Sluger resurcer ??
Fra : Flemming Aalling

Dato : 18-07-01 12:18

Kan man sætte single-sided ram sammen med duble-sided ????
Det drejer sig om:
2x64Mb pc100 (single) Det er de gamle. (tror de hedder Vigour) det står
ihvert fald på dem.
1x128Mb Apacer Pc100 (duble) Det er den nye.

Jeg har lige købt nye ram, fordi mit system er blevet langsomt. Når man
kigger under ydeevne i egenskaber på denne computer, står den somregel på
73% ledig systemresurser, og nogen gange på ca.60%.

Mit system er:

Abit Bx6 ver2
celeron 300A
128Mb Apacer Pc100
Ati Radeon 32 SDR
Soundblaster Live

Kan det være bundkortet der skal Flashes, Jeg har en ny ligende, men ved
ikke helt om jeg (tør).

Nogen ideer ???
--

C@rtman

Fra : Michael Petersen

Dato : 18-07-01 13:04

"Flemming Aalling" <thinker@aub.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kigger under ydeevne i egenskaber på denne computer, står den somregel på
> 73% ledig systemresurser, og nogen gange på ca.60%.

Hvis din computer har stået og arbejdet lidt er det helt normalt at dine
systemressourcer falder til 60-70%
Det tror jeg ikke flere ram vil ændre på. Det er et spørgsmål om at rydde ud
i systembakken.

mvh

Michael

Fra : JYK

Dato : 18-07-01 15:53

Gå ind i Kør... og skriv msconfig (kun win98se, tror jeg nok). Her kan du
se, hvad der sluger ressourcer (typisk de programmer der ses ved siden af
uret).

_________________

Jesper Y. Kristiansen
_________________

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 19-07-01 06:41

"Flemming Aalling" <thinker@aub.dk> wrote in news:3b556f6f$0$9447
$4d4eb98e@news.dk.uu.net:

> Jeg har lige købt nye ram, fordi mit system er blevet langsomt. Når man
> kigger under ydeevne i egenskaber på denne computer, står den somregel på
> 73% ledig systemresurser, og nogen gange på ca.60%.

Ledige systemresourcer har intet med antal RAM at gøre. Det er faste
størrelser uanset mængden af RAM.

Det er et levn fra DOS, og en af de mere alvorlige hæmsko for Win9x/ME.
Problemet eksisterer således ikke i WinNT/2000.

De tal du nævner er dog ikke kritiske. Mine personlige erfaringer siger at
man skal under 40% eller endda endnu lavere, før man risikerer problemer.

--
Kent Oldhøj - Dansk OverclockingFAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm