Bio-racisme lever af hemmelighedskræmmeri
Fra : Bo Warming

Dato : 23-04-08 06:52

Bio-racisme lever af hemmelighedskræmmeri

Sandheden er aldrig ren og aldrig simpel" skrev Oscar
Wilde, som havde sans for de ting der optager os, fx forskelsbehandling, og
som godt vidste, at der er enkle sandheder i fysik, kemi og matematik.

At negre er født dummere end hvide, er et komplext udsagn, ligesom de emner
vi fører retssager om

Sort hud gir bevisligt stor sandsynlighed for dårlige eksamenspræstationer,
men social arv kan sagtens være _hele_ forklaringen.

Til meget samarbejde er fremmed race slet ikke en ulempe.

Vedr. næsten alt, der forklares ved biologisk arv (DNA, genetik) kan der
føres overbevisende logisk procedure for, at det er tillært, når undtages
hudfarve, visse sygdomme og lignende, som ikke er psykisk.

Faktisk kan der argumenteres for, at aber kunne blive så kloge som mennesker
hvis man i deres rette alder evnede, at præstentere det som menneskebørn
lærer på den rette forståelige måde.

Med tegnsprog og komputerskærm-symbolsprog har man nået tæt ved dette mål,
og ingen undersøgelser har påvist en absolut grænse for, hvad abeungen kan
forstå , kopiere og tilegne sig - at ordforråd kun sjældent har nærmet sig
det for mennesker normale, kan skyldes at forskerne har arbejdet deltids og
ikke haft den kærlighed, som mødre har.

Et andet argument for at springet fra menneskeabe til menneske kan være
skabt af at ny løgne-vaner og krigsførsel med stenkast har drevet vore
stenalderforfædre frem til stadig finere abstraktionsevne.

Hverken mediernes debat eller universiteternes forskning ofrer store
resourcer på at nå i dybden med dette.

Man kan sige, at hemmelighedskræmmeri præger emnet, og den hvide races
pralesnak om, at de har skabt civilisationen får sørgelig lidt modspil mht
spørgsmålet, om hvorvidt det skyldtes en heldig arv eller et heldigt miljø

Det modstatte af hemmelighed er overvågning, så den up-to-date elektroniske
overvågning, som kunne udrydde al farlig kriminalitet - og efter min mening
burde gøre det - er hvad mangles i at modbevise den skadelige bioracisme.

Godhedsindustrien har det fint med dette, for når nazi-typer kan gøres til
grin med deres gammeldags , overfladiske bioracisme, skader det
indvandringsmodstandernes sag.

Hvis man fejede biologiemnet af banen som afklaret og bioracismen modbevist,
så ville vælgerne indse at kulturracisme vedr Islam er problemET, og et
mega-problem og det bør og kan ved valg blive udslagsgivende og føre til
massiv udvisning af muslimer.

Når dyr-menneske-overgang via arv-ændring kan indses at være uvæsentlig , og
miljø-ændring, der skabte løgn&fantasi kan indses at være altafgørende, så
er bioracisme nok forkert og kan kun overleve pr hemmelighedskræmmeri og
tåler ikke grundig sandhedssøgende overvågning

Sindsyge som syndebukke er en vildledt "smed-for-bager henrettelse"

Den sprudlende drikkebror og intellektuelle Johan Herman Wessel (1711-69 )er
for mig i dansk litteraturs top-fem, selvom han producerede yderst få
udgivelser.

En var et skuespil med pointen, at vi alle er rablende sindsyge og skal
påskønne disse træk og denne mangfoldighed("Kærlighed uden strømper").

Mark Twain kalder sjov skrive kunst for langt den sværeste at få succes i,
og det var i denne at Wessel brillerede bl.a. med pletskud om justitsmord "Smeden
og bageren".

I dette korte sarkasme-digt berettes, at en dansk købstad har kun een smed,
men to bagere, så da smeden i fuldskab kommer til at slå en med-drikkebror
ihjel, og tilstår og forventer dødsstraf, så går nogle af smedens kunder i
forbøn for ham hos dommeren og de udtænker at biblens ord om at "liv for liv
bør bødes" kan sikres overholdt ved, at den ældste af de to bagere bliver
henrettet, hvilket man så lovformeligt beslutter og praktisk eksekverer.

Jødiske ypperstepræster på Jesu tid havde en årlig offerhandling, hvor en
gedebuk blev bestænket med blod og derved påført al folkets skyld, og
dernæst stenet og så havde al folket opnået tilgivelse hos gud og deres
synder var sonet, og de var sikret frelse efter døden - det trick, som Jesus
forfinede med sig selv som offerdyr.

Jeg mener , at det moderne samfund er fuld af syndebukkeri og praktisk
uretfærdighed, hvor forhåndenværende outsidere gøres til fjendebilleder og
chikaneres for, at vi andre, normale, farisæiske borgere kan nyde
forfængelig selv-retfærdighed og lade vor indre domstol kende for ret, at
det er "Godt jeg ikke er som den sindsyge/racisten/muslimen/luderen, osv
osv"

Førstnævnte, altså de psykotiske patienter er ifølge statistikken meget lidt
voldsfarlige. De er næsten alle egosvage ulykkelige udstødte, der intet
farligt evner, i værste fald nogle tomme trusler, som ingen tager
alvorligt.

Alligevel skaber massemedierne en myte om de sindsyge, som en gruppe der med
rette skal kunne tvangsindlægges med politiets hjælp.

Dette infame trick slipper de af med ved, at en masse voldmænd, som aldrig
har vist tegn på sindsyge, får en behandlingsdom og kaldes sindsyge delvis
for at de kan skabe behandlerjob på lukkede psykiatriafdelinger og så
fængslerne især får særlige fængselsegnede fx psykopater og de atypiske få.
der af advokaten er coachet til at bevidne en historie om, at de hørte
stemmer, der befalede dem at udføre vold.

Fra : Martin Bak

Dato : 23-04-08 19:25

> Bio-racisme lever af hemmelighedskræmmeri

Du ved naturligvis, at videnskaben for længe siden har fastslået, at der kun
findes én menneskerace. Derfor er tale om racisme sådan set vrøvl, der kan
højest være tale om intollerance overfor anderledes individer.

> [...]
>
> Sort hud gir bevisligt stor sandsynlighed for dårlige
> eksamenspræstationer, men social arv kan sagtens være _hele_ forklaringen.

Ja, og det omgivende samfunds intollerances negative indflydelse på
individdets evne til at tilpasse sig og dermed tilegne sig viden og udnytte
sin naturlige og medfødt nysgerrighed. Når alle organismens systemer skal
bruges i forsvar er der ikke plads til udvikling.

> Til meget samarbejde er fremmed race slet ikke en ulempe.

Fremmede racer eksisterer ikke indenfor menneskeheden, hvad du naturligvis
udmærket ved.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Martin Larsen

Dato : 23-04-08 19:58

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen

> Du ved naturligvis, at videnskaben for længe siden har fastslået, at der
> kun findes én menneskerace. Derfor er tale om racisme sådan set vrøvl, der
> kan højest være tale om intollerance overfor anderledes individer.

Og videnskaben har fastslået at der kun findes én hunderace

Mvh
Martin

Fra : Hauge

Dato : 23-04-08 20:04

Martin Larsen wrote:
> Og videnskaben har fastslået at der kun findes én hunderace

Ja vovhunden.

/Hauge

Fra : Martin Bak

Dato : 23-04-08 20:11

> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen

> Og videnskaben har fastslået at der kun findes én hunderace

Hvis det er tilfældet vil det være ganske nyt for mig. Sidst jeg læste om
det var videskaben enige om, at netop hunde havde så store genetiske
forskelle, at man med rette kan rubricere dem i racer, til forskel fra
mennesker, der genetisk set stort set er ens. De genetiske forskelle på
mennesker blev beskrevet som "af kosmetisk betydning". Denne fortolkning af
menneskene som "en race" er almindeligt anderkendt og accepteret, og har
helt erstattet den tidligere opfattelse af den negroide, europide osv.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Martin Larsen

Dato : 23-04-08 21:25

> De genetiske forskelle på mennesker blev beskrevet som "af kosmetisk
> betydning". Denne fortolkning af menneskene som "en race" er

især dyrket af nysprogs-kunstnere.

Mvh
Martin

Fra : Martin Bak

Dato : 23-04-08 21:29

> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen

> især dyrket af nysprogs-kunstnere.

Det bliver du sgu nødt til at uddybe. Er du uenig i fortolkningen, og har du
videnskabelig belæg for at påstå at der findes mere end én menneskerace?
Eller har du bare smarte kommentarer?

--
Martin
www.martinbak.dk/