Mærkelig template
Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 09-05-08 04:44

ja man for jo hvad man betaler for og den her var altså gratis :
http://gummesen.dk/ ( Bliver pillet ned den 9-5-kl ??)
for det første så virker den ikke i fierfox - men i ie .... men hele pointen
med frames er da at man trygger ude i menuen også sker tingen inde i midten
men nej nej
det sker ude i menuen - det er egentligt en skam fordi , idden bag
templaten er sgu egentlig go nok .....kan den redes ?

Bedste hilsner
Bo M Mogensen

signatur på ALLE e-mails :
Gør en forskel :http://www.verdensborn.dk/articles.php?lng=da&pg=185

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 09-05-08 05:45

> for det første så virker den ikke i fierfox -

sludder det gør den da ...

Fra : Birger

Dato : 09-05-08 08:36

"Bo Mørch Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> det sker ude i menuen - det er egentligt en skam fordi , idden bag
> templaten er sgu egentlig go nok .....kan den redes ?

Noget med en target="navn på frame der skal skifte indhold", hvis jeg husker
rigtigt. Det er længe siden, det har været fornuftigt at designe med frames.

Birger
-----
http://bbsorensen.dk
http://varmeretter.dk - hverdagsmad. Sundt, nemt, hurtigt og billigt. Daglig
opdatering.

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 09-05-08 12:00

"Birger" <sdc@bbsorensen.com> skrev i en meddelelse

> Noget med en target="navn på frame der skal skifte indhold", hvis jeg
> husker rigtigt. Det er længe siden, det har været fornuftigt at designe
> med frames.

jeg ved det godt - men der var en i ris + ros gruppen der anbefalede det og
jeg må indrømme lige til den side er det smart
fordi den SKAL favne bruger med alle evner , moderne eller ikke så er frames
overskueligt

Fra : Martin

Dato : 09-05-08 12:39

Bo Mørch Mogensen wrote:
> [...]
> jeg må indrømme lige til den side er det smart
> fordi den SKAL favne bruger med alle evner , moderne eller ikke så er frames

Anbefalet... nej... du LÆSTE det som om det var frames der blev ment,
men ordet "frames" har kun din mund sagt :)

Kan ikke siges ofte... frames er fra 90'erne, og burde ikke forefindes mere!

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 09-05-08 18:41

"Martin" <maaNO@SPAMscandesigns.dk> skrev i en meddelelse

> Anbefalet... nej... du LÆSTE det som om det var frames der blev ment, men
> ordet "frames" har kun din mund sagt :)

ja ok den æder jeg forstod ikke hvad du menete - det eneste logiske jeg
kunne komme på var frames ud fra din beskrivelse med menu

> Kan ikke siges ofte... frames er fra 90'erne, og burde ikke forefindes
> mere!

ja nu kan man jo følge strømmen ...som en anden skribent lige har skrevet
men en go hjemme side er
1.) overskuelig
2.) overskuelig
3.) overskuelig

og er der en ting frames er så er det så er det overskueligt !

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 09-05-08 10:57

On Fri, 9 May 2008 05:44:01 +0200, "Bo Mørch Mogensen"
<usnet1@gmail.com> wrote:

> [...]
>det sker ude i menuen - det er egentligt en skam fordi , idden bag
>templaten er sgu egentlig go nok .....kan den redes ?

Prøv at kigge her: http://foenix.dk/start.htm (specielt under
bolig-lejemål/flensborg/Am Katherienhof)....

Det er en side med brug af frames, som jeg lavede da jeg var i
jobprøvning...

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 09-05-08 12:04

"S. A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Prøv at kigge her: http://foenix.dk/start.htm (specielt under
> bolig-lejemål/flensborg/Am Katherienhof)....

Æhhmmm jeg går ud fra du mener siden opbygning

> Det er en side med brug af frames, som jeg lavede da jeg var i
> jobprøvning...

kan du huske koden og hvor den skal være i kilde koden ?

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 09-05-08 12:38

On Fri, 9 May 2008 13:03:56 +0200, "Bo Mørch Mogensen"
<usnet1@gmail.com> wrote:

>Æhhmmm jeg går ud fra du mener siden opbygning

Nej, kun den side (Am Katherienhof) der ligner din oprindelige med
menu i siden og brug af frames...

>kan du huske koden og hvor den skal være i kilde koden ?

Hvis din email er valid, kan jeg maile koden for hele sitet (6MB med
JPG'er eller 700KB uden JPG'er) til dig...

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 09-05-08 14:16

> Hvis din email er valid, kan jeg maile koden for hele sitet (6MB med
> JPG'er eller 700KB uden JPG'er) til dig...

ja ja den virker skam :)
og tak for det !

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 09-05-08 14:26

Mail er sendt...

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 09-05-08 15:22

> Mail er sendt...

Tak vil se på det

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 09-05-08 11:37

"Bo Mørch Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i meddelelsen

> med frames er da at man trygger ude i menuen også sker tingen inde i
> midten
> men nej nej
> det sker ude i menuen -

Du skal i <a href=""> tilføje et target="start" det er hvad du har kaldt den
frame som du vil have siderne liggende i).

HTML-koden er: <a href="noget.html" target="start">
Jeg ved ikke lige hvad det hedder i Kompozer, men i Frontpage var det noget
med at man ved et link skulle angive "destinationsramme" - i dit tilfælde
"start".

Alternativ løsning:
Mellem <head> og </head> (i menuen) kan du skrive:
<base target="start">

Skulle der så alligevel være et enkelt link, som du ønsker skal åbne i
menuen selv (f.eks. en ny menu), skriver du bare:

Linker du til eksterne sider, bør du under alle omstændigheder skrive
target="_top", så disse ikke åbner i dit frameset.

Som Birger skriver, er det mange år siden det var fornuftigt at lave noget
med frames, men ovenstående er i hvert fald et par løsningsforslag.

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 09-05-08 12:07

"Philip Nunnegaard" <nunnenospam@hitsurf.dk> skrev i en meddelelse

Hej Phillip også tak til dig for svaret

> Du skal i <a href=""> tilføje et target="start" det er hvad du har kaldt
> den frame som du vil have siderne liggende i).

*snip*

nu har jeg copy pastet det du har skrevet til et txt dokuemt
jeg er lige stået op - nu skal jeg have en spand MEGET STÆRK kaffe før jeg
prøver :)

bedste hilsner
Bo

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 09-05-08 17:00

Den Fri, 09 May 2008 13:38:40 +0200 skrev Martin:

> Kan ikke siges ofte... frames er fra 90'erne, og burde ikke forefindes
> mere!

Nu har jeg da sagt det 1000 gange - hvad mener du med "ofte"?

Hvorfor bør frames ikke findes?
Er det noget du ved noget om, eller "følger du bare flokken"?

Karl Erik.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 09-05-08 17:18

Karl Erik Christensen <none@none.com> skrev :

>Hvorfor bør frames ikke findes?

Primært fordi, det ikke er søgemaskinevenlig.

De finder jo undersiderne og dvs. man havner på en side, der kun
omhandler og har så fx ingen menu.

Der kan også være bogmærkeproblemer, selvom de vidst ikke er
store i moderne browsere.
--
Kerim

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 09-05-08 18:30

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse

> Primært fordi, det ikke er søgemaskinevenlig.

pladder jeg har ihvertilfælled en side der er nr1 på google med Frames

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 09-05-08 19:14

"Bo Mørch Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev :

>pladder jeg har ihvertilfælled en side der er nr1 på google med Frames

Hvorfor tror du egentlig, at der er mange, der ikke gider dig
mere?

Alt, hvad du ikke kan finde ud af eller mener noget om er noget
pladder i dine øjne.
--
Kerim

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 09-05-08 22:32

> Hvorfor tror du egentlig, at der er mange, der ikke gider dig
> mere?

kan du forklare hvordan dette indlæg har nogen beretigelse
dk.edb.internet.webdesign.html jeg går ud fra du selv kan finde fundatsen så
jeg er spændt på at se , hvad din begrhundelse er

fut

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 09-05-08 22:43

> [...]

>dk.edb.internet.webdesign.html jeg går ud fra du selv kan finde fundatsen så
>jeg er spændt på at se , hvad din begrhundelse er

Svarer han, der selv er ekspert i at poste i forkerte grupper
samt i mudderkastning og kritik af andre.

EOD
--
Kerim

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 10-05-08 18:11

> Svarer han, der selv er ekspert i at poste i forkerte grupper

Hvor der handles der spilles og ja fejl er sket , men se lige om du kan
finde mere ind EN fejlpost i dette forum ?

> samt i mudderkastning

I gruppen der til

>og kritik af andre.

i dsm hvor det er meningen og en del kiv i dan grupperne hvor det er almen
praksis¨

men ved dit indlæg læser jeg i mellem linjerne at du er en af dem der ved
hvordan det skal være og hvordan tingene fungere
så er det mig dog en gåde - hvad du skal med 2-3 OT indlæg - ja du går
faktisk så vidt som at ignorere fut , for at vedblive med at skrive
ting i dk.edb.internet.webdesign.html som absolut intet har med gruppen at
skaffe ....
http://usenet.dk/dk.edb.internet.webdesign.html

jeg kunne så forstå hvis du havde sat fut - men nej støjen skal forsætte ..

fut :

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 09-05-08 18:29

Den Fri, 09 May 2008 18:17:36 +0200 skrev Kerim Ellentoft:

> [...]
> omhandler og har så fx ingen menu.
>
> Der kan også være bogmærkeproblemer, selvom de vidst ikke er store i

Det er fuldstændig rigtigt Kerim. Der er dog simple løsninger på de
problemer du beskriver, men det kræver at man på hver underside linker
til forsiden.

Det der fik mig til at komme med en "spydig" kommentar, var netop at der
bare blev konstateret, af frames ikke burde bruges, men ikke hvorfor.

Brug af CSS har gjort livet svært for "fritidsdesigneren" - er det mon
derfor at frames og tabeller er blevet "Umoderne"?

Sidste punkt behøver ingen kommentarer

Karl Erik.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 09-05-08 21:00

Den Fri, 09 May 2008 20:38:38 +0200 skrev Kim Ludvigsen:

> Skal du altid have alting forklaret?
> - Knægt, flyt dig fra togskinnerne!
> - Hvorf
>
> Ulemperne ved rammer har været nævnt utallige gange her i gruppen. Bo
> har også fået dem at vide tidligere.

Hvilken vej skal tyggegummi tygges? - Hvilken vej skeler skeløjede? - Er
en jordmoder mor til jord?

En begrundelse for et svar er da altid på sin plads, spørgeren spørger jo
af nysgerrighed/uvidenhed/(dovenskab).

Man kan jo se af alle spørgsmål, at mange er helt i vilrede ang. CSS.
Der er også problemer med at tilpasse til de 4-5-6 forskellige browsere
folk anvender.
Hvis man ikke gider tilpasse til IE 5/6 - hvilket jeg ikke gider, så er
CSS da fint nok. Men frames og tabeller bliver nu vist ens i alle
browsere.

Man kan jo fristes til at påstå at kun nørder bruger CSS - ligesom det
engang var nørder der brugte Linux.

Karl Erik.