css frames og IE6 og ned
Fra : Simon Hansen

Dato : 13-05-08 13:55

Hej gruppe

Nu hvor frames har været oppe og vende et par gange de sidste dage
tænkte jeg om jeg kunne lave det med css.
Efter et par googles fandt jeg ud af det ku man godt.
Problemet er så bare IE6 og ældre?
iflg. browsershots ser det sådan her ud i IE6 og alle de andre IE
http://home20.inet.tele.dk/xqual/test/frames/ie6.htm

Det ser sådan her ud i alle andre:
http://home20.inet.tele.dk/xqual/test/frames/frames1.htm
Hvordan får jeg det vist i IE6??

Hilsen
Simon

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 13-05-08 21:20

Simon Hansen wrote:
> http://home20.inet.tele.dk/xqual/test/frames/ie6.htm
>
> Det ser sådan her ud i alle andre:
> http://home20.inet.tele.dk/xqual/test/frames/frames1.htm
> Hvordan får jeg det vist i IE6??

Problemet er IE 6's fejlagtige breddeberegning. Du skal - efter linket til
din css - i en conditional comment lave en ændring af bredden på #content,
så den kan komme op på plads mellem venstre og højre kolonne.

Du skal nok regne med en reduktion på omkring 3 % i begge sider.

Se her om conditional comments:

http://hjemmesideskolen.dk/html/css2.asp?id=css8

Erik Ginnerskov

Fra : Simon Hansen

Dato : 13-05-08 22:43

Erik Ginnerskov skrev:

> [...]
> så den kan komme op på plads mellem venstre og højre kolonne.
>
> Du skal nok regne med en reduktion på omkring 3 % i begge sider.

Takker mange gange
Interessant læsning og efter lidt asen og masen fik jeg den hen på plads.
Så skal jeg så bare ha leget lidt mere med det så resten også ser ud som
det skal i IE6.

Fik iøvrigt et spøjst problem med opera. Efter at rettet boksene til
position:absolute (før ville IE6 ikke arte sig) så når jeg scroller i
opera så scroller toppen ganske lidt op? Gjorde den ikke med
position:fixed på boksene. Må jeg bikse lidt med.

Hilsen
Simon

Fra : Simon Hansen

Dato : 14-05-08 14:58

Simon Hansen skrev:

> [...]
> opera så scroller toppen ganske lidt op? Gjorde den ikke med
> position:fixed på boksene. Må jeg bikse lidt med.

86% + 16% = 102%
Da opera er sådan en flink browser så den gør hvad man beder den om så
fik den jo 2% at scrolle på.