Favicon med CSS
Fra : John H.

Dato : 24-04-08 21:46

Kan man på en eller anden måde definere favicon i CSS?
Jeg har ledt højt og lavt, men har ikke kunnet finde hverken be-
eller afkræftende oplysninger.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Allan Vebel

Dato : 24-04-08 22:36

John H. skrev:

> Kan man på en eller anden måde definere
> favicon i CSS?

Nej.

Du skal have

<link rel="shortcut icon" href="favicon.ico" />

mellem <head> og <head>, og naturligvis lægge
favicon.ico ud i roden af din server.

Vær opmærksom på at IE6 har et dårligt forhold
til favicon, se også http://html-faq.dk/1015.asp

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-04-08 01:22

Allan Vebel skrev:

> Du skal have

> <link rel="shortcut icon" href="favicon.ico" />

eller evt.

   <link rel="shortcut icon" href="favicon.ico">

hvis han nu bruger HTML sådan som jeg gør.

--
Bertel

Fra : David Nielsen

Dato : 25-04-08 03:38

Så vidt jeg ved kan man ikke styrer det med CSS men det virker da
også fint i HTML.