Svært at læse, hjælp ønskes
Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 02-05-08 09:00

Er der nogen, som vil og kan hjælpe mig med at læse stillingsbetegnelsen
på faderen, på flg. opslag på Arkivalieronline:

Kirkeboge for Middelfart sogn, 1795-1814, opslag 59, barnet Christian Peter,
navnet står i spalten til venstre.
Jeg har også problemer med at læse, hvad der står i 2. linje efter "d.
24de", er der nogen, som vil hjælpe her?

Samme kirkebog, opslag 188, hvor forældrene bliver viede, jeg har lidt
problemer med at læse, hvad der står foran navnet "Johann Georg Fischer",
og hvor er det lige, at han er født, det står i 3. linje, det er i Saxen,
men hvad
hedder byen?

Kan nogen hjælpe?

Mvh.Bodil Grove Christensen.

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-08 10:52

1795-1814, opslag 59, barnet Christian Peter:
Dom 13. p. Trin. blev Af..? (Afskediget - se nedenfor) Musu(etier) Johan
Georg Frischer og
Hstr. Anna Cathr. Ped. Datter (see Fol 117) deres d. 24de samme..
forhen fødte 4de Barn, der var en Søn, døbt og kaldet ...

opslag 188
afskediget Johann Georg
Fischer, gl. 39 Aar (fød udi Mühla (= Mühlau?) i Saxen af Fader ...

Inger

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:481aca0d$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 02-05-08 12:24

"Inger Buchard" <i.buchard[uden spam og punktum] mail.dk> skrev i en
meddelelse news:481ae43b$0$15892$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Mange tak for hjælpen, det var dejligt.

Mvh.Bodil.