lovpligtig ansvarsforsikring?
Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 22-05-08 05:52

Alle bilister skal have en lovlig ansvarsforsikring - sådan er
loven i Danmark. Men hvad hvis en bilist ikke kan finde et
forsikringsselskab der vil dække vedkommende eller som
betingelse for dækningen kræver at bilisten flytter alle sine
forsikringer over i det pågældende selskab, eller hvis
vedkommende slet ikke har nogen forsikringer overhovedet?

M.a.o. Hvad stiller man op som bilist hvis ingen vil forsikre
en. (jeg må straks tilføje at vi har et udmærket
forsikringsselskab som vi har været medlem i gennem mange
år,så det er ikke mig selv der er tale om her

Det samme gælder bankforbindelse: De fleste arbejdsgivere
kræver at man har en bankforbindelse for at man kan udbetale
lønnen. Men hvad hvis man ikke kan finde en bank der vil have
en som kunde? Får man så ikke løn, eller hvad?

(og igen samme disclaimer som ovenfor: vi har en udmærket
bankforbindelse etc.)

Fra : Max

Dato : 22-05-08 06:46

Hej Arne

> forsikringsselskab som vi har været medlem i gennem mange
> år,så det er ikke mig selv der er tale om her

Må jeg anbefale gruppen dk.videnskab.jura til den slags spørgsmål.

--
Mvh Max

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 22-05-08 16:52

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i meddelelsen
> Hej Arne

> Må jeg anbefale gruppen dk.videnskab.jura til den slags
> spørgsmål.

undskyld -jeg troede at jeg havde afsendt det til den
ovennævnte gruppe.

Egentlig er det ret morsomt: jeg stillede for godt en uge
siden et spørgsmål som enhver frisk matematiker burde have
kunnet svare på, men intet svar - til gengæld svarer du
hurtigt når det gælder om at henvise mig til mit OT-emne.
Nogen forklaring på det?

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 22-05-08 17:02

"Arne H. Wilstrup" <nix@invalid.com> writes:

> Nogen forklaring på det?

Et gæt: Din bedrevidende attitude har gjort at ingen gider hjælpe
dig.

--
// Wegge
<http://blog.wegge.dk> - Her hænger jeg også ud.

Fra : Brian Lund

Dato : 22-05-08 12:23

> [...]
> har en bankforbindelse for at man kan udbetale lønnen. Men hvad hvis man
> ikke kan finde en bank der vil have en som kunde? Får man så ikke løn,

Det tror jeg næsten ikke kan lade sig gøre..?

Hvis man bare har en konto og et hævekort (ikke kreditkort) kan man jo ikke
hæve flere penge end man har..! Så kan jeg ikke se hvorfor man ikke skulle
give en konto til selv den mest skumle kunde.

Brian

Fra : Poul-Erik Andreasen

Dato : 22-05-08 16:10

Brian Lund wrote:

> [...]
> hæve flere penge end man har..! Så kan jeg ikke se hvorfor man ikke skulle
> give en konto til selv den mest skumle kunde.

De er desuden tvunget til det rent lovgivningsmæssigt.

Jeg ved dog ikke om det også gælder forsikringsselskaber.

PEA

Fra : alexbo

Dato : 22-05-08 17:54

"Arne H. Wilstrup" skrev

> Alle bilister skal have en lovlig ansvarsforsikring - sådan er loven i
> Danmark. Men hvad hvis en bilist ikke kan finde et forsikringsselskab der
> vil dække vedkommende

Hvis forsikringsselskaberne har lovlige grunde til at nægte at tegne
forsikringen, kan den pågældende ikke få sin bil forsikret, derved er han
afskåret for at have bil indregistreret i eget navn.

Man må ikke køre bil uden kørekort, og hvis ingen kørelærer vil tage een som
elev kan man ikke komme til køreprøve og så får man ikke kørekort.
Det er ren geometri.

mvh
Alex Christensen

Fra : Rasmus

Dato : 24-05-08 08:41

"Arne H. Wilstrup" <nix@invalid.com> wrote in news:4834fbe1$0$15883
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> [...]
> en som kunde? Får man så ikke løn, eller hvad?
>
> (og igen samme disclaimer som ovenfor: vi har en udmærket

Forsikringsselskaberne skal tilbyde en ansvarsforsikring af motorkøretøj
til alle, da dette er et lovkrav. Men det står ingensteder skrevet hvad
de må tage for den. Altså kan man altid få en forsikring.

Hvad skulle fraholde en bank, fra at oprette en lønkonto uden kredit, og
kun med alm. hævekort?

Fra : N_B_DK

Dato : 25-05-08 20:05

"Rasmus" <r_w_o@REMOVEtdcspace.dk> wrote in message

> Hvad skulle fraholde en bank, fra at oprette en lønkonto uden kredit,
> og kun med alm. hævekort?

Hvis man f.eks har forsøgt røveri mod banken. (og gør man det så mod
samtlige banker ender man med endnu et problem, udover ens knap så
heldige hobby)

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)

Fra : Rasmus

Dato : 14-06-08 11:49

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote in news:4839b84e$0$90267$14726298
@news.sunsite.dk:

> [...]
>
> Hvis man f.eks har forsøgt røveri mod banken. (og gør man det så mod
> samtlige banker ender man med endnu et problem, udover ens knap så

Dette er vist højest hypotetisk, og i praktis uladsiggøreligt. Er det
lovligt for bankerne at registrerer og gemme oplysninger, om folk som har
begået røveri mod dem?