Mangler NOKIA 5140i USB serial controller
Fra : KE Kofod / 7100

Dato : 26-04-08 23:50

Jeg kan ikke få min Nokia 5140i tilsluttet min Windows XP.
Jeg kan se at der i min enhedshåndtering skriver den et gult ? ved
controlleren, det skal være til et CA-42 kabel. Nokia skriver ellers at
den er i deres nye program. Men jeg kan ikke finde den.
har du den og vil sende den til mig på: spamlusk@gmail.com
Tak for hjælpe.
/KE Kofod.

Fra : Snakee

Dato : 27-04-08 02:50

> Jeg kan se at der i min enhedshåndtering skriver den et gult ? ved
> controlleren

Tyder på manglende / forkert driver. Geninstaller driveren.

Snakee

--
Mailadressen jeg har i mine beskeder virker uden at man fjerner noget
men den skifter jævnligt. Sendes der besked via mail vil jeg svare

Fra : KE Kofod / 7100

Dato : 27-04-08 07:30

Snakee skrev:

> Tyder på manglende / forkert driver. Geninstaller driveren.
>
> Snakee

Jo men Nokia skriver jo at den ligger i PC-Suite, min version er
6_86_9_3 jeg har nu forsøgt 3 gange at installere den, når den kommet
til hvor den skriver at jeg skal tilslutte min telefon sker der intet! .
/KE Kofod.

Fra : Jesper Hansen

Dato : 27-04-08 08:55

"KE Kofod / 7100" <dytbaat@hergaardetgodt.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 6_86_9_3 jeg har nu forsøgt 3 gange at installere den, når den kommet til
> hvor den skriver at jeg skal tilslutte min telefon sker der intet! .

Jeg kan godt huske hvor problemfyldt denne proces kunne være.

Er det et originalt Ca-42 kabel?

Er din telefon låst når du vil skabe forbindelse, det må den ikke være?

Venlig hilsen
Jesper c",)

Fra : KE Kofod / 7100

Dato : 27-04-08 12:08

Jesper Hansen skrev:
> [...]
>
> Er det et originalt Ca-42 kabel?
>
> Er din telefon låst når du vil skabe forbindelse, det må den ikke være?

Nej kablet er ikke originalt det er købt hos MyTrendyPhone CA-42-USB.
/KE Kofod.

Fra : Andse

Dato : 27-04-08 13:33

Det kan godt være derfor at PC Suite ikke vil synke. med mobilen.
- Ved fra bl.a. at Samsungs mobiler ikke vil virke med uoriginale kabler.

Fra : KE Kofod / 7100

Dato : 27-04-08 15:14

Andse skrev:
> Det kan godt være derfor at PC Suite ikke vil synke. med mobilen.
> - Ved fra bl.a. at Samsungs mobiler ikke vil virke med uoriginale kabler.

> "KE Kofod / 7100" <dytbaat@hergaardetgodt.dk> skrev i meddelelsen

Så må jeg måske i Jura gruppen, for så må MyTrendyPhone ikke kalde det
et " Datakabel Kompatibel Nokia - CA-42-USB Pop Port ", hvis den nu ikke
er det? .
/KE Kofod.

Fra : Andse

Dato : 27-04-08 15:27

Jo det må de godt, for de skriver jo Kompatibel og ikke Originalt. Der er
trods alt
forskel.

Men tag en snak med ham, og forhør dig om problemet. Det kunne jo være, at
de
vil tage kablet tilbage - og så husk at købe Originalt næste gang, det kan
godt betale
sig i længden.

Fra : KE Kofod / 7100

Dato : 27-04-08 15:37

Andse skrev:
> [...]
> at de
> vil tage kablet tilbage - og så husk at købe Originalt næste gang, det

Ja OK jeg vil da gerne betale hvad den originale koster, men vil mene
det er noget misvisende når han kalder den et " Datakabel Kompatibel
Nokia - CA-42-USB Pop Port ".
Hilsen fra
/KE.

Fra : Andse

Dato : 27-04-08 16:15

Fuldstændig enig, men der er forskel på hans udstyr.
De originale kabler koster somregel lidt mere, men de
sidste par kr. kan godt betale sig....

Handler selv hos MTP, og bestiller altid originale dele, og
har aldrig haft problemer med dem.

Fra : Jesper Hansen

Dato : 27-04-08 16:26

> Nej kablet er ikke originalt det er købt hos MyTrendyPhone CA-42-USB.

Som Andse skriver så er det derfor, jeg har været der selv, sendte kablet
tilbage og købte et originalt.

Det virker.

Venlig hilsen
Jesper c",)

Fra : Sune Storgaard

Dato : 27-04-08 17:09

"Jesper Hansen" <jmxxh@xx.tdcadsl.dk(fjern x'er for mail)> skrev i en
meddelelse news:48149b14$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Som Andse skriver så er det derfor, jeg har været der selv, sendte kablet
> tilbage og købte et originalt.

Det er ikke alle uoriginale kabler der virker med driverne fra nokia, men
kræver egne drivere som dog oftest følger med.
Selvom man får den installeret som enhed, kan det godt være et væsen at få
nokia suite til at genkende telefonen hver gang , men det er vel prisen for
at købe noget billigt lort. En IRDA løsning er oftest bedre hvis det er en
mulighed.