printe websider
Fra : Martin

Dato : 13-05-08 16:10

Hvordan kan det være at når man printe en hjemmeside får man tit ikke
designet rigtigt med.
fx bliver farvede menuer med hvid tekst bare printet med blå understreget
tekst?

Er det browserbestemt eller er det kodningen af hjemmesiden det skal styres.

Martin

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-05-08 17:04

Martin skrev:

> Hvordan kan det være at når man printe en hjemmeside får man tit ikke
> designet rigtigt med.

Der er flere ting der kan spille ind. F.eks. kan det ske at man
har sat sin browser til ikke at udskrive baggrunden. Det kan også
være at printerudskriften styres med en speciel CSS-fil. Det
benytter jeg f.eks. på fiduso.dk til at slukke for menuen og
andre ting der er unødvendige i en papirudskrift.

--
Bertel

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 14-05-08 20:09

Bertel Lund Hansen skrev:

> Der er flere ting der kan spille ind. F.eks. kan det ske at man
> har sat sin browser til ikke at udskrive baggrunden.

Det er vist omvendt: De browsere jeg kender til
har som standard at baggrund /ikke/ vises. Det ku'
osse være festligt hvis det ikke var sådan - tænk
på alt det printerblæk/toner der ville være gået
til spilde ved at udskrive hvid skrift på sort
baggrund, hvis folk bare uden at tænke nærmere
over det printede websider ud.

Det kan også
> være at printerudskriften styres med en speciel CSS-fil. Det
> benytter jeg f.eks. på fiduso.dk til at slukke for menuen og
> andre ting der er unødvendige i en papirudskrift.

Og det løser jo også problemet med farvesætning
af links til udskrift.
Jørgen Farum Jensen