Nokia der kan lades via USB port
Fra : Thomas Makro

Dato : 30-04-08 06:27

Hej, jeg overvejer at købe en ny Nokia mobil, men det ser ud til at
alle Nokia telefoner kun kan lades via Nokia-lade-stik (typisk runde
stik), ikke via telefonernes indbyggede mini USB stik, som
tilsyneladende kun er til datatrafik.

Så mit spørgsmål er:
Hvilke Nokia mobiltelefoner kan lades via mini USB stik i telefonen?

Gider ikke særlige Nokia-lader-stik eller adaptere...

--
Mvh Thomas

Fra : Andse

Dato : 30-04-08 14:23

Mig bekendt er der ingen.

Syntes også det er irreterende, at der ikke er nogen.

Skal du have en mobil der kan lades via USB stikket, så skal du
over i noget SonyEricsson.

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 05-05-08 12:48

Andse wrote:

> Skal du have en mobil der kan lades via USB stikket, så skal du
> over i noget SonyEricsson.

Ja og nej. Jeg har en SE K800i og...

Ja, den lader når den er tilsluttet en PC via SE's USB-ledning.

Nej, den lader IKKE når samme ledning er sat i en USB-strømgiver, f.eks. et
cigartænderstik med USB-port. Der skal åbenbart være et eller andet
data-noget, der snakker med telefonen for at den vil lade via USB.

Ebbe

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 30-04-08 17:38

On Wed, 30 Apr 2008 05:26:56 -0700 (PDT), Thomas Makro
<thomasmakro@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>Hvilke Nokia mobiltelefoner kan lades via mini USB stik i telefonen?
>
>Gider ikke særlige Nokia-lader-stik eller adaptere...

Min TomTom GPS-enhed strømforsynes gennem et mini-USB stik, og den
løsning er jeg mildest talt ikke glad for. Mini-USB er slet ikke
bygget til 'heavy-duty': Jeg er på mit tredie kablet, og det er såmæn
også begyndt at gå fra hinanden.

Jeg gætter på at det er årsagen til at Nokia har fravalgt den løsning,
og anvender kabler som nedenstående i stedet:

http://www.nokia.dk/link?cid=EDITORIAL_620784

<mlr>

Fra : Thomas Makro

Dato : 01-05-08 02:10

On 30 Apr., 18:37, Michael Rasmussen <michael@invalid> wrote:
> [...]

> Jeg gætter på at det er årsagen til at Nokia har fravalgt den løsning,
> og anvender kabler som nedenstående i stedet:
Tja, min nuværende QTEK mobil lades via mini USB, og jeg har ikke haft
problemer med stik eller ledning. Så jeg holder fast i, at jeg kun vil
have en mobil der kan lades via mini USB stik. Så behøver jeg kun en
ledning i bilen, en derhjemme, en på arbejdet, osv. Alle ledninger kan
lade både mobil, GPS, diskman, osv osv.

Jeg hælder mere til, at alle Nokias mange forskellige ladestik
medfører, at når man har købt en Nokia mobil, må man også købe en
billader med det rigtige ladestik til lige netop den Nokia, samt en
til arbejdet, en til derhjemme, en til...

--
Mvh Thomas

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 01-05-08 11:41

On Thu, 1 May 2008 01:10:28 -0700 (PDT), Thomas Makro
> [...]

>have en mobil der kan lades via mini USB stik. Så behøver jeg kun en
>ledning i bilen, en derhjemme, en på arbejdet, osv. Alle ledninger kan

Tja, før eller senere løber du nok ind i det problem at der findes en
række forskellige usb-stik...

Jeg har i hvert fald 3 forskellige typer her i huset: mini-B 5 polet,
mini-B 4 polet og noget der ligner micro-B

<mlr>

Fra : Johannes Jørgensen

Dato : 01-05-08 17:46

"Thomas Makro" <thomasmakro@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]

billader med det rigtige ladestik til lige netop den Nokia, samt en
til arbejdet, en til derhjemme, en til...

Godt jeg ikke har en telefon som skal lades så tit, at man skal have en
lader alle steder, min nokia skal kun oplades en gang om ugen, så jeg kan
fint klare mig med den medfølgende lader.

JJ

Fra : Carsten Riis

Dato : 01-05-08 10:02

Thomas Makro skrev den 30-04-2008 14:26:
> [...]
> Hvilke Nokia mobiltelefoner kan lades via mini USB stik i telefonen?
>
> Gider ikke særlige Nokia-lader-stik eller adaptere...

Der er vist kun sonyericsson som du kan blive glad for hvad angår opladning.

Der er mulighed for opladning via USB.

I hele taget alle de der mærke-specifikke standarder....Det burde
forbydes ved lov!

En slags stik alt hvad der hedder strøm og opladere.

Alt andet er ren pengeoptrækkeri fra producenternes side!

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : JYH

Dato : 01-05-08 10:34

Thomas Makro wrote:

> Så mit spørgsmål er:
> Hvilke Nokia mobiltelefoner kan lades via mini USB stik i telefonen?

Min Nokia 3110 Classic kan lades via mini USB.

Jeg mener også at flg modeller kan:

Nokia 5200

Nokia 5300 XpressMusic

Nokia 6290

Nokia 6300

Nokia 7390

Nokia N76

Nokia N91

Nokia N91 8GB

Nokia N95

Nokia N-Gage

Nokia 3110 classic

Nokia 3109 classic

Nokia 6110 Navigator

Nokia 6120 classic

Nokia E90 Communicator

Nokia 3500 classic

Nokia 6267

Nokia N800 Internet Tablet

Nokia 6301

Nokia E51

Nokia N95 8GB

Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 13-05-08 19:14

"JYH" <jyh@jyh.jyh> skrev i meddelelsen

> Min Nokia 3110 Classic kan lades via mini USB.
>
> Jeg mener også at flg modeller kan:
>
> Nokia E90 Communicator

Nokia E90 kan IKKE lades via miniUSB, har haft den.

P.S. Det er ikke en Communikator, men den ligner.... En Communikator har har
som minimum et OS der hedder S80,
og E90 har et der hedder S60.....

Fra : Christopher Tracy

Dato : 04-05-08 17:40

Hej Thomas

Thomas Makro wrote:
> [...]
> tilsyneladende kun er til datatrafik.
>
> Så mit spørgsmål er:
> Hvilke Nokia mobiltelefoner kan lades via mini USB stik i telefonen?

Har selv denne:
http://tinyurl.com/5qeq27
Og det virker rigtig godt....

--