menu i frames en der virker og en der ikke~
Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 09-05-08 18:59

Jeg ved at man kan lave noget i menuen så det fungere dvs. når man trygger
på noget i menuen så bliver menuen der
så sker det inde i midten uden man skal gøre noget ellers ved den enkelte
html fil - det er nok bare det der er linket til menuen så går resten af sig
selv
Hvis du er en af dem der forstår det så værd rar lige at skriv koden og hvor
den skal stå i den dårlige menu for at den fungere som her beskrevet

du kan se noget af de 2 omtalte menu koder her ( jeg regner med det
relevante ligger i den del af koden som jeg har taget med her ? !)

jeg har den her side der ikke fungere noget af koden ser sådan her ud :
den omtalte : http://www.gummesen.dk/

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<head>
<!--
A:link, A:visited { text-decoration: none }
A:hover { text-decoration: none; color: #C7C7C7 }
-->
content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>
background="bg.jpg" bgcolor="#82858c" link="#c7c7c7"
marginheight="0" marginwidth="0" text="#000000"
vlink="#000080">
&nbsp;<font color="#ffffff" face="Times New Roman"
size="5">
&nbsp;&nbsp;<a target="start" href="start.html">Home</a><a
target="start" href="start.html">
</a><br>
&nbsp; <a href="http://www.bobdylan.com/songs/">Bob
Dylan</a><br>
&nbsp;<a href="test.html"> </a><a
href="test.html">link</a><br>

jeg har en side hvor noget af koden ser sådan ud og den fungere :

xmlns:o="urn:schemas-microsoft-com:office:office" lang="da">
<head>
content="text/html; charset=windows-1252">
<link rel="stylesheet" type="text/css"
href="pos2.css">
<title>Menu</title>
<base target="Main">

..style1 {

font-size: xx-small;

}

</head>
bgcolor="#333333" marginheight="6" text="#ffffff">
color="#ffffff" size="2"><a class="foto"
href="main.htm">HOME</a><br>
&nbsp; <span style="text-decoration: underline;"><a
href="arkiv/arkiv-galleri.html">GALLERI ARKIV</a><br>

**********************slut**********************

bedste hilsner
Bo M Mogensen

signatur på ALLE e-mails :
Gør en forskel :http://www.verdensborn.dk/articles.php?lng=da&pg=185

Fra : jopa

Dato : 09-05-08 20:32

"Bo Mørch Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev

> [...]
> html fil - det er nok bare det der er linket til menuen så går resten af

Gør dig selv den tjeneste at invister i et par bøger om alment (X)HTML.
Gerne noget der er letforklarligt det kræver du.
Biblioteket har en masse.
De link jeg kan give dig vil du ikke få noget ud af

Du gider ikke dem der råder dig herinde, og din livslinie i denne gruppe er
tydeligt aftegnet efterhånden

--
Mvh. John
www.web-graphic.dk

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 09-05-08 22:17

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse
> "Bo Mørch Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev

> Gør dig selv den tjeneste at invister i et par bøger om alment (X)HTML.
> Gerne noget der er letforklarligt det kræver du.

Bestemt ..

> Biblioteket har en masse.

Hvis de er gode så køber jeg dem gerne

> De link jeg kan give dig vil du ikke få noget ud af

Det kommer well an på hvor gode de er !

> Du gider ikke dem der råder dig herinde,

bestemt jeg har skam fået mange brugbare svar her i gruppen

> og din livslinie i denne gruppe er tydeligt aftegnet efterhånden

nahh erfaring byder mig da hvis folk kan forklare sig så gør de det da
gerne.

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Birger

Dato : 10-05-08 00:09

"Bo Mørch Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> bestemt jeg har skam fået mange brugbare svar her i gruppen

> nahh erfaring byder mig da hvis folk kan forklare sig så gør de det da

Jeg tror vist, at der er op til flere, der har svaret dig, at problemet er,
at du ikke angivet et target i link, eller et forkert target.
Når man anvender frames, skal man angive den frame man vil have åbnet den
nye side i, som target.

Og du får samme svar, hver gang du spørger om det samme - indtil der ikke er
nogen der svarer.

Den skjulte mening i det med linkene, var vist ikke at linkene ikke er gode,
men at der kræves visse forudsætninger for at forstå indholdet.

Birger
-----
http://bbsorensen.dk
http://varmeretter.dk - hverdagsmad. Sundt, nemt, hurtigt og billigt. Daglig
opdatering.

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 10-05-08 15:41

"Birger" <sdc@bbsorensen.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> er, at du ikke angivet et target i link, eller et forkert target.
> Når man anvender frames, skal man angive den frame man vil have åbnet den

ok

> Den skjulte mening i det med linkene, var vist ikke at linkene ikke er
> gode, men at der kræves visse forudsætninger for at forstå indholdet.

Tak skal du ha birger - jeg går det igenem sammen med en der kommer ´her og
har forstand på det
men dit svar danner faktisk en del mening ( selv for mig )

men hvis jeg har forstået dig ret så er hvis target link er lavet rigtigt i
menuen så vil alle de html filer der bliver linket til menuen opføre sig ens
?!

bedtse hilsner
Bo M Mogensen

Fra : Birger

Dato : 10-05-08 19:15

"Bo Mørch Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse
8X
> men hvis jeg har forstået dig ret så er hvis target link er lavet rigtigt
> i menuen så vil alle de html filer der bliver linket til menuen opføre sig
> ens ?!

Det er nemlig sådan det er ;>)

--
Birger
-----

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 10-05-08 20:10

> "Bo Mørch Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse
> 8X
>>

> Det er nemlig sådan det er ;>)

Øhh ja
jeg har lige kikket i den der virker der ser den sådan her ud
<title>Menu</title>
<base target="Main">

"Main" er så godt nok et ( når jeg åbner det ) en tom html fil
men hwa fan det viker ... så trixet er well dybest set at finde den dårlige
sides svare på den godes "main"

Bedste hilsner
Bo M Mogensen

Fra : Birger

Dato : 10-05-08 23:58

> [...]
>
> "Main" er så godt nok et ( når jeg åbner det ) en tom html fil
> men hwa fan det viker ... så trixet er well dybest set at finde den

Main er ikke en html fil. Det er navnes på den frame, der skal vise den html
fil et link peger på.

Birger
-----

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 11-05-08 00:00

"Birger" <sdc@bbsorensen.com> skrev i en meddelelse

HI Birger :)

> Main er ikke en html fil. Det er navnes på den frame, der skal vise den
> html fil et link peger på.

ok ...

Puhh tænke tænke ok jeg tror den begynder at nærme sig
tak for svaret
bedste hilsner
Bo