08 20:20

Hej Kim

Jeg har testet denne:
<object classid="clsid:6BF52A52-394A-11D3-B153-00C04F79FAA6"
width="300" height="45" id="{URL}">
<param name="URL" value="{URL}">
<param name="autostart" value="false">

<!--[if !IE 6]>-->
<object type="video/x-ms-asf" data="{URL}" width="300"
height="45">
<param name="autostart" value="false">

</object>
<!--<![endif]-->
</object>

Den kan streame og afspille mp3, men den autostarter i firefox.
Og popupen er der stadig.

Fra : Ulrik Christensen

Dato : 15-05-08 20:52

Så er autostart problemet løst. Brug 0 istedet for false.

Koden:
<object classid="clsid:6BF52A52-394A-11D3-B153-00C04F79FAA6"
width="300" height="45" id="{URL}">
<param name="URL" value="{URL}">
<param name="autostart" value="0">

[...]

Jeg mangler blot at få fjernet "Klik for at aktivere" i internet
explorer.
Er det nogen med en løsning på dette?

Fra : Per Christoffersen

Dato : 16-05-08 08:21

"Ulrik Christensen" <nospam@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg mangler blot at få fjernet "Klik for at aktivere" i internet
> explorer.
> Er det nogen med en løsning på dette?

Det skyldes en opdatering til IE (på et tidspunkt, XP SP2 vidst nok).
Efter denne opdatering skulle alle ActiveX objekter placeres med en ekstern
js-fil (gælder feks. også Flash-filer), hvis de skal være aktive lige fra
page-load.
Anvisningen på dette ligger et sted på Microsofts developer site.
Du kan også kigge på Adobes site, for at se hvordan de anbefaler man gør til
Flash-elementer.

Problemer er iøvrigt på vej ud, fordi nyere opdateringer (fra omkring 1.
april) til windows/IE fjerner denne mærkelige egenskab igen.
Det forklarer også hvorfor nogen ser den gule advarsel og andre ikke.
Jeg husker ikke længere årsagen til at den blev indført. Det var vidst enten
et sikkerheds-issue eller en obskur udløber af monopol-sagerne mod
Microsoft.

/Per

Fra : Stig Johansen

Dato : 16-05-08 15:43

Per Christoffersen wrote:

> Jeg husker ikke længere årsagen til at den blev indført. Det var vist
> enten et sikkerheds-issue eller en obskur udløber af monopol-sagerne mod
> Microsoft.

<http://blogs.msdn.com/ie/archive/2007/11/08/ie-automatic-component-activation-changes-to-ie-activex-update.aspx>

Stig Johansen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-05-08 21:17

Ulrik Christensen skrev:

> Jeg har testet denne:
[kode snippet]
> Den kan streame og afspille mp3, men den autostarter i firefox.
> Og popupen er der stadig.

Hvis det er en mp3-fil, bør du bruge mp3-koden.

Det er lidt forskelligt, hvilke parametre de forskellige
afspillere vil have. Prøv at indsætte følgende i Firefox-delen:
<param name="AutoStart" value="0">

Så du har:
<object type="video/x-ms-asf" data="filnavn.asf" width="300"
height="45">
<param name="AutoStart" value="0">
<param name="AutoStart" value="false">

Jeg har i ovenstående ladet <param name="AutoStart"
value="false"> være i koden, fordi den vist bliver brugt af
andre plugins, og fordi den tilsyneladende ikke generer. Jeg
har ikke en asf-fil, så jeg har prøvet med en wma-fil, og
der virker ovenstående med Windows Media Player-pluginnet i
Firefox.

IE forlanger ikke aktivering hos mig med wma-filen. Hvis du
vil, kan jeg godt prøve at lege med din kode, hvis du har
mulighed for at lægge en prøveside op. Hvis du ikke vil have
adressen offentliggjort, kan du sende mig en mail med den.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lav flotte fotoalbum til hjemmesiden med JAlbum.

Fra : Ulrik Christensen

Dato : 15-05-08 23:38

Så fik jeg også fikset den sidste.
Dette skal bruges: <param name="allowScriptAccess"
value="sameDomain" />
Så er popup'en væk.
Derudover har jeg sat lydstyrken til 80%

Så den færdige kode ser sådan ud:
<object classid="clsid:6BF52A52-394A-11D3-B153-00C04F79FAA6"
width="300" height="45" id="{URL}">
<param name="URL" value="{URL}">
<param name="autostart" value="0">
<param name="volume" value="80">
<param name="allowScriptAccess" value="sameDomain" />
<!--[if !IE 6]>-->
<object type="video/x-ms-asf" data="{URL}" width="300" height="45">
<param name="autostart" value="0">
<param name="volume" value="-220">
</object>
<!--<![endif]-->
</object>

Tak for hjælpen.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 18-05-08 19:41

Ulrik Christensen skrev:
> Så fik jeg også fikset den sidste.
> Dette skal bruges: <param name="allowScriptAccess"
> value="sameDomain" />
> Så er popup'en væk.

Tak for tilbagemeldingen.

Husk at enten slette ovenstående fra koden eller at skrive
en mere sigende alternativ tekst, end "ALTERNATIV".

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Skrot mus og tastatur, i fremtiden kan du styre computeren