Kan man have for mange ram??
Fra : Nicolaj Huss

Dato : 18-07-01 12:58

Hej Gruppe

Jeg havde en AMDK6-III med 400 Mhz og 128 Ram, men havde brug for mere så
jeg invisterede i 512 Ram (tog de ganmle ud) nu kører computeren helt af
he.... til, den hakker og nogle gange frøser den uden grund. Jeg kan ikke
angang hører Winamp og skrive i Word2000 samtidigt, uden dan hakker.

Det skal lige siges at jeg køre WinME både før og efter opgradering. Det
skulle være kvalitets ram, PC133 de gamle var også PC133.

På forhånd tak!!

Hilsen
Nicolaj

Fra : Deaster

Dato : 18-07-01 13:23

"Nicolaj Huss" <nicolaj@kornagervej75.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det skal lige siges at jeg køre WinME både før og efter opgradering. Det
> skulle være kvalitets ram, PC133 de gamle var også PC133.

Et gæt: Du har købt PQI ram ?? Ud med dem og få noget rigtigt ram i istedet,
eller få byttet dem til noget PQI ram som virker.

Jesper (Deaster)
Some people are alive only
because it's illegal to kill them

Fra : Nicolaj Huss

Dato : 18-07-01 13:12

Hej Deaster

Jeg har købt 2x256SDRamPC133 til lige under en tusse stykket, så det burde
være kvalivarer.

Hilsen
Nicolaj

Fra : Deaster

Dato : 18-07-01 13:45

"Nicolaj Huss" <nicolaj@kornagervej75.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Deaster
>
> Jeg har købt 2x256SDRamPC133 til lige under en tusse stykket, så det burde
> være kvalivarer.

Ja ok så er det ikke PQI fejlen du lider af, derfor kan de dog godt have
fejl alligevel, har du prøvet med andet ram?? Og hvad med bundkort hvad kan
det officielt æde af ram ?

Fra : Nicolaj Huss

Dato : 18-07-01 13:36

Jeg havde "Håndbogen" til bundkortet med i forretningen, og han sagde at de
skulle passe perfekt til bundkortet.
officielt kan der være 256 i hver og jeg har 3 pladser altså 768 ram.

Jeg har overvejet at gå tilbage til forretningen og "klage", men ville lige
hører om nogle kloge hoveder havde en løsning først. (man vil jo ikke ligne
en idiot)

Fra : Uni Bull

Dato : 18-07-01 14:05

WinMe / Win9x er ikke ubetinget glad for store mængder RAM (læs: 512MB og
opefter).
Jeg vil foreslå dig at pille den ene 256-blok ud - se hvordan det kører.
Er der ingen problemer her, så smid WinME på lossepladsen og skift til
Win2k.
Alternativt skal du nok holde dig under 512MB.

--
Uni Bull
Win2k, 1088MB - no problemo

Fra : Nicolaj Huss

Dato : 18-07-01 13:56

jeg har overvejet det, men min comp. ville ikke kører Win2k, så jeg er lidt
på r....

kan win98 klarer 512??

Hilsen
Nicolaj

Fra : Uni Bull

Dato : 18-07-01 14:12

Jeg har kørt Win2k på en bærbar 266MHz m. 160MB med et tilfredsstillende
resultat!

Win98/Win95/WinME - same sh.. different name.

Du kan evt. forsøge dig med de tricks der er nævnt på www.wintip.dk
http://www.wintip.dk/hotspots/em/em3.htm

--
Uni Bull
København K

Fra : Nicolaj Huss

Dato : 18-07-01 14:38

Hej Uni Bull

Jeg har prøvet at gøre som der stod, og det virker tilsyneladende.

Tak for hjælpen!!

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 18-07-01 14:30

Win98 er slet ikke glad for mere end 128 MB, da det er max den
understøtter...

Har man mere ram, er man nødt til at bruge WinME, hvis man vil ha' det i
brug..

Fra : Madsen

Dato : 18-07-01 15:19

"*DrømmeFyren*" <VarmeSoeges@hotmail.com> skrev:

> Win98 er slet ikke glad for mere end 128 MB, da det er max den
> understøtter...

Der er et problem omkring de 512 og derover med Win98, men
udover det er der ingen problemer med at køre med 256 og
selvfølgelig er det understøttet. Jeg har kørt med 384 de sidste
2-3 år, men ramlede ind i problemer da jeg købte en ny PC
med 1024 Mb. og valgte at skifte til Win2k i stedet.
<http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q253/9/12.ASP?LN=EN-US&SD=gn&FR=0&qry=max%20RAM&rnk=34&src=DHCS_MSPSS_gn_SRCH&SPR=W98>

Det er sjovt at hver eneste gang der bliver spurgt noget om RAM
og Win98, så kommer der en eller anden og påstår at der kun er
understøttelse for 128 Mb. og det passer ikke. Det er en påstand
der sikkert stammer fra dengang bundkort havde problemer med
at cache mere end 128 Mb. Der er sikkert ikke mange der sidder
med disse bundkort mere, og det har jo heller ikke noget med
Windows at gøre.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 18-07-01 19:42

Hej Drømmefyr

"*DrømmeFyren*" <VarmeSoeges@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:9j43ak$7kp$1@sunsite.dk...
> Win98 er slet ikke glad for mere end 128 MB, da det er max den
> understøtter...
>
> Har man mere ram, er man nødt til at bruge WinME, hvis man vil ha' det i
> brug..

Fra Resource ToolKit:
"With this addressing model, Windows 98 allows full use of the 4 GB
of addressable memory space for all 32-bit operating system components
and applications. Each 32-bit application can access up to 2 GB of addressable
memory space, enough to support the largest desktop application."

Der kan på visse maskiner dog forekomme problemer med mere end 1GB:
<http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q184/4/47.ASP>

Der kan på visse maskiner dog forekomme problemer med mere end 768MB:
<http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q253/9/12.ASP>

Nogle ældre MB (baseret på TX og vist nok også HX chipsæt) kan ikke cache
over 64MB.

-

Og her kører Win98SE glimragende med 256MB RAM (Apacer 2* 128MB).

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Fjernstyring med VNC, ADSL Tips m.m.:

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 18-07-01 19:46

"Bjarne Duelund" <_X_duelund@danbbs.dk> skrev i en meddelelse news:IMk57.2155$oH6.190411@news010.worldonline.dk...

> Der kan på visse maskiner dog forekomme problemer med mere end 768MB:
> <http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q253/9/12.ASP>

Der skulle have stået:
"Der kan på visse maskiner dog forekomme problemer med mere end 512MB:"

--
Mvh Bjarne Duelund
duelund@danbbs.dk

Fra : Madsen

Dato : 18-07-01 20:00

"Bjarne Duelund" <_X_duelund@danbbs.dk> skrev:

> Nogle ældre MB (baseret på TX og vist nok også HX chipsæt) kan ikke cache
> over 64MB.

Nå var det 64 Mb. Jeg synes det var 128, men har sikkert husket
forkert så. :)

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Per Kristensen

Dato : 19-07-01 16:45

Lol noget fis at lukke ud! 98 understøtter officielt 512MB RAM som jeg selv
kører med. Den kan dog have problemer med at håndtere fra 512-800MB RAM.

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 19-07-01 18:47

Hej Per

"Per Kristensen" <pzk@crayon.dk> skrev i en meddelelse news:9j6vc3$v1h$1@news.cybercity.dk...
> Lol noget fis at lukke ud! 98 understøtter officielt 512MB RAM som jeg selv
> kører med. Den kan dog have problemer med at håndtere fra 512-800MB RAM.

Officielt ?
Jeg mener nu den understøtter 4GB.

Har du et link ?

Fra : Per Kristensen

Dato : 20-07-01 10:35

Sorry kan sgu ikke finde det igen.

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 18-07-01 14:20

> Et gæt: Du har købt PQI ram ?? Ud med dem og få noget rigtigt ram i
istedet,
> eller få byttet dem til noget PQI ram som virker.

PQI! hvad er der nu galt med dem?

jeg kører selv med ét 256 modul PC133@155 cas2

og det kører fint, og efter hvad jeg har hørt har andre de samme gode
erfaringer med PQI?

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 18-07-01 18:04

"Thomas Thorsen" <tth97@hotmail.com> wrote in message

> [...]
>
> jeg kører selv med ét 256 modul PC133@155 cas2
>
> og det kører fint, og efter hvad jeg har hørt har andre de samme gode

Både OG!

Jeg købte 3 x 512 MB og INGEN af dem virkede tilfredsstillende.
Jeg fik dem byttet og de nye køre perfekt.

Så både og. Jeg fik oplyst at sendingen der var kommet ca 1 juli var dårlig,
hvorimod sendingen fra 12 juli var OK.

Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : JBF

Dato : 18-07-01 19:17

> [...]
> Jeg fik dem byttet og de nye køre perfekt.
>
> Så både og. Jeg fik oplyst at sendingen der var kommet ca 1 juli var

Tja jeg har også lige fået byttet et 512 MB PQI modul. Ingen fejl på det nye
endnu men sidst gik der også et par dage før de gik ned og så ville Win2k
ikke starte op med dem i mere. I med det gamle 256 mb modul og alt kørte
igen. Men jeg krydser fingre for at det ombyttede kører videre.

JBF

Fra : Madsen

Dato : 18-07-01 19:20

"JBF" <donotspamboborg@mailandnews.com> skrev:

> [...]
> ikke starte op med dem i mere. I med det gamle 256 mb modul og alt kørte
> igen. Men jeg krydser fingre for at det ombyttede kører videre.

Jeg har 2 x 512 PQI og det kører glimrende og har gjort det i ca. 1
måned nu ville jeg tro. Jeg havde mistanke til at der var noget galt
med dem, men efter en ret omfattende RAM-test på 10 timer og
en efterfølgende geninstallering af Win2k, så kører det bare.
RAM'en er uden for mistanke i hvert tilfælde. :)

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.