Push email og SE W890i
Fra : Snuden

Dato : 21-05-08 23:06

Kan man indstille telefonen til, at give besked når der er nye emails...hvor
serveren kontakter telefonen og ikke omvendt, så man slipper for at skulle
koble op uden grund...

Snuden

Fra : Michael Jensen

Dato : 22-05-08 20:33

"Snuden" <snudens@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Kan man indstille telefonen til, at give besked når der er nye
> emails...hvor serveren kontakter telefonen og ikke omvendt, så man slipper
> for at skulle koble op uden grund...
>
> Snuden

Det korte svar: Nej

Og push email, betyder nu heller ikke at det er serveren der kontakter
telefonen. telefonen vil altid stå og pinge serveren, men uden nævneværdig
trafik til følge. Så vidt jeg er informeret i hvert fald?!

Men det er en skam, da det eneste der selv afholder mig for at købe en w890,
er muligheden for at synke med min exchange... Er simpelthen så træt af det
alt for langsomme Symbian :(

\Michael

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 23-05-08 17:05

Michael Jensen skrev:

> Det korte svar: Nej

hmmm, jeg er 100 på vi købte en 890'er, som jeg satte til at snakke med
vores exchange server, den syncede på mail, kontakter og kalender.

Den sættes ikke op som windows mobile, som f.eks. HTC 710, som vi har
nogle stykker af, men den kan tale "exchang'sk".

Mvh

Kim

Fra : Michael Jensen

Dato : 24-05-08 17:55

"Kim Jørgensen" <k7@get2net.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Den sættes ikke op som windows mobile, som f.eks. HTC 710, som vi har
> nogle stykker af, men den kan tale "exchang'sk".

Hej Kim

Tjaah, jeg tør da ikke sætte mig 100% fast på mit svar, men jeg er nu ret
sikker på at det ikke out-of-the-box kan lade sig gøre. Jeg spurgte i
telebutikken, og der var svaret nej, og jeg arbejder selv i en virksomhed
hvor vi har "hosted exchange" som et produkt, og der mener man heller ikke
at den kan.. Men måske du har fundet en løsning? Hvis ja, og du har mulighed
for det, så hører jeg meget gerne hvad i har gjort, da jeg selv er ret
interesseret i denne telefon, men det eneste der holder mig tilbage er
muligheden for at synce med en exchange server.

\Michael jensen

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 25-05-08 00:10

Michael Jensen skrev:

> [...]
> gjort, da jeg selv er ret interesseret i denne telefon, men det eneste
> der holder mig tilbage er muligheden for at synce med en exchange server.

Pas på med at stole for meget på dem i telebutikken... hehe....

Prøv at hent den danske manual her:

http://www.sonyericsson.com/cws/support/products/userguides/w890i?cc=dk&lc=da

Og spol så frem til side 56, der står hvordan du sætter den op mod exchange.

Mvh

Kim

Fra : Michael Jensen

Dato : 25-05-08 12:51

> [...]
>
> http://www.sonyericsson.com/cws/support/products/userguides/w890i?cc=dk&lc=da
> Og spol så frem til side 56, der står hvordan du sætter den op mod

Hej Kim

Tjaah, det kunne skisme da godt se ud til at du har ret. Men det finder vi
da ud af, for så køber jeg dælme en, og så vil tiden jo vise ;)

\Michael Jensen

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 25-05-08 13:11

Michael Jensen skrev:

> Tjaah, det kunne skisme da godt se ud til at du har ret. Men det finder
> vi da ud af, for så køber jeg dælme en, og så vil tiden jo vise ;)

God fornøjelse

// Kim

Fra : Michael Jensen

Dato : 26-05-08 16:41

> God fornøjelse

Den kunne den skam! Jeg takker mange gange for tippet, for det var det
eneste der havde afholdt mig fra at købe den :)

\Michael

Fra : Jan-Erik Hellevang

Dato : 27-05-08 08:13

> Den kunne den skam! Jeg takker mange gange for tippet, for det var det
> eneste der havde afholdt mig fra at købe den :)
>
> \Michael

Til gengæld kan den ikke vise uret eller ubesvarede opkald/SMS i
dvaletilstand.

Det er det eneste der afholder mig fra at købe en SonyEricsson telefon
generelt

/JE

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 27-05-08 18:34

Michael Jensen skrev:

> Den kunne den skam! Jeg takker mange gange for tippet, for det var det
> eneste der havde afholdt mig fra at købe den :)

Fedt! , er glad for at kunne hjælpe dig i mål

// Kim

Fra : dotman

Dato : 25-05-08 07:15

"Michael Jensen" <ugyldig@ugyldig.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> er ret interesseret i denne telefon, men det eneste der holder mig tilbage
> er muligheden for at synce med en exchange server.

Den kan som standart sættes op imod Exchange, man vælger Synkronisering om
man vil oprette en SyncML eller en Exchange ActiveSync.

Fra : borje@hotmail.com

Dato : 23-05-08 11:26

On Thu, 22 May 2008 00:06:24 +0200, "Snuden" <snudens@gmail.com>
wrote:
>Kan man indstille telefonen til, at give besked når der er nye emails...hvor
>serveren kontakter telefonen og ikke omvendt, så man slipper for at skulle
>koble op uden grund...

Ja, hvis din mail-server har den funktionen.

Pröv og kig på www.momail.se Jeg tror det også er muligt for
ikke-svensker.

Börje, fra Sverige

Fra : dotman

Dato : 25-05-08 07:12

> [...]
> Kan man indstille telefonen til, at give besked når der er nye
> emails...hvor serveren kontakter telefonen og ikke omvendt, så man slipper

Jeg har en W890i og har aktiveret Push mod firmaets Exchange server og det
virker fint, men om det virker også med alm. mail konto, det ved jeg ikke.