Langsomt eller hvad?
Fra : FlemmingC

Dato : 22-04-08 13:38

Hej alle
Et spørgsmål til dem, der kender denne jungle (hvor jeg er novice):
Vi skal give et ældre par en computer + bredbånd i guldbryllupsgave -
og de vil ikke betale 200-300 kr. om måneden.
Vi overvejer p.t. den trådløse model fra Clearwire og 0,5 Mbit-
løsningen til 69 kr. pr. måned - men er det ikke lige så langsomt som
et gammeldags modem?
Deres situation er, at de i deres boligforening har bredbåndkabel lagt
frem til boligen. Så man kunne også vælge en løsning med
ledning... Men så kunne vi jo godt tænke os en billig løsning,
hvor deres fastnet-telefon (p.t. TDC-abonnement) OGSÅ blev omfattet af
bredbåndabonnementet, som ialt helst skal koste under 200 kroner pr.
måned for fri samtale + fri surfning. De er jo bare pensionister.

Nogen der kender en smart løsning?

Flemming Christiansen, Valby

Fra : Ole C

Dato : 22-04-08 20:56

FlemmingC skrev blandt andet:

> [...]
> Vi overvejer p.t. den trådløse model fra Clearwire og 0,5 Mbit-
> løsningen til 69 kr. pr. måned - men er det ikke lige så langsomt som

Næ, det er 10 gange så hurtigt som et modem

> [...]
> bredbåndabonnementet, som ialt helst skal koste under 200 kroner pr.
> måned for fri samtale + fri surfning. De er jo bare pensionister.

Hvad tilbyder selskabet der har lagt bredbånd ind i boligkomplekset?
Den slags selskaber plejer at have forskellige kombinationer af
bredbånd, tv og telefon - eller nogle af dem.

--
vh
Ole C

Fra : OBS

Dato : 22-04-08 21:17

"FlemmingC" <flemming.christiansen@pol.dk> skrev i en meddelelse news:0359a5e0-43c6-4110-ba3f-3a1cdb727cf2@c58g2000hsc.googlegroups.com...
> [...]
> bredbåndabonnementet, som ialt helst skal koste under 200 kroner pr.
> måned for fri samtale + fri surfning. De er jo bare pensionister.

0,5 Mbit vil sikkert være alt rigeligt for dem. Det er jo 512 kbit/s, hvor et modem er 56 kbit/s (teoretisk). Så hvis Clearwire dækker dem, er det da en mulighed. Der skulle også kunne trækkes IP-telefoni over sådan en forbindelse, så vidt jeg ved.

Men hvis der er bredbånd og telefoni i ejendommen, så er det bestemt også en udemærket løsning (til deres behov).

En tredje mulighed er f.eks. Fullrate. Her kan du få 2048/512 kbit for 199 kr./måned inkl. telefon-abonnement. For yderligere 30 kr./måned får man fri telefoni til fastnettet. Det eneste man her skal være opmærksom på, er at telefonforbindelsen også ryger hvis strømmen går eller der sker en fejl på nettet.

Såvidt mine 2 cents i denne omgang.

/Ole.

--
---
* Filter i adressen, fjern alt det med stort *

Fra : Allan Soerensen

Dato : 07-05-08 13:19

"OBS" <dk-radarFJERN@mail-online.dk> skrev i en meddelelse

> Det eneste man her skal være opmærksom på, er at telefonforbindelsen også
> ryger hvis strømmen går eller der sker en fejl på nettet.

Det syntes jeg er en ting man skal være særdeles opmærksom på når det er til
et guldbryllupspar, som må formodes ikke at være helt unge mere.
Har de overhovedet mulighed for at foretage nødopkald til 112, hvis strømmen
eller nettet ryger? Det er ikke den generation, der har flest
mobiltelefoner, og hvis de har, kan de så hurtigt foretage et hurtigt opkald
fra den med de små taster de har?

Fra : FlemmingC

Dato : 24-04-08 12:39

On 22 Apr., 22:17, "OBS" <dk-radarFJ...@mail-online.dk> wrote:
> [...]
Supergodt. Jeg tror jeg går efter Fullrate, så - mange tak

venlig hilsen
Flemming

Fra : OBS

Dato : 24-04-08 21:52

"FlemmingC" <flemming.christiansen@pol.dk> skrev i en meddelelse news:b3f74df6-dff8-4bdd-9658-278743064a78@y21g2000hsf.googlegroups.com...

> Supergodt. Jeg tror jeg går efter Fullrate, så - mange tak

Det er ihvertfald et udemærket valg. Har selv benyttet dem, uden de store problemer. Husk blot at man skal have et Dankort eller anden for plastickort for at kunne betale.

/Ole.

---
* Filter i adressen, fjern alt det med stort *