Problemer med Arkivalier Online (Pc "fryse~
Fra : Toke Nørby

Dato : 21-04-08 20:23

Jeg har de sidste mange gange forsøgt at hente data fra arkivarlier
online, men hver gang Java startes, fryser min maskine. Windows XP og
automatisk update af de fleste væsentlige programmer. På min lille
bærbare fungerer det heldigvis perfekt, men jeg ville også gerne kunne
bruge min stationære.

Jeg bruger Avast antivirus og har mig bekendt ingen vira, Jeg tjekker
også jævnligt med Ad-Aware.

Hjælp, tak!
--
Mvh Toke

http://www.norbyhus.dk/

Fra : Finn Holbek

Dato : 21-04-08 20:28

Hej Toke

Har du prøvet at afinstallere Java helt, og geninstallere nyeste version?

Mvh. Finn
http://finnholbek.dk/genealogy/

Fra : Aage Andersen

Dato : 22-04-08 00:10

> [...]
> automatisk update af de fleste væsentlige programmer. På min lille
> bærbare fungerer det heldigvis perfekt, men jeg ville også gerne kunne

Jeg har det samme problem. Min stationære PC fryser mens den bærbare kører
helt normalt. Jeg har afinstalleret Java flere gange uden positivt resultat.

H J Æ L P !!!

Aage

Fra : Toke Nørby

Dato : 22-04-08 07:35

"Aage Andersen" <aaa(REMOVE)@email.dk> wrote:

> [...]
>helt normalt. Jeg har afinstalleret Java flere gange uden positivt resultat.

Hej Finn,

Tak for tippet. Jeg afinstallerede en hulens masse java filer på min
stationære pc, genstartede den og installerede java direkte fra
java.com, men problemet består - som også Aage bemærker.

Hjælp modtages MEGET gerne!
--
Mvh Toke

http://www.norbyhus.dk/

Fra : Hugh Watkins

Dato : 22-04-08 14:47

Toke Nørby wrote:

> [...]
> stationære pc, genstartede den og installerede java direkte fra
> java.com, men problemet består - som også Aage bemærker.

probably a firewall needs to be told to allow AO

Norton ante virus etc has been causing problems with ancestry.com
images too

is there some difference in the security set up between the two machines?

Hugh W

--
For genealogy and help with family and local history in Bristol and

http://snaps4.blogspot.com/ photographs and walks

GENEALOGE http://hughw36.blogspot.com/ MAIN BLOG

Fra : Toke Nørby

Dato : 22-04-08 20:50

Hugh Watkins <hugh.watkins@gmail.com> wrote:

>probably a firewall needs to be told to allow AO

Nope. Zone-alarm already allow the browsers to go on-line.

>Norton ante virus etc has been causing problems with ancestry.com
>images too

I use avast antivirus on both machines.

>is there some difference in the security set up between the two machines?

No - exactly the same settings

Best wishes
Toke
--
Mvh Toke

http://www.norbyhus.dk/

Fra : Erik Thisted

Dato : 22-04-08 16:05

Toke Nørby skrev:
> [...]
> stationære pc, genstartede den og installerede java direkte fra
> java.com, men problemet består - som også Aage bemærker.

Hej Toke.

På min pc kan Firefox i øjeblikket ikke åbne AO, men IExlore kan.
Har endnu ikke fundet ud af hvorfor.

Erik Th.

Fra : Hugh Watkins

Dato : 22-04-08 20:51

Erik Thisted wrote:

> Hej Toke.
>
> På min pc kan Firefox i øjeblikket ikke åbne AO, men IExlore kan.
> Har endnu ikke fundet ud af hvorfor.

Firefox 1.5 på mac OS 10.4.11
and AO worked OK
looking for a Betjent TIMM in København Hummergade

Hugb W

Fra : Toke Nørby

Dato : 23-04-08 08:47

Hugh Watkins <hugh.watkins@gmail.com> wrote:

>Firefox 1.5 på mac OS 10.4.11
>and AO worked OK
> looking for a Betjent TIMM in København Hummergade

Hugh - what's a mac?
but see my answer to Bodil - there is a pc-solution.
--
Mvh Toke

http://www.norbyhus.dk/

Fra : Hugh Watkins

Dato : 23-04-08 09:29

Toke Nørby wrote:

> Hugh - what's a mac?
> but see my answer to Bodil - there is a pc-solution.

an unsupported operating system on AO
Macintosh as mac or Mac not MAC as in MAC number

the Intel Macintosh is now a unix box
whioh can also run Windows
but I was cloning my VM as I wrote yesterday so I could not tets the PC
version

I remember now there has been another thread about AO being broken by
the latest java update

works Ok for me MS IE 7.0.5730 as well

java 6 update 5

Hugh W

Fra : Toke Nørby

Dato : 23-04-08 10:22

Hugh Watkins <hugh.watkins@gmail.com> wrote:

Toke:

> [...]
>version
>
>I remember now there has been another thread about AO being broken by

Sorry, Hugh - I was actually just joking!
--
Mvh Toke

http://www.norbyhus.dk/

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 22-04-08 16:02

> [...]
> bruge min stationære.
>
> Jeg bruger Avast antivirus og har mig bekendt ingen vira, Jeg tjekker

Som nævnt tidligere i denne nyhedsgruppe:

http://www.dis-danmark.dk/forum/read.php?2,406352

Mvh.Bodil.

Fra : Toke Nørby

Dato : 23-04-08 08:51

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@FJERNDETTEtdcadsl.dk> wrote:

>Som nævnt tidligere i denne nyhedsgruppe:
>
> http://www.dis-danmark.dk/forum/read.php?2,406352

Mange tak, Bodil.
Jeg spurgte derfor en god ven, som ved ALT om pc'ere og han sagde:
Afinstaller Java og hent en ældre version her:
http://java.sun.com/products/archive/

Jeg hentede version 5, update 14 OFFLINE-version og installerede den
bagefter og vupti! Nu virker min IE igen!

Jeg tør naturligvis ikke sige, at AO ikke også har fiflet lidt ved
deres indstillinger, men jeg ved jo ikke. Jeg piller ikke foreløbig
ved den version, jeg nu har lagt ind.
Tak for jeres gode kommentarer.
--
Mvh Toke

http://www.norbyhus.dk/

Fra : Aage Andersen

Dato : 23-04-08 10:28

"Toke Nørby"
> [...]
>
> Jeg hentede version 5, update 14 OFFLINE-version og installerede den
> bagefter og vupti! Nu virker min IE igen!

Jeg har nu prøvet det samme. Det virkede ikke

Jeg indstallerede den gamle version af Java oven i den nye, da jeg ikke
kunne finde et sted at af installere. Kan det være aarsagen?.

Aage

Fra : Aage Andersen

Dato : 23-04-08 13:23

"Aage Andersen"

> "Toke Nørby"

> Jeg har nu prøvet det samme. Det virkede ikke
>
> Jeg indstallerede den gamle version af Java oven i den nye, da jeg ikke
> kunne finde et sted at af installere. Kan det være aarsagen?.

Nu har jeg afinstalleret den nye Java. Nu kører det

Aage

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-08 22:17

Har du tømt lageret af gemte filer i Documents and Settings => Bruger/User
=> LAViewer => Data?

Inger

Fra : Toke Nørby

Dato : 23-04-08 08:53

"Inger Buchard" <i.buchard[uden spam og punktum] mail.dk> wrote:

>Har du tømt lageret af gemte filer i Documents and Settings => Bruger/User
>=> LAViewer => Data?
>
>Inger

Nej, det har jeg (endnu) ikke og det lader ikke til at det er
nødvendigt - se min kommentar til Bodil.

Bedste hilsener
--
Mvh Toke

http://www.norbyhus.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 23-04-08 15:52

Jo, for det hugger din (pc's) hukommelse, når du har et par hundrede eller
et tusinde billedfiler liggende.

Fra : Toke Nørby

Dato : 24-04-08 07:25

"Inger Buchard" <i.buchard[uden spam og punktum] mail.dk> wrote:

>Jo, for det hugger din (pc's) hukommelse, når du har et par hundrede eller
>et tusinde billedfiler liggende.

Det er sket nu - jeg kunne se, at det er et stykke tid siden, at jeg
havde gjort det. Tak

Jeg har også lavet en diskdefragmentering - det trængte min HD også
til og min pc er blevet lidt hurtigere, synes jeg - blot et yderligere
forslag.
--
Mvh Toke

http://www.norbyhus.dk/

Fra : Aage Andersen

Dato : 23-04-08 07:19

"Inger Buchard" <
> Har du tømt lageret af gemte filer i Documents and Settings => Bruger/User
> => LAViewer => Data?

Tak for tippet. Det hjalp desværre ikke.

Aage

Fra : Toke Nørby

Dato : 23-04-08 10:23

"Aage Andersen" <aaa(REMOVE)@email.dk> wrote:

>"Inger Buchard" <
>
>Tak for tippet. Det hjalp desværre ikke.
>
>Aage

Prøv at se mit svar til Bodil - jeg har klaret problemet - måske kan
du bruge samme løsning.
--
Mvh Toke

http://www.norbyhus.dk/