DNS server hos Dansk Bredbånd?
Fra : Sven

Dato : 07-05-08 00:10

Hej.
Nogen der kender ip-adresserne på dns serverne hos Dansk Bredbånd? Jeg kan
ikke finde oplysningen på deres hjemmeside.

Sven

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 07-05-08 06:18

On Wed, 7 May 2008 01:09:44 +0200, "Sven" <nogen@med.ca> wrote:

> Nogen der kender ip-adresserne på dns serverne hos Dansk Bredbånd? Jeg
> kan ikke finde oplysningen på deres hjemmeside.

Prøv med:
ns3.dbnet.dk = 82.143.255.20
ns4.dbnet.dk = 82.143.192.20

-A

Fra : Rander

Dato : 07-05-08 18:25

Asbjorn Hojmark skrev noget i denne stil, den 07-05-2008 07:18:
> Prøv med:
> ns3.dbnet.dk = 82.143.255.20
> ns4.dbnet.dk = 82.143.192.20

Og hvis vi lige skal gøre den komplet:

ns1.dbnet.dk = 82.143.255.21
ns2.dbnet.dk = 82.143.192.21

Det kan iøvrigt nævnes at ns4 tillige kører ntp...

http://bamsepetting.dk

Direkte magtanvendelse er så dårlig en løsning på et hvilket som helst
problem,
at det stort set kun er småbørn og store nationer, der benytter sig af
den. (David Friedman)

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 07-05-08 18:38

On Wed, 07 May 2008 19:24:37 +0200, Rander <ldNOSPAM@rander.dk> wrote:

> ns1.dbnet.dk = 82.143.255.21
> ns2.dbnet.dk = 82.143.192.21

Jeg mener at huske, at de to kun er autoritative (ikke caching /
resolvere), og herfra kan jeg i hvert fald ikke lave opslag på dem.

-A

Fra : Claus Holm Christens~

Dato : 07-05-08 18:52

On Wed, 07 May 2008 19:38:25 +0200, Asbjorn Hojmark
<Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

> Jeg mener at huske, at de to kun er autoritative (ikke caching /

Helt rigtigt.

--
Claus Holm Christensen
....som arbejder for Dansk Bredbånd, men skriver på egne vegne.