Søges – en mobil telefon netværk det er – ~
Fra : andrewjhaines@gmail.~

Dato : 12-05-08 07:48

Søges – en mobil telefon netværk det er – tjah – mobil.
Min nuværende (tele2) duer ikke.
F. eks i england få jeg ”access denied” fra Vodafone netværk.
I Barcelona for nylig kunne jeg slet ingen forbindelse få, altså
Vodafone ES netværk: ”access denied”, også Orange netværk: ”access
denied”, ligelides Moviestar netværk ”access denied”. Bortset at jeg
ingen forbindelse har så betyder det også at jeg modtage ikke sms’er
fra folk det selv bruger disse netværk. Jeg har i forvejen flytet fra
debitel på grund af sammen problem.

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 12-05-08 16:20

> [...]
>Vodafone ES netværk: ”access denied”, også Orange netværk: ”access
>denied”, ligelides Moviestar netværk ”access denied”. Bortset at jeg

Hvornår har du oplevet dette? Vær opmærksom på at du ikke længere skal taste
"1" før din pinkode når du er i udlandet.

Du bør desuden læse på http://sonofon.dk/privat/kundeservice/tele2/ - nyt
SIM-kort kan bestilles via. Sonofon Kundeservice og tilsendes U/B hvilket
formentlig vil løse problemet.

--
Michael Kjærsgård
//Gratis billedhosting: http://imageshack.dk

Fra : Andse

Dato : 12-05-08 16:56

Nu er det jo ikke sikkert det nødvendigvis er hans simkort den er gal med,
men måske snarere hans mobil.

Fra : andrewjhaines@gmail.~

Dato : 12-05-08 09:42

On May 12, 5:19 pm, "Michael Kjærsgård" <m...@vindenand.dk> wrote:

> [...]
>
> Du bør desuden læse påhttp://sonofon.dk/privat/kundeservice/tele2/- nyt
> SIM-kort kan bestilles via. Sonofon Kundeservice og tilsendes U/B hvilket

Det har jeg husket.
Men problemet er ikke min telefon, men at netværket, tele2, det bliv
ikke accepteret/godkendt af det udenlandske netværk?

Fra : andrewjhaines@gmail.~

Dato : 12-05-08 09:44

On May 12, 4:04 pm, "Andse" <An...@Andse.dk> wrote:
> [...]
> ingen forbindelse har så betyder det også at jeg modtage ikke sms’er
> fra folk det selv bruger disse netværk.  Jeg har i forvejen flytet fra

Jeg mener at have ofret penge allerede nu, det er tele2-debitel det
snyder og ikke giver service. Mener du at det er en skjult gebyr for
at have ’rigtig’ mobil forbindelsen_

Fra : andrewjhaines@gmail.~

Dato : 12-05-08 09:47

> [...]
>
> Du bør desuden læse påhttp://sonofon.dk/privat/kundeservice/tele2/- nyt
> SIM-kort kan bestilles via. Sonofon Kundeservice og tilsendes U/B hvilket

Mange tak for info ang. sonofon. Problemet er ikke ny, men måske skal
jeg bestille ny SIM kort alligevel

Fra : andrewjhaines@gmail.~

Dato : 12-05-08 10:10

On May 12, 5:55 pm, "Andse" <An...@Andse.dk> wrote:
> Nu er det jo ikke sikkert det nødvendigvis er hans simkort den er gal med,
> men måske snarere hans mobil.

Jeg har forsogt med 3 forskellige mobil – ingen forskel!

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 12-05-08 17:20

>Jeg har forsogt med 3 forskellige mobil – ingen forskel!

Er det indenfor de seneste par dage du har været i udlandet og oplevet
dette? I så fald skyldes det helt sikkert overflytningen til Sonofon, og du
bør således som nævnt kontakte Kundeservice for et nyt simkort hvis du skal
af sted igen i den nærmeste fremtid.

En anden muligheder er at du har haft spærret for udlandstelefoni, det har
bl.a. taletidskunder som udgangspunkt.

Som jeg forstår af dit tidligere indlæg så havde du været opmærksom på at
taste 1 foran pinkoden (hvilket du som nævnt efter i dag ikke længere skal)?
Din telefon kan muligvis være sat til manuel netværkssøgning hvor Tele2 er
valgt, i så fald vil den ikke komme på net i udland før du selv aktivt laver
en netværkssøgning.

Ang. dit spørgsmål på mail (lad os holde det i nyhedsgrupperne), så benytter
ikke alle GoogleGroups, du kan i stedet benytte f.eks. Outlook Express der
allerede er installeret på rigtigt mange computere. Du kan se her hvordan du
sætter det op:
http://www.cybercity.dk/kundecenter/bredbaand/opsaetningsvejledninger/nyhedsgrupper/outlook_express_6_0/index.aspx
Hvis du ikke har Outlook Express eller ikke ønsker at benytte det kan du
downloade et alternativ på http://www.mozilla.com/en-US/thunderbird/

Fra : Snakee

Dato : 13-05-08 00:20

andrewjhaines@gmail.com skrev:

> ingen forbindelse har så betyder det også at jeg modtage ikke sms’er
> fra folk det selv bruger disse netværk. Jeg har i forvejen flytet fra
> debitel på grund af sammen problem.

Skift til Telmore og sørg med det samme for at tilmelde dig til
udlandstelefoni hos dem.

Snakee

--
Mailadressen jeg har i mine beskeder virker uden at man fjerner noget
men den skifter jævnligt. Sendes der besked via mail vil jeg svare

Fra : andrewjhaines@gmail.~

Dato : 13-05-08 02:17

On May 12, 6:19 pm, "Michael Kjærsgård" <m...@vindenand.dk> wrote:

> [...]
> Hvis du ikke har Outlook Express eller ikke ønsker at benytte det kan du

Hej igen,
Situationen har stået på i en stykke tid nu, så det har ikke noget at
gøre med Sonofon.
Jeg har aldrig haft problemer med at ringer til udlandet, ej heller
ikke at modtage opkald fra udenlandske mobil.
SMS’er fra udenlandske mobil modtages kun når de er sendt fra det
’rigtig’ netværk, f eks kan jeg altid modtage sms’er fra den engelske
O2 net, men ikke fra Vodafone.
Ligeledes mit brug af mobilen i udlandet er afhængige af hvilket
netværk bruges, derfor jeg kan ikke ring fra England hvis mobilen er
tilsluttet Vodafone, men fra f eks. O2 værker det fint. Desværre er
O2’s dækning ikke 100%, så jeg kan nemt være udsat for ingen mobil. I
Barcelona var det samtlige tilgængeligt netværk det var ’access
denied’.
Jeg er nødt til at brug manuelsøgning og på denne måde find en netværk
det fungere – hvis der overhovedet findes.

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 13-05-08 15:39

> [...]
>tilsluttet Vodafone, men fra f eks. O2 værker det fint. Desværre er
>O2’s dækning ikke 100%, så jeg kan nemt være udsat for ingen mobil. I

Hvis du bestiller et nyt simkort vil du få adgang til såvel O2, Orange,
T-mobile samt Vodafone i Storbritannien, der er således frit valg.

Sonofon leverer alle SMS der er sendt fra udenlandske netværk til danske
kunder - dog vil du (og det er for så vidt gældende uanset hvor du er kunde)
kunne opleve problemer hvis du sender SMS til udenlandske numre da ikke alle
udlandske udbydere leverer SMS fra udlandet.

Fra : andrewjhaines@gmail.~

Dato : 13-05-08 02:37

On May 13, 1:19 am, Snakee <blingbl...@trashmail.net> wrote:

> [...]
> men den skifter jævnligt. Sendes der besked via mail vil jeg svare
> tilbage med min rigtige adresse med en kopi af beskeden. Ved første spam

Tjah men vil jeg kunne modtage sms’er fra udenlandske mobil uden
problem? Har du efaring med Telmore og sms’er fra udlandet?