Hvem betaler for gmail sms!
Fra : Lars k.

Dato : 07-05-08 14:07

Hej

Gmail`s kalender sender dig en påmindelse via sms når du eks. har en aftale.
Men hvem betaler for denne sms! Jeg har prøvet at se på min
regningsspecifikation, men her kan jeg ikke se nogle takseringer fra gmail.

/Lars

Fra : simon

Dato : 07-05-08 14:37

Lars k. skrev:
> [...]
> Men hvem betaler for denne sms! Jeg har prøvet at se på min
> regningsspecifikation, men her kan jeg ikke se nogle takseringer fra gmail.

Hej.
Det kan din tlf-udbyder tage penge for ifølge Google:

"Er det gratis at modtage SMS?
Dit teleselskab kan debitere dig for de SMS-meddelelser, du modtager.
Hvis du har spørgsmål til taksten, kan du kontakte din mobiludbyder for
at få svar."

Jeg har indtil nu aldrig set en specifikation herfor, og har brugt det
i mere end 1 år.

mvh
simon
--
http://erling-simonsen.dk

Fra : Lars k.

Dato : 07-05-08 14:48

> [...]
> at få svar."
>
> Jeg har indtil nu aldrig set en specifikation herfor, og har brugt det

Hej Simon
Tak for det. "kan debitere dig" det gør de åbentbart meget sjældent.
Fint...
/Lars

Fra : Per

Dato : 07-05-08 15:40

Lars k. wrote:

> Hej Simon
> Tak for det. "kan debitere dig" det gør de åbentbart meget sjældent.
> Fint...

JA tak !

Endnu en gratis gave fra Google - der kunne andre firmaer lære noget.

Google er blevet store pga. gratished.

/Per

Fra : Lars k.

Dato : 07-05-08 16:00

> Endnu en gratis gave fra Google - der kunne andre firmaer lære noget.
>
> Google er blevet store pga. gratished.

Hej Per

Det er ikke google der gør noget gratis, det er dit teleselskab. Det er dem
der godt kan opkræve betaling for smsèrne.

/Lars

Fra : Max

Dato : 07-05-08 16:04

Hej Per

> Endnu en gratis gave fra Google - der kunne andre firmaer lære noget.

Ja, de kunne lære at fuppe "kunderne" til at tro at de får noget gratis.

--
Mvh Max

Fra : dotman

Dato : 08-05-08 13:17

"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i meddelelsen news:4821bf6e$0$56784

> Endnu en gratis gave fra Google - der kunne andre firmaer lære noget.
>
> Google er blevet store pga. gratished.

Tror du selv at det bliver ved med at være gratis?

Først så udbyder man noget gratis og når det er blevet noget som folk har
taget til sig, så kommer det til at koste penge.

Der er ikke meget andre firmaer kan lære af Google på det område, det har
været gjort lang tid før.

Fra : Hauge

Dato : 08-05-08 15:16

dotman wrote:
> Først så udbyder man noget gratis og når det er blevet noget som folk
> har taget til sig, så kommer det til at koste penge.

Du mener lige som dankortet?

Mvh Hauge

Fra : Snakee

Dato : 09-05-08 04:03

Per skrev:

> Google er blevet store pga. gratished.

SIden hvornår er reklameindtægter, og snagen i folks private forhold
grænsende til det uetiske, blevet noget der overhovedet bør betegnes som
en gratished?

Google er bestemt ikke gratis. Du betaler ved kasse et med dit privatliv
ved at du sporer din gøren og laden og kan sende dig reklamer baseret på
det. En meget klam og frastødende form for marketing hvis du spørger mig.

Snakee

--
Mailadressen jeg har i mine beskeder virker uden at man fjerner noget
men den skifter jævnligt. Sendes der besked via mail vil jeg svare