cybercity - nyhedserver nede igen?
Fra : please-answer-here

Dato : 13-05-08 20:53

Efter en kort opblomstring ser det ud til at news.cybercity.dk igen er
afgået ved døden !!

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 13-05-08 21:07

> Efter en kort opblomstring ser det ud til at news.cybercity.dk igen er
> afgået ved døden !!

Du kan evt. bruge newsbin.cybercity.dk

--
Michael Kjærsgård
//Gratis billedhosting: http://imageshack.dk
//Gratis webhosting: http://gratishotel.dk
//Gratis konkurrencer med flotte præmier: http://vindenand.dk

Fra : Per

Dato : 14-05-08 21:23

news.cybercity.dk har været noget oppe i dag, men er lige røget på røven
igen.

Hvad kan vi som kunder gøre, for at få Cybercity til at tage understøttelsen
af nyhedsgrupper seriøst ?

Nyhedsgrupper er faktisk en del af det produkt vi som kunder betaler for,
men Cybercity kan af uransagelige årsager ikke levere varen.

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 15-05-08 15:36

> Nyhedsgrupper er faktisk en del af det produkt vi som kunder betaler for,
> men Cybercity kan af uransagelige årsager ikke levere varen.

newsbin.cybercity.dk har - pånær et par dage i forbindelse med branden som
der tidligere er meldt ud - kørt ganske stabilt.

Jeg ser du også selv bruger den - hvad er grunden til du hellere vil bruge
news.cybercity.dk ?

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 15-05-08 18:15

On Thu, 15 May 2008 16:36:00 +0200, "Michael Kjærsgård"
<mk@vindenand.dk> wrote:

> newsbin.cybercity.dk har - pånær et par dage i forbindelse med branden
> som der tidligere er meldt ud - kørt ganske stabilt.

Det er underligt, at CC ikke har ændret den DNS-record, så kunderne
kunne slippe for problemerne. Det er få sekunders arbejde.

-A

Fra : Peter Knutsen

Dato : 16-05-08 21:15

Michael Kjærsgård wrote:
> [...]
> der tidligere er meldt ud - kørt ganske stabilt.
>
> Jeg ser du også selv bruger den - hvad er grunden til du hellere vil bruge

En binærfri nyhedsserver er vel mange gange bedre og mere stabil end en
med de binære grupper?

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 18-05-08 14:18

> En binærfri nyhedsserver er vel mange gange bedre og mere stabil end en
> med de binære grupper?

Som tidligere skrevet kører den faktisk ganske stabilt - og som du har
bemærket i div. nyhedsgrupper er det pt. desværre ikke tilfældet for
news.cybercity.dk - jeg ser derfor ingen grund til ikke at lave skiftet.

Det er imho således ikke korrekt når Per skriver at han ikke får hvad han
betaler for, og angiver at han i betingelserne bliver lovet usenet-adgang
uden at få dette. Per poster gennem newsbin.cybercity.dk - en news-server
stillet til rådighed af Cybercity - der således opfylder hvad der står i
betingelserne.

At det naturligvis havde været ønskværdigt om news.cybercity.dk havde haft
samme stabilitet som newsbin er vi ikke uenige om - men må blot konstatere
at det desværre ikke er tilfældet i øjeblikket.

Fra : Per

Dato : 24-05-08 11:29

Vi betaler faktisk for nyhedsgrupper og så skal det virke. Det kan virkelig
ikke være meningen at vi skal switche rundt mellem news.cybercity.dk og
newsbin.cybercity.dk alt efter hvilken en der virker. Det kan heller ikke
være meningen at vi skal bøvle med at finde alternative gratisleverandører
som f.eks. sunsite når vi betaler for nyhedsgrupper via vores abonnement hos
Cybercity.

Lad os håbe der er en journalist, der gider skrive om hvordan Cybercity
sjofler kunderne.

Cybercity fortier problemerne fordi de skider på kunderne og fordi det
antagelig giver negativ omtale at have åbne issues på driftstatussiden.
Desuden kunne det tænkes at nogle aflønnes efter hvor få problemer der

I det mindste kunne Cybercity melde ærligt ud om problemet på
driftstatussiden så længe problemet eksisterer. Det er dårlig
virksomhedsledelse og usmagelig forretningsmoral dels ikke at levere den
vare kunderne betaler for og dels at fortie problemerne specielt når det er
gennem så langt tid.

Mvh. Per

Fra : Per

Dato : 14-05-08 21:41

Cybercity er blevet opfordret til at lade deres side med driftstatus omfatte
eventuelle problemer med nyhedsserverne.

Men de fortsætter deres dårlige service med at fortie problemerne.

Det er efter min mening at pisse på kunderne, men på den anden side lever
det op til min opfattelse af pressechefens arrogante holdning om at driften
af nyhedsserverne er det mest ligegyldige de har med at gøre. Så skidt med
at kunderne betaler for en pakke der ideholder produktet.

Fra : Jacob Ask

Dato : 15-05-08 07:52

Per wrote:

> [...]
> af nyhedsserverne er det mest ligegyldige de har med at gøre. Så skidt med
> at kunderne betaler for en pakke der ideholder produktet.

Hvorfor ikke skifte til en anden news-server? Jeg har selv kørt med
sunsite.dk (http://brage.dotsrc.org/) gennem de sidste mange år og det
har virket rigtigt godt (og er meget lidt nede).

Mvh Jacob Ask

Fra : Per

Dato : 15-05-08 19:01

Selvfølgelig kan vi allesammen lede efter en gratis udbyder af nyhedsgrupper
(f.eks. sunsite.dk), men nu betaler jeg ligsom mange andre kunder Cybercity
for at leve en samlet pakke med internetadgang, mail og nyhedsgrupper.

Bør jeg så ikke forvente at Cybercity er professionelle nok til at levere
varen ?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-05-08 10:20

Per skrev:

> Bør jeg så ikke forvente at Cybercity er professionelle nok til at levere
> varen ?

Hvilken kvalitet har de garanteret dig på newsserveren?

--
Bertel

Fra : sigurno

Dato : 16-05-08 18:05

"Bertel Lund Hansen"

> Hvilken kvalitet har de garanteret dig på newsserveren?
>
> --
> Bertel

Hov, jeg kom lige til at kikse. Min søster har Cybercity og hos huende har
News serveren været nede rigtig meget den sidste måned eller så. Men altså,
nu du nævner det med kvalitet, så kom jeg til at tænke på en episode i
nnovember 2007. Jeg har nu YouSee- som før hed TDC webspeed. I november
ville jeg sige op hos Yousee, fordi jeg ikke kunne sende en fil over 2000kb.
Ringede og talte med en dame, som spurgte hvorfor jeg var utilfreds. Jeg
fortalte hvorfor og at jeg ville skifte til Cybercity, fordi der havde de
ikke den "hage" med at filen ikke måtte overskride 2000kb. Og så kommer vi
lidt til sagens emne. Hun fortalte mig så, at det skulle jeg lige tøve med,
for hos Tdc/yousee havde de en fin stabilitet og brugte større resourser på
kundebetjening/kunderne. Derfor kunne deres produkt så også koste lidt mere,
men det kunne spare mig for mange ærgelser. Så hun påstod altså at de hos
Cybercity ikke havde særlig god kundeservice.
Garantier får man vel ingen steder, men løfter måske?

Mvh.

Sigurno

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-05-08 19:48

sigurno skrev:

> [...]
> men det kunne spare mig for mange ærgelser. Så hun påstod altså at de hos
> Cybercity ikke havde særlig god kundeservice.

Ikke hvis hun sagde som du gengiver. Så sagde hun kun at TDC
bruger flere ressourcer end CyberCity.

> Garantier får man vel ingen steder, men løfter måske?

Garanti og løfte er det samme. Men newsserveren omtales slet ikke
i kundebetingelserne.

--
Bertel

Fra : Niklas Petersen

Dato : 17-05-08 11:59

Bertel Lund Hansen wrote:
> Garanti og løfte er det samme. Men newsserveren omtales slet ikke
> i kundebetingelserne.

http://www.cybercity.dk/files/pdf/abonnementsbetingelser/ccp_bredbaand_betingelser_5_0.pdf

"Abonnementet giver automatisk adgang til Cybercitys newsserver med over
40.000 globale diskussionsgrupper."

Der står naturligvis ikke noget om hvor tit man kan få adgang, men
newsserveren er da nævnt.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 16-05-08 21:17

Jacob Ask wrote:
> Hvorfor ikke skifte til en anden news-server? Jeg har selv kørt med
> sunsite.dk (http://brage.dotsrc.org/) gennem de sidste mange år og det
> har virket rigtigt godt (og er meget lidt nede).

Leverer de Usenet?

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Jacob Ask

Dato : 17-05-08 08:23

Peter Knutsen wrote:
> Leverer de Usenet?

Ja, men uden binære grupper - og lidt begrænsninger hvis du sidder
udenfor DK.

mvh Jacob

Fra : Peter Knutsen

Dato : 18-05-08 13:44

Jacob Ask wrote:

> Ja, men uden binære grupper - og lidt begrænsninger hvis du sidder
> udenfor DK.

Men man får *internationale* grupper hos dem nu? For tidligere fik man
nemlig kun danske grupper på Sunsite.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 18-05-08 14:46

Peter Knutsen skrev:

> Men man får *internationale* grupper hos dem nu? For tidligere fik man
> nemlig kun danske grupper på Sunsite.

De understøtter jo først og fremmest open source relaterede grupper, men
så vidt jeg kan se er de gængse internationale hierarkier alt, comp, biz
osv. med, så det er i hvert fald ikke udelukkende dansk.

--
Niels

Fra : Peter Knutsen

Dato : 16-05-08 21:17

Per wrote:
> Cybercity er blevet opfordret til at lade deres side med driftstatus omfatte
> eventuelle problemer med nyhedsserverne.
>
> Men de fortsætter deres dårlige service med at fortie problemerne.

Det handler vel om at størsteparten af Cybercitys kunder aldrig anvender
Usenet og slet ikke ved hvad det er for noget. Hvis Cybercity så
begynder at indrømme driftsproblemerne på deres driftsside, i forhold
til et fænomen som kunderne ikke ved hvad er og derfor ikke forstå
betydningen af (måske er det noge tmed sikkerhed og beskyttelse mod vira
eller hackere?), så bliver kundeflertallet usikre og mister tilliden til
firmaet.

Ikke for at undskylde Cybercity. En seriøs internetudbyder rapporterer
*alle* driftsproblemer. Men ovenstående er nok deres begrundelse,.

> [...]
> af nyhedsserverne er det mest ligegyldige de har med at gøre. Så skidt med
> at kunderne betaler for en pakke der ideholder produktet.

Hvem er det egentlig, der har opfordret Cybercity til at lade
driftstatussiden omfatte usenetproblemer?

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Claus Alboege

Dato : 16-05-08 07:42

Hej,

Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> writes:

> Det er underligt, at CC ikke har ændret den DNS-record, så kunderne
> kunne slippe for problemerne. Det er få sekunders arbejde.

Nu ved jeg ikke hvordan CCs news-setup ser ud, men det kan give
problemer, hvis artikel-nummerering ikke er i sync imellem de 2
systemer.

Mvh
/Claus A

Fra : StreetFighter

Dato : 26-05-08 01:21

Drop CyberShitty. Ingen af deres dumme supportere kan svare på noget, og
hvis man spørger om de har NNTP eller newsserver og hvor meget båndbredde
man får gennem den på sin ADSL så svarer de at "det har vi ikke". Spørger
du om SMTP så får du samme svar

Hos Cybershitty kan man blive IT - og internetsupporter hvis man i CV-et
skriver at man kan tænde en PC og skrive i Word
Alt det der med DNS, pingtider, traceroute, uploadhastighed, NNTP, SMTP osv
det lærer supporterne hen ad vejen af kunderne )