Agnes Meyer m. Familie.... 2. forsøg
Fra : Carsten Riis

Dato : 16-05-08 23:48

Hej Alle

I husker naturligvis alle mit indlæg fra 2004, hvor jeg søgte efter
efterkommere til Agnes Meyer og tæt familie.

messageID: <41BDEE03.E52689ED@carben.dk>

Nu er det så heldig, at jeg fundet endnu flere informationer og
familie-data på hende.
Og affotograferet billederne:
http://picasaweb.google.dk/carsten.riis/AgnesMeyerFKleyAfsendteBreveOgBilleder?authkey=V_46QyhVJcw

Her er de hårde facts om Agnes Herminie Meyer

----------------
Agnes Herminie Meyer (f. Kley)
(født 22. juli 1893, Skovshoved sogn ( Gentofte)). Død i 10. oktober
1976 (Håndværkerhavens plejehjem, København Ø)

Agnes var gift med Harry Meyer. Han døde i 17/9 1962 i en alder af 73
år (også Håndværkerhavens Plejehjem). og blev begravet 22/9

----------------

Der er nævnt en masse navne og dato'er i brevene:

Jeg har fundet ud af, at en kvinde som som bliver omtalt som Zenia hedder:

Rigmor Zenia Anna Larsen
fødselsdag 25. december 1898.
<hun er død, men jeg har ikke noteret datoen>

og Dina hedder Dina Kley og har formentlig været gift med en Kurt
Kristian Kley. Kurt havde fødselsdag 30. oktober 1896
Dina døde 2. januar 1977. Jeg kender ikke Kurts dødsdato.

Dina havde muligvis en Datter Paula Minna Kley født 10. december 1912
død 29.04.1994

Jeg har kunnet finde flere alders-oplysninger på følgende som kun er
nævnt med fornavn:

Erik, 10. december 50 år (dvs. født 1908)
Peter, juli, 6 år (dvs. født 1952)
Marianne, august, 10 år (dvs. født 1948)
Bente, august, 34 år (dvs. født 1924)
Arthur, august, 34 år (dvs. født 1924)
Lise, august, 36 år (dvs. født 1922)
Jens, august, 35 år (dvs. født 1923)

Derudover dødsdatoer på

Harrys søster døde kort før julen 1957, 73 år gammel.
Agnes' far døde 18. maj 1952 kl. 1240.

Ud fra brevene gætter jeg mig til følgende "stamtræ"

Bente er mor til Peter og Marianne
Bente er gift med Jens
Bente er datter af Agnes og Harry
Lise og Arthur danner par.
Dina og Kurt er gift

Desværre er Jens' efternavn ikke nævnt nogen steder i korrespondancen.
For hvis det var det, så ville jeg sikkert kunne finde Peter og Marianne
, som sandsynligvis lever den dag i dag.

Mon nogen kan hjælpe mig videre nu med de nye data?
Måske ud fra billederne øverst i mit indlæg?

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Hugh Watkins

Dato : 17-05-08 01:26

if you have the date of birth
and a date of death in København

også fra Begravelesels Protocol
http://www.flickr.com/photos/hughw36/2386147596/sizes/l/in/set-72157604371511480/

and

http://www.flickr.com/photos/hughw36/2386148796/sizes/l/in/set-72157604371511480/

there are another series of dødsblade after 1923 fra Københavns
Folkeregister

http://www.flickr.com/photos/hughw36/2386164220/sizes/o/in/set-72157604371511480/

which gave me the pigenavn og fødselssted og dato of Rasmus Marius
Gottlieb second wife Lena = Helene Rasmussen

Arkivskaber(e)   Folkeregistret
Arkiv:    Folkeregistrets arkiv (1923-1979)
Gruppe:

Hovedkort, døde
Fra   Til   Omfang
1923   1957   581   pk.

Hovedkort, døde er henlagt efter: År, navn

Magasinenheder (Bestilling af arkivalier)

Registratur: 1970 Kode: HA 34 04
Bemærkninger til Hovedkort, døde:

Henlagt efter perioder og derunder alfabetisk efter navn.

http://www.starbas.dk/Arkivserie.php?Arkivserie_ID=9432

Hovedkort, døde består af følgende magasinenheder:
1923-1932
1933-1951
1952-1957

good hunting

Hugh W

--
For genealogy and help with family and local history in Bristol and

http://snaps4.blogspot.com/ photographs and walks

GENEALOGE http://hughw36.blogspot.com/ MAIN BLOG

Fra : Carsten Riis

Dato : 17-05-08 09:34

Hugh Watkins skrev den 17-05-2008 02:25:
> if you have the date of birth
> and a date of death in København
>
> good hunting
>
> Hugh W

Hey Hugh

Maybe it is just me, but how does birth/death-data help me find the last
name on Jens, Marianne and Peter?

--
Med venlig hilsen / Best regards
Carsten Riis

Fra : Hugh Watkins

Dato : 17-05-08 13:48

Carsten Riis wrote:

> Hey Hugh
>
> Maybe it is just me, but how does birth/death-data help me find the last
> name on Jens, Marianne and Peter?

when you get the Begravelses protocol first
you need that to ask the archivist for the old Folkeregister cards kept
in the cellar

if they are living too bad
or try a phone book or ask a relative

STRØMSHOLT family contact me regularly with additions and corrections to
my (ie OUR) webpages

Jørgen Pedersen købt Strømsholt 23/12/1911

praestoe, Stevns, Varpelev, Varpelev By, Varpelev sogn, , , 46. et hus,
FT-1880
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Niels Pedersen, 51 , Gift, husfader, Arbejdsmand, , Her i sognet
Karen Marie Hansen, 48 , Gift, hans hustru, , Her i sognet
Karen Sophie Pedersen, 16 , Ugift, deres barn, , Her i sognet
Jørgen Pedersen, 10 , Ugift, deres barn, , Her i sognet
Anders Pedersen, 4 , Ugift, deres barn, , Her i sognet
Lars Niels Frederiksen, 1 , Ugift, plejebarn, , Her i sognet

see
http://wc.rootsweb.ancestry.com/cgi-bin/igm.cgi?op=SHOW&db=hughw36&recno=2355

it really pays to share a gedcom
http://wc.rootsweb.ancestry.com/