Har Yousee - fordoblet download uden bereg~
Fra : Janus

Dato : 10-05-08 08:11

Hej gruppe

Jeg har en 2mb/512kb opkobling hos Yousee.

De ca. sidste 14 dage har jeg haft følgende hastighed:

3935kbps / 246 kbps jævnfør http://hastighedstest.tdc.dk/

Jeg har altså fået fordoblet min download og halveret min upload i forhold
til det jeg burde have.

Det passer mig egentlig ganske fint :)

(Hvorfor jeg ikke lige har planer om at spørge Yousee om "problemet")

Jeg ved ikke om det har betydning, men på mit trådløse Netgear modem fra
Yousee blinker linie 2
lampen til telefoni hele tiden. Normalt er den slukket, da jeg ikke har
telefoni hos Yousee

Mig bekendt er det aldrig sket før (har haft webspeed/yousee siden 2004), at
jeg ikke har
haft den hastighed, som jeg betaler for.

Jeg kunne godt tænke mig at vide om andre oplever det samme.

Janus

Fra : Sune

Dato : 10-05-08 08:20

On Sat, 10 May 2008 09:11:08 +0200, "Janus" <ingen@mailidag.dk> wrote:

>Jeg har altså fået fordoblet min download og halveret min upload i forhold
>til det jeg burde have.

Passer din pris/hastighed iflg.:

http://yousee.dk/publish.php?dogtag=ktv_priv_inet_pris ?

Mvh
Sune

Fra : Janus

Dato : 10-05-08 09:45

"Sune" <april2007@tdcadslw.dk> skrev i en meddelelse

> Passer din pris/hastighed iflg.:
>
> http://yousee.dk/publish.php?dogtag=ktv_priv_inet_pris ?
>
> Mvh
> Sune

Prisen og og min hastighed passer ikke umiddelbart sammen.

Jeg giver 209 kr. pr. måned og burde have en
2 Mbit/512 kbit

hvilket også fremgår af min regning, men det jeg så ikke lige pt.

Den hastighed jeg oplever, findes tilsyneladende ikke hos Yousee,
da de kun har en 4 Mbit med 1Mbit upload, hvor jeg ca. har 256 kb i upload.

Mvh

Janus

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 10-05-08 10:06

"Janus" skrev

> Den hastighed jeg oplever, findes tilsyneladende ikke hos Yousee,
> da de kun har en 4 Mbit med 1Mbit upload, hvor jeg ca. har 256 kb i
> upload.

Hvis jeg fik reduceret min upload så ville jeg godt nok være stærkt
utilfreds

- Peter

Fra : Janus

Dato : 10-05-08 10:12

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
> "Janus" skrev

> Hvis jeg fik reduceret min upload så ville jeg godt nok være stærkt
> utilfreds
>
> - Peter

Joh sådan er vi forskellige. Jeg har ikke noget imod det,
når de istedet giver mig det ekstra download, uden betaling herfor (4Mbit,
hvor jeg alene betaler for 2Mbit). Men det afhænger selvfølgelig af, hvad
man bruger forbindelsen til.
Jeg har bare aldrig oplevet det før (forkert hastighed), så derfor kunne det
være interessant at vide om andre oplever det samme pt.

Janus

Fra : Kasper Bergh

Dato : 15-05-08 17:35

"Janus" <ingen@mailidag.dk> wrote in message

> Jeg har bare aldrig oplevet det før (forkert hastighed), så derfor kunne
> det være interessant at vide om andre oplever det samme pt.

Det lyder som om du faktisk er udsat for en "fejl", der giver dig
4mbit/256kbit istedet for din faktiske hastighed (jeg antager her at du
faktisk har 2mbit naturligvis). Det er ikke utænkeligt at der kan være sket
et eller andet med den måde DOCSIS fungerer på, så du har fået en forkert
konfigurationsfil med andre hastigheder. Sandsynligvis vil en genstart af
dit modem gendanne din faktiske hastighed, hvis det er tilfældet, men hvis
du er godt tilfreds med din "nye" hastighed vil det naturligvis være dumt at
afprøve :p

Alternativt kan der selvfølgelig være gået noget galt internt i deres
systemer så du faktisk står til 4mbit/256kbit "hvor det tæller" men står
skrevet op til 2mbit I regningssystemet. I så fald vil det formodentligt
først blive fikset ved henvendelse til YouSee om det. Men igen - hvis du er
godt tilfreds :p

mvh
/Kasper

Fra : Jens G

Dato : 10-05-08 11:17

> [...]

>3935kbps / 246 kbps jævnfør http://hastighedstest.tdc.dk/
>
>Jeg har altså fået fordoblet min download og halveret min upload i forhold

TDC's hastighedstest er ikke verdens mest pålidelige.

Find et eller andet stort download, f.eks 100Mtest.rnd fra
ftp://ftptest1.tele.dk/pub/, og se hvad du henter den med. Med 4 Mb/s
skal du kunne hente den på ca. 4 minutter.

--
Jens G
Kan anbefale http://www.everlove.dk til IP telefoni.

Fra : Janus

Dato : 10-05-08 19:58

> [...]
> ftp://ftptest1.tele.dk/pub/, og se hvad du henter den med. Med 4 Mb/s
> skal du kunne hente den på ca. 4 minutter.

I henhold til dit link prøvede jeg at hente en 100 mb fil og det tog 3 min
og 48 sek. Dermed må min download ligger omkring 4 Mb/s, hvor jeg som
tidligere nævnt kun burde have 2 Mb/s.

Janus

Fra : Jens G

Dato : 10-05-08 20:50

On Sat, 10 May 2008 20:57:52 +0200, "Janus" <ingen@mailidag.dk> wrote:

>I henhold til dit link prøvede jeg at hente en 100 mb fil og det tog 3 min
>og 48 sek. Dermed må min download ligger omkring 4 Mb/s, hvor jeg som
>tidligere nævnt kun burde have 2 Mb/s.

Ja,- det ser det ud til.

Fra : find clausen

Dato : 18-05-08 15:25

On Sat, 10 May 2008 12:17:25 +0200, Jens G <nospam061106@kabelmail.dk>
wrote:

> Find et eller andet stort download, f.eks 100Mtest.rnd fra
> ftp://ftptest1.tele.dk/pub/, og se hvad du henter den med. Med 4 Mb/s
> skal du kunne hente den på ca. 4 minutter.

Her hentes 100 MB på 5:52 på en såkaldt 6Mb linie.

--
press photos from denmark
www.photopress.dk

Fra : Jens G

Dato : 18-05-08 15:42

On Sun, 18 May 2008 16:25:09 +0200, find clausen <nono@spam> wrote:

>Her hentes 100 MB på 5:52 på en såkaldt 6Mb linie.

TDC har nogle underlige regler om minimumshastigheder på deres solgte
forbindelser. Men du henter med omkring 3Mb/s, som må være for lidt.

Jeg fatter ikke at de kan slippe afted med f.eks. at sælge 4M/512k, og
så nøjes med at love 2M/256k. Så burde de automatisk finde ud af at
sælge 2M/256k til kunden istedet, hvis kobberet ikke kan bære mere.

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.everlove.dk.

Fra : find clausen

Dato : 18-05-08 15:51

On Sun, 18 May 2008 16:41:44 +0200, Jens G <nospam061106@kabelmail.dk>
wrote:

> Jeg fatter ikke at de kan slippe afted med f.eks. at sælge 4M/512k, og
> så nøjes med at love 2M/256k. Så burde de automatisk finde ud af at
> sælge 2M/256k til kunden istedet, hvis kobberet ikke kan bære mere.

Faktum er at med min nuværende "ikke eksisterende" teoretiske 6Mb kan
jeg hente 4Mb.

Hvis jeg vælger 4Mb, som jeg havde engang for test, kan jeg kun hente
godt 2Mb, derfor gik jeg tilbage til 2Mb, hvor jeg henter knap 2Mb.

Kobberet kan altså nemt bære hele 2Mb og 4Mb, - for mig at se så
drosler TDC hastigheden !

--
press photos from denmark
www.photopress.dk

Fra : Jens G

Dato : 18-05-08 17:54

On Sun, 18 May 2008 16:50:37 +0200, find clausen <nono@spam> wrote:

> [...]
>godt 2Mb, derfor gik jeg tilbage til 2Mb, hvor jeg henter knap 2Mb.
>
>Kobberet kan altså nemt bære hele 2Mb og 4Mb, - for mig at se så

Hvis det er tilfældet, synes jeg da lovligheden af sådan en
fremgangsmåde skal undersøges.

Fra : find clausen

Dato : 18-05-08 19:05

On Sun, 18 May 2008 18:54:19 +0200, Jens G <nospam061106@kabelmail.dk>
wrote:

> Hvis det er tilfældet, synes jeg da lovligheden af sådan en
> fremgangsmåde skal undersøges.

Det er testet adskillige gange, idet TDC jævnligt har sat min
hastighed op til 4Mb og 8Mb.
Hver gang har jeg testet om jeg fik den nye hastighed.
2048 gav kun 1684 Kbit/s
4096 gav kun 2270 Kbit/s

seneste tests: http://www.photopress.dk/speedtest/speedtest.html

Til at begynde med blev det varslet:

*** kvote:
Ændringerne vil ske automatisk. Du kan naturligvis selv skifte til en
anden hastighed, end den vi tilbyder, ved at gå ind på
http://tdc.dk/behold

og

http://click.tdc-online.dk/link/1093/21630/248223/

Jeg skrev dengang til TDC:
Jeg har tjekket liniens hastighed og den var med 4096 kun godt 2000,
derfor nedgraderede jeg til 2048, og har nu næsten den samme
hastighed.

En 8064/512 har jeg aldrig bestilt.

Når jeg bestiller en linie på 2048/512, så er det det jeg har brug
for, og ikke mere.

Jeg har hver gang I har skrevet at nu har I sat min hastighed op,
være inde for at sætte den ned igen, men siden kan ikke vises,
skrives der i et lille vindue, - det har jeg så skrevet til jer,
response@tdc.dk .... men har ikke fået svar.

***

Efter igennem mere end en uge at ha' rykket 3-4 gange,
begynder der så at komme svar, næsten alle rykkere bliver besvaret
over et par ugers tid, af forskellige personer )

Sådan går det hver gang, i guder.

--
press photos from denmark
www.photopress.dk

Fra : find clausen

Dato : 19-05-08 11:57

wrote:

> Hvis det er tilfældet, synes jeg da lovligheden af sådan en
> fremgangsmåde skal undersøges.

Man kan læse mere om drosling her:

http://www.piratgruppen.org/forum/archive/index.php/t-63468.html

--
press photos from denmark
www.photopress.dk

Fra : Kasper Bergh

Dato : 20-05-08 10:18

"find clausen" <nono@spam> wrote in message
> Man kan læse mere om drosling her:
>
> http://www.piratgruppen.org/forum/archive/index.php/t-63468.html

Det handler jo om fildeling og det hedder traffic shaping og ikke
"drosling". Hvis de hastigheder du har skrevet her er fra forsøg på
fildeling så kan de intet bruges til. Der er helt andre flaskehalse mulige.

mvh
/Kasper

Fra : find clausen

Dato : 20-05-08 16:18

On Tue, 20 May 2008 11:17:40 +0200, "Kasper Bergh"
<kaz@want-no.spam-here.ok.own.web.id> wrote:

> Det handler jo om fildeling og det hedder traffic shaping og ikke
> "drosling". Hvis de hastigheder du har skrevet her er fra forsøg på
> fildeling så kan de intet bruges til. Der er helt andre flaskehalse mulige.

Du skal bare læse det der handler om "drosling"
Hvis du vil vide mere om drosling.

Som jeg skrev;
Man kan læse mere om drosling her ........

Jeg har ikke nogen filer at dele ud.
--
press photos from denmark
www.photopress.dk

Fra : Kasper Bergh

Dato : 22-05-08 10:55

> Du skal bare læse det der handler om "drosling"
> Hvis du vil vide mere om drosling.

Allerførste sætning på den side du linker til:

"På baggrund af en del spørgsmål som nyligt har været luftet forskellige
steder i dette ædle forum angående internet-udbydere som i visse tilfælde
har vovet at reducere hastigheden for godtfolk som bruger deres internet til
fildeling,"

Bemærk ordet "FILDELING".

> Jeg har ikke nogen filer at dele ud.

Så er den side irrelevant.

mvh
/Kasper

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 04-06-08 20:40

"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ftp://ftptest1.tele.dk/pub/, og se hvad du henter den med. Med 4 Mb/s
> skal du kunne hente den på ca. 4 minutter.

Jeg henter kun med 276 kb/sek, hvor i mod jeg plejer at hente med over 400
kb/sek. Har en 4 Mb/ fra TDC. Er siden pålidelig? Men det kan også være TDC
der ikke er så pålidelig lige nu

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern nomorespam ved svar på E-mail.

Fra : Jens G

Dato : 04-06-08 20:56

On Wed, 4 Jun 2008 21:39:59 +0200, "Jørgen Nielsen"
<longhorn_1969nomorespam@hotmail.com> wrote:

> [...]
>kb/sek. Har en 4 Mb/ fra TDC. Er siden pålidelig? Men det kan også være TDC

Det virker fint nok for mig lige nu. Henter med knap 16Mbps på min
15/1Mbps Webspeed, og helt stabilt.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 11-05-08 12:36

Janus skrev:
> Hej gruppe
>
> Jeg har en 2mb/512kb opkobling hos Yousee.
>
> De ca. sidste 14 dage har jeg haft følgende hastighed:
>
> 3935kbps / 246 kbps jævnfør http://hastighedstest.tdc.dk/

Jeg ved ikke med YouSee, men i marts måned fik
jeg brev fra TDC (som jeg har som udbyder) om at
min hastighed ville blive fordoblet fra 2MB
til 4MB for 5 kr. ekstra om måneden (fra 299 til 304).
Ca. 15. marts kunne jeg konstatere, at det var sket.

Jørgen Farum Jensen
..