Problemer med at lave mere ind en div-boks~
Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 30-04-08 04:52

jeg fulgte slavisk manualen
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-kompozer-trin-css-ovelse.html ned
til :

"Boksene nu er placeret de rette steder på siden, så dermed er fundamentet
på plads. Logoboksen har en fast højde, mens menu- og indholds-boksenes
højde vil blive tilpasset indholdet i dem. Næste skridt er at fylde indhold
i boksene."

Der kunne jeg så se der var noget galt der var ikke kommet mere ind en stil
boks med ....

fejlen ligger i starten - hvor jeg går galt i byen med : "Markér de tre
linjer med ordene, og brug rullemenuen "Alm. tekst" til at vælge Indsæt
div-boks. De tre linjer er nu hver omkranset af en rød stiplet boks."

problemet er at det bliver den ved med og ser sådan her ud :
http://gummesen.dk/hjemmeside/ny.html

jeg prøvede så at gå frem efter hvad der var beskrevet i indlæg :

"Slet tabellen og billedet => indsæt billedet igen => lav et
linjeskift, så teksten står under billedet => marker såvel
billede som tekst med musen => vælg "Indsæt div-boks" i den
første rullemenu => højreklik på <div> i statuslinjen =>
vælg "Inline stil" => klik på fanen "Boks" => vælg "auto" i
rullemenuerne "Højre" og "Venstre" under "Margin" => angiv
billedets bredde (i dette tilfælde 358px) i feltet ud for
"Bredde" => OK."

problemet er så bare : Hvad er status linje ?
men hvis man ikke kan finde den så ender yderliger redigerings muligheder og
det endte med at se sådan her ud :
http://gummesen.dk/divbox.html

jeg prøvede så at google : " status linje i kompozer " der kommer også et
svar frem :
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-kompozer-trin-tips.html
men desvære så er min forbindelse for dårlig eller så er der server fejl
den medelte ihvertilfælled : " Forbindelsens tidsfrist udløb Serveren
kimludvigsen.dk er for lang tid om at svare."

men da jeg nu var i gang prøvede jeg at sætte 2 tabeler ind i en div-boks :
http://gummesen.dk/hjemmeside/test.html
hvad sådan set gør hvad jeg på mange måder gerne vil have den til , på nær
at man kan se kanten af rammerne , men det ved jeg man kan fjerne ved at
taste en kode ind , det kan jeg godt finde ud af hvis jeg ved hvad koden
heder og hvor den skal ligge , men jeg vil da heller kunne gøre det som
beskrevet i
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-kompozer-trin-css-ovelse.html

Nå men da jeg så var i gang med de grumme rammer så prøvede jeg at sætte 4
ind og der skete der noget yderst mærkeligt , der var en masse indhold i
kompozer
men siden var blank da jeg åbnede den se :

http://gummesen.dk/hjemmeside/TEST2.html

Bedste hilsner
Bo Mørch Mogensen

signatur på ALLE e-mails :
Gør en forskel :http://www.verdensborn.dk/articles.php?lng=da&pg=185

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 30-04-08 05:06

"Bo Mørch Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse

> jeg fulgte slavisk manualen
> http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-kompozer-trin-css-ovelse.html

( troede jeg )

> Der kunne jeg så se der var noget galt der var ikke kommet mere ind en
> stil boks med ....

AHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH jesus Christus - så har jeg den
de skal jo bare stå OVEN på hinanden ( som vist ) markeres også vælger man
div-boks

ja ok nogen gange kan det være svært at se skoven for træer - nå ok så er
jeg tilbage på sporet
efter at have læst igen og igen og prøvet et utal af kombinationer

Nå pardon godt folk ...

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 30-04-08 06:53

Bo Mørch Mogensen skrev:
> jeg fulgte slavisk manualen
> http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-kompozer-trin-css-ovelse.html

Når du har problemer med min guide, så brug mit forum til at
få hjælp. Der er ingen grund til at genere denne gruppe med
problemer med en specifik guide på en hjemmeside.

Problemer med KompoZer og brugen af programmet kan godt høre
hjemme her, men eftersom det nok alligevel er mig, der vil
besvare den slags, kan det også være en fordel at bruge mit
forum (eller MozillaDanmarks forum) til KompoZer-spørgsmål.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Fejlsikret tilstand, din ven i nøden.

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 30-04-08 08:22

> Når du har problemer med min guide, så brug mit forum til at få hjælp.

ok jeg kunne bare ikke komme ind på det men det var nu fordi jeg brugte hele
min båndbrede på ftp fandt jeg ud af
det gik nu ikke så godt , her er det endelige resultat
http://gummesen.dk/hjemmeside/ny.html
her har jeg filteret lidt ved den med lidt af det jeg kan i forvejen
http://www.gummesen.dk/hjemmeside/hmm.html#

problemet er primært tror jeg at der flere gange bliver henvist til
"Markér stilen ( flere ting) i oversigten til venstre, og klik på ( ting jeg
kan finde)

jeg ved ikke hvad "i oversigten til venstre" er -
1.)enten ligger den i css.editoren
2.)eller så det på overfladen i selve programmet

Nå jeg tager den forfra sener ...

nok om det for nu - jeg skriver i dit forum
bedste hilsner
Bo M Mogensen