Fra Bismarcks kz til sæddonor-forbedring
Fra : Bo Warming

Dato : 06-05-08 04:24

Fra Bismarcks kz til sæddonor-forbedring

Den værste fejl ved gængs politisk debat, er, at journalister fremmer
forenkling og lader een virkning have kun een årsag (en klassisk løgn).

Den grusomme kz i WW2 gøres til en virkning af Hitlers racebiologiske
propaganda, hvilket er så forkert som hvis jeg kaldte lægefirmaet Cryos et
resultat af min sæddonorprovokation. Der er i vor tid altid mange årsager i
spil.

Sproget lægger op til forenklinger så når Nietzsche sagde "Gud er død"
tilføjede han at vi slipper aldrig af med ham , for "religionen er indbygget
i gramatikken"

Kz-lejrene blev først rigtig grusomme da de allierede bombede tysk
infrastruktur så mad-toge ikke altid nåede frem. I starten rummede de meget
sund knopskydning af Krupp og Bismarcks arbejder-forsørgelse og de fine
sovebyer, der startede omkring Essen i Ruhr, og hvor feudale industri-ejere
var faderfigurer for stål og mine arbejderne.

Auschwitz startede som en mønsterby med svømmebasin og træk og slip til
arbejderne og portene var kun låst om natten, og da tyskerne forlangte de
gode job givet til tyskerne (ligesom muslimer snart vil forlange gode job
givet kun til muslimer her) så var det en lykke for de mange arbejdsløse
jøder at de fik indtægt og husly i kz. Helt som hvad
Bismarck-velfærdsstatens socialdemokrati baserede sin stabilitet på.

Da jeg fik privatiseret sæddonorhjælp gjort til stærk debatskabende og
graviditetsskabende firma (forening kaldet "Sædhælpsfondet") 1979-90 var
drivkræfterne i starten både min idealisme og min sexlyst og mine hundred
donorers tilsvarende kombination, idet mange, som jeg, havde forsøgt på
enmandsbasis, men EB-sensationer gav mig chancen for at bringe dem sammen i
én stald som barnløse kunne vælge fra udfra fotografier.

Det var ikke et forudset spinoff at læger ville dramatisere den ny
aidssygdom som et alibi for at fordømme al ikkelægelig insemination mens de
fik privatiserede gynækologi-lægehuse på skinner og derved udkonkurerede os.

Oscar Wilde siger klogt at "Truth is never pure and never simple" men
medierne sælger historier på underholdende, dømmesyge forenklinger