Dansknet - mere end en PC online ?
Fra : Mads

Dato : 28-04-08 15:55

Hej

Jeg overvejer kraftigt at skifte fra CC til enten TDC eller til
Dansknet som jo har de laveste priser.
Der er bare en ting jeg ikke lige kan finde på Dansknet's
site og det er om det er muligt/tilladt at have 2 computere
på nettet samtidigt. PT har jeg 2 maskiner koblet på min
CC router via en switch. Vil det samme være muligt hvis
jeg skifter til Dansknet ?

mvh Mads

Fra : Rado

Dato : 28-04-08 16:51

On Mon, 28 Apr 2008 16:55:07 +0200, Mads <Mads@nospam.nothanks.com>
wrote:

> [...]
>på nettet samtidigt. PT har jeg 2 maskiner koblet på min
>CC router via en switch. Vil det samme være muligt hvis

Det skulle kunne lade sig gøre hos alle udbydere hvis du har en router
(nok derfor de ikke skriver noget om det)

--
Rado

The greatest obstacle to discovery is not ignorance
but the illusion of knowledge.

Fra : Mads

Dato : 28-04-08 17:01

On Mon, 28 Apr 2008 17:51:04 +0200, Rado <rado@fjernpost1.tele.dk>
wrote:

>Det skulle kunne lade sig gøre hos alle udbydere hvis du har en router
>(nok derfor de ikke skriver noget om det)

Så undrer det mig bare at f.eks. Telia skriver at det koster ekstra
for en "Familie opkobling" hvor routeren skal kunne tildele mere en
en IP addresse på ens LAN.

Men hvis det ikke er noget problem er det da bare dejligt.

mvh Mads

Fra : Henning

Dato : 28-04-08 18:13

>Så undrer det mig bare at f.eks. Telia skriver at det koster ekstra
>for en "Familie opkobling" hvor routeren skal kunne tildele mere en
>en IP addresse på ens LAN.

Fordi du så får en router og ikke bare et modem.

Fra : Mads

Dato : 28-04-08 19:23

On Mon, 28 Apr 2008 19:12:41 +0200, Henning < @> wrote:

>Fordi du så får en router og ikke bare et modem.

OK, og hvordan forholder det sig så hos Dansknet ?
Der står jo netop ikke noget om mere end en PC på
deres site og man har jo heller ikke nogen valgmulighed
mellem router og modem hvis man vil bestille en forbindelse
hos dem. Hvad så ?

mvh Mads

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-04-08 18:22

Mads skrev:

> Så undrer det mig bare at f.eks. Telia skriver at det koster ekstra
> for en "Familie opkobling" hvor routeren skal kunne tildele mere en
> en IP addresse på ens LAN.

Stofanet tager 25 kr. om måneden for en router og 25 kroner om
måneden for fem dynamiske IP-adresser. Så det skal du ikke undre
dig over.

> Men hvis det ikke er noget problem er det da bare dejligt.

Din private router købt uden om din udbyder kan tildele
hundredevis af adresser helt gratis.

--
Bertel

Fra : Mads

Dato : 28-04-08 19:21

On Mon, 28 Apr 2008 19:21:32 +0200, Bertel Lund Hansen
<unospamo@lundhansen.dk> wrote:

>Din private router købt uden om din udbyder kan tildele
>hundredevis af adresser helt gratis.

OK, men jeg har ikke nogen privat router og det besvarer jo
heller ikke spørgsmålet.

mvh Mads

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-04-08 19:40

Mads skrev:

> OK, men jeg har ikke nogen privat router og det besvarer jo
> heller ikke spørgsmålet.

Okay. Med en router og en switch kan du få flere computere på din
opkobling.

Der har været nogle udbydere der har specificeret i
kundebetingelserne at man kun måtte sætte én pc til forbindelsen,
men de har aldrig gjort noget for at få det overholdt - heller
ikke selv om det blev diskuteret livligt i debatgrupperne hvordan
det skulle gøres, og hvor flere fortalte at det havde de gjort
længe.

Senere droppede udbyderne den betingelse. I dag med fri trafik er
det nærmest ligegyldigt, men rent formelt er man naturligvis
forpligtet til kun at bruge én pc hvis det forlanges i
betingelserne.

--
Bertel

Fra : Mads

Dato : 28-04-08 20:02

On Mon, 28 Apr 2008 20:40:03 +0200, Bertel Lund Hansen
> [...]

>det nærmest ligegyldigt, men rent formelt er man naturligvis
>forpligtet til kun at bruge én pc hvis det forlanges i

OK, jeg takker for det uddybende svar.

Så mangler jeg bare at høre fra en der har Dansknet om det
så er muligt med det udstyr man får tilsendt, ligesom jeg kan nu
med min CC router, eller om jeg skal til selv at bikse noget sammen.

Jeg vil jo også helst slippe for at have flere dimser end højst
nødvendigt til at suge til sig af den dyre strøm.

mvh Mads

Fra : Svend Erik Jørgensen

Dato : 28-04-08 20:18

"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Jeg vil jo også helst slippe for at have flere dimser end højst
> nødvendigt til at suge til sig af den dyre strøm.

jovist, men så kan du da i det mindste bruge en elspareskinne....

virker helt fint hos mig

Fra : Mads

Dato : 28-04-08 23:08

On Mon, 28 Apr 2008 21:18:05 +0200, "Svend Erik Jørgensen"
<svend@svend.svend> wrote:

>jovist, men så kan du da i det mindste bruge en elspareskinne....

Nope, for min CC router og min switch sidder ude i mit bryggers,
langt fra nogen PC. Fra switchen går der så kabler oppe på loftet
ud til de steder i huset hvor jeg vil have adgang til mit LAN.
Det system vil jeg helst skulle ændre så lidt på som muligt.

mvh Mads

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-08 21:52

Mads skrev:

> [...]
> en IP addresse på ens LAN.
>
> Men hvis det ikke er noget problem er det da bare dejligt.

Du bør overveje at købe en router med indbygget firewall... (Er der i
stort set alle i dag.)
Sådanne en boks koster ca 300 kr, og kan have op til 253
computere/ip-adresser internt.

/Jacob

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 28-04-08 22:30

On ma, 28 apr 2008 20:51:56 GMT, Jacob Fich <jacob_duvednok_brafi.dk> wrote
in dk.edb.internet.udbydere:

<snip>

> Sådanne en boks koster ca 300 kr, og kan have op til 253
> computere/ip-adresser internt.

Jeg tror ikke en router til 300 kr kommer med en switch der kan klare helt
så mange. Men det er vel osse lige gyldigt her, når mindre kan gøre det.

Aldi sælger en router med indbygget 4 port switch til 199,- kr.

--
Oops! I did it again.

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 28-04-08 20:28

Mads <Mads@nospam.nothanks.com> wrote in

> Jeg overvejer kraftigt at skifte fra CC til enten TDC eller til
> Dansknet som jo har de laveste priser.

Har du sammenlignet med Telmore bredbånd plus Unotel IP telefoni?

Fra : Mads

Dato : 28-04-08 23:12

On 28 Apr 2008 19:27:36 GMT, Niels Kristian Jensen
<nkj@internetDYTgruppen.dk> wrote:

>Har du sammenlignet med Telmore bredbånd plus Unotel IP telefoni?

ja.

Telmore : 10 Mbit for 299
Dansknet : 20 Mbit for 299

Desuden skal jeg ikke have IP telefoni da jeg ikke har
noget at bruge det til. Jeg har en mobiltelefon med et
billigt abb.

mvh Mads

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-05-08 15:00

On 28 Apr., 16:55, Mads <M...@nospam.nothanks.com> wrote:
> [...]
> på nettet samtidigt. PT har jeg 2 maskiner koblet på min
> CC router via en switch. Vil det samme være muligt hvis

Hej Mads

På denne side kan du se hvilket udstyr der bliver leveret:
http://www.dansknet.dk/artikel/udstyr

Det er routere alle sammen, og dermed kan man sætte flere computere
til.. Jeg har modtaget ZyXEL P2602R-D1A, og det ser ud til at den også
kan sættes op til at fungere som bridge... Har dog ikke prøvet da
forbindelsen ikke virker endnu.

Fra : Mads

Dato : 02-05-08 23:57

On Fri, 2 May 2008 14:00:01 -0700 (PDT), Bjarke Hansen
<bjarke_h@hotmail.com> wrote:

>Hej Mads
>
>På denne side kan du se hvilket udstyr der bliver leveret:
>http://www.dansknet.dk/artikel/udstyr

Hej

Ja, den havde jeg set, men der er jo kun et billede og det blir man
ikke meget klogere af.

>Det er routere alle sammen, og dermed kan man sætte flere computere
>til.

Aha, ja det var jeg ikke klar over. Takker.

>Jeg har modtaget ZyXEL P2602R-D1A, og det ser ud til at den også
>kan sættes op til at fungere som bridge... Har dog ikke prøvet da
>forbindelsen ikke virker endnu.

Ja, jeg venter også i spænding på at høre om der er nogen der
rent faktisk har fået Dansknet og om det virker.
Har ikke lyst til at opsige min CC forbindelse og så pludselig
stå uden forbindelse til omverdenen.

Men tak for oplysningen

mvh Mads