Kors, hvor er det dårligt.
Fra : Cindy

Dato : 19-05-08 20:01

Af et familiemedlem har jeg fået at vide, at en mail jeg sendte hertil, jeg
kan ikke huske hvilken dato, altså er ankommet. Men lige netop da det var
klikket ud, kom der en meddelelse om at serveren var nede.

Det helt mærkelige er, at mennesker som jeg kender lige her i nærheden har
gang i deres internet, så kan min server jo ikke være nede.

I årevis har jeg rost Cybercity for deres gode Service, men lige nu, hvor
jeg sidder her og ikke kan komme i kontakt med en eneste gruppe, som kunne
hjælpe mig, så er det her fand'me at smide sine penge ud til gråspurvene.

Hilsen Cindy

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 19-05-08 20:31

"Cindy" skrev

> Af et familiemedlem har jeg fået at vide, at en mail jeg sendte hertil,
> jeg kan ikke huske hvilken dato, altså er ankommet. Men lige netop da det
> var klikket ud, kom der en meddelelse om at serveren var nede.

Øh, fisk?

Brug sunsites newsserver
http://dotsrc.org/usenet/

- Peter

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-05-08 21:17

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
> "Cindy" skrev

> Øh, fisk?
>
> Brug sunsites newsserver
> http://dotsrc.org/usenet/
>
> - Peter

Hej Cindy.

Jeg vil sige som Peter. Skift news-server til sunsite. Jeg har endnu
ikke oplevet at den har været "nede" i de 4-5 måneder jeg har brugt
den. Jeg har også TDC's newsserver ved siden af, men bruger for det
meste Sunsite.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Henning

Dato : 19-05-08 20:33

On Mon, 19 May 2008 21:01:20 +0200, "Cindy" <Engkabbeleje@Wiese.dk>
wrote:

>Af et familiemedlem har jeg fået at vide, at en mail jeg sendte hertil, jeg
>kan ikke huske hvilken dato, altså er ankommet. Men lige netop da det var
>klikket ud, kom der en meddelelse om at serveren var nede.
Vi sender ikke mails hertil, vi laver indlæg til nyhedsgruppen. At du
måske bruger et mailprogram til det er din fejl

>Det helt mærkelige er, at mennesker som jeg kender lige her i nærheden har
>gang i deres internet, så kan min server jo ikke være nede.

Internettet består af mere end een server

Fra : Cindy

Dato : 20-05-08 15:14

"Henning" < @> skrev i en meddelelse
"Cindy" > wrote:

> Vi sender ikke mails hertil, vi laver indlæg til nyhedsgruppen. At du
> måske bruger et mailprogram til det er din fejl

> Internettet består af mere end een server

Hm ja - men jeg troede da at man i Nordjylland havde en anden server end,
hvis man bor mellem Købnhavn og Frederikssund. Og hvis jeg nu taler om
mennesker, som kun bor mindre en en km fra hvor jeg selv bor, så virker det
lidt mærkeligt.

Men tak til Tove for oplysnngen om Sunsite. Ja ja, man kan tage en anden
udbyder. Nu lod jeg mig bare lokke til at få min fastnet-tlf ført over på
mit abonnement hos Cybercity her for godt et år siden. Sørens da osse.

Men tak for Jeres interesse.

Cindy

Fra : Jacob Ask

Dato : 21-05-08 09:00

Cindy wrote:
> Men tak til Tove for oplysnngen om Sunsite. Ja ja, man kan tage en anden
> udbyder. Nu lod jeg mig bare lokke til at få min fastnet-tlf ført over på
> mit abonnement hos Cybercity her for godt et år siden. Sørens da osse.

Sunsite er IKKE en internet-udbyder. Det er en news-server der kan
bruges af alle. Du skal ikke skifte udbyder for at benytte sunsite til
nyhedsgrupper!

Mvh
Jacob Ask

Fra : Kate

Dato : 21-05-08 17:52

Jacob Ask <ask@FJERNexo.dk> wrote in

> Sunsite er IKKE en internet-udbyder. Det er en news-server der kan
> bruges af alle. Du skal ikke skifte udbyder for at benytte sunsite
> til nyhedsgrupper!

Og man sender bare en tom mail til news-signup(snabela)sunsite.dk så
modtager amn en amil med de oplysninger der skal til for at komme på
og det virker
Jeg har brugt den siden CC's newsserver brændte og har ikke været
tilbage siden.

--
Kate

Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/
gerne ældre.

Fra : Marco Rasmussen

Dato : 21-05-08 18:28

Kate skrev:
> Jeg har brugt den siden CC's newsserver brændte og har ikke været
> tilbage siden.

Jeg har også brugt sunsite (eller dotsrc som de hedder nu) i over et år.
Jeg har aldrig oplevet et eneste udfald, og serveren virker ret hurtig.
Nu kender jeg ikke CyberCity's serveropsætning, men jeg kunne forestille
mig, at de har én central newsserver og ikke en for hver landsdel.

Mange hilsner

Marco

Fra : Jacob Ask

Dato : 21-05-08 18:58

Marco Rasmussen wrote:
> [...]
> Nu kender jeg ikke CyberCity's serveropsætning, men jeg kunne forestille
> mig, at de har én central newsserver og ikke en for hver landsdel.

Ja, jeg er også meget tilfreds - startede med sunsite engang i
slutningen af 90erne og det er meget lidt jeg har oplevet af nedetid
(der var vidst lidt for en lille måneds tid nede, men der var der også
et større nedbrud på en del af forskernettet - kunne ihvertfald heller
ikke komme i kontakt med au.dk samt min mail).

Mvh Jacob