1 valideringsfejl
Fra : povl sørensen

Dato : 12-05-08 16:27

Herj

http://www.datasikkerhed.eu er der 1 valideringsfejl.

Nu har jeg bøvlet en hel time for at rette fejlen.

Er der en venlig sjæl, der vil hjælpe.

Med venlig hilsen

Povl Sørensen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 12-05-08 16:38

"povl sørensen" <post@mail.tdcadsl.dk> skrev

> På http://www.datasikkerhed.eu er der 1 valideringsfejl.

Hvad sker der hvis du sidst i dokumentetskriver </div>?

Fra : Simon Hansen

Dato : 12-05-08 16:43

povl sørensen skrev:
> Herj
>
> På http://www.datasikkerhed.eu er der 1 valideringsfejl.
>
> Nu har jeg bøvlet en hel time for at rette fejlen.

> [...]
# Line 62, Column 3: end tag for "DIV" omitted, but its declaration does
not permit this.

?

* You forgot to close a tag, or
* you used something inside this tag that was not allowed, and the
validator is complaining that the tag should be closed before such
content can be allowed.

The next message, "start tag was here" points to the particular instance
of the tag in question); the positional indicator points to where the
validator expected you to close the tag.
# Info Line 12, Column 0: start tag was here.

cellspacing="7"

Med andre ord. Du har startet en div i linie 12 som du ikke har
afsluttet. Hvad den gør godt for kan jeg ikke helt få øje på.
du har iøvrigt heller ikke lukket dit dokument ordentligt.. mangler

Sådan en lille sidenote.
Ville det ikke være lettere hvis du nu lærte html istedet for at rette
en wysiwyg kode til?

Hilsen
Simon

Fra : jopa

Dato : 12-05-08 16:52

"povl sørensen" <post@mail.tdcadsl.dk> skrev

> På http://www.datasikkerhed.eu er der 1 valideringsfejl.

Start altid med grundkoderne:
<head>
<title></title>
</head>

Du mangler afsluttende body og html
Desuden har du tilsyneladende en <div> for meget et eller andet sted

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Robert Nielsen

Dato : 12-05-08 17:20

> Du mangler afsluttende body og html
> Desuden har du tilsyneladende en <div> for meget et eller andet sted

eller en</div> for lidt.

Fra : jopa

Dato : 12-05-08 17:24

"Robert Nielsen" <robert@robertdesign.dk> skrev
> eller en</div> for lidt.

Ja ;-

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 12-05-08 17:48

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev :

>Du mangler afsluttende body og html

Behøver der ikke at være i html.
--
Kerim

Fra : jopa

Dato : 12-05-08 17:57

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev

> Behøver der ikke at være i html.

Jeg er af den gamle skole hvor ordnung muss sein

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 12-05-08 21:12

jopa wrote:

> Jeg er af den gamle skole hvor ordnung muss sein

Hatten af for det, men det giver altså ikke valideringsfejl at de slutkoder
mangler.

Erik Ginnerskov

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 12-05-08 17:51

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev

> Du mangler afsluttende body og html

Jeg mener ikke at det behøves i HTML 4. I hvert fald ikke i loose.
Men jeg har dog alligevel alle dage anset det for mest korrekt at afslutte
dem; også i gamle dage hvor jeg ellers ikke interesserede mig for
standarder.

Fra : povl sørensen

Dato : 12-05-08 18:02

jopa wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> "povl sørensen" <post@mail.tdcadsl.dk> skrev

> [...]

Tak for hjælpen

Fra : Lars Raaby

Dato : 12-05-08 20:45

povl sørensen skrev:
> Herj
>
> På http://www.datasikkerhed.eu er der 1 valideringsfejl.
>
> Nu har jeg bøvlet en hel time for at rette fejlen.
>
> Er der en venlig sjæl, der vil hjælpe.

Der er en tom "font" i linje 33

--
Venlig Hilsen