Hvem brænder efter at skrive vejledninger ~
Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-05-08 16:18

Hej alle

Jeg er ved at revidere det gamle usenet.dk, og i den forbindelse
ville det være en fordel at få opdateret hjælpefilerne til
newsprogrammerne. De gamle er revideret i 2002, og der er sket en
del siden.

Domænet er kommet op at køre, men der ligger foreløbig kun en
gruppeliste og fundatser.

Jeg arbejder på http://usenet.lundhansen.dk/ indtil jeg kan få
FTP-adgang til det rigtige domæne. Det er i øvrigt ganske
brugbart nu og må gerne benyttes, men man behøver ikke rapportere
fejl. Der mangler stadig en del arbejde.

De gamle forklaringer ligger her:

   http://usenet.lundhansen.dk/gammelt/newsreadere/

Det er ligegyldigt hvor oldnordisk et program eventuelt er. Hvis
nogen bruger det i dag, vil en vejledning være nyttig.

Man behøver ikke skrive en speciel hjælpetekst til usenet.dk.
Hvis man allerede har sådan en liggende et eller andet sted, vil
et link være tilstrækkeligt.

Hvis I skriver en tekst til usenet.dk, vil det være en fordel at
den følger samme disposition som de gamle (evt. med nye afsnit).
Den skal ikke egentligt HTML-formateres idet den kun skal
inkluderes som indholdsfil.

--
Bertel

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 01-05-08 16:31

Bertel Lund Hansen skrev:

>Hvis I skriver en tekst til usenet.dk, vil det være en fordel at
>den følger samme disposition som de gamle (evt. med nye afsnit).

Jeg skal da gerne skrive en om XanaNews

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-05-08 16:54

Ivan V. Klattrup skrev:

> Jeg skal da gerne skrive en om XanaNews

Fint. Bare send teksten til mig når den er klar.

--
Bertel

Fra : Carl Drud

Dato : 01-05-08 16:37

Bertel Lund Hansen <unospamo@lundhansen.dk> writes:

> [...]
>
> Man behøver ikke skrive en speciel hjælpetekst til usenet.dk.
> Hvis man allerede har sådan en liggende et eller andet sted, vil

Individual.NET har en side med konfigurations hjælp til en lang række
nyhedslæsere. Måske det kunne være tilstrækkeligt at linke til denne.

http://news.individual.net/config.php

--
Carl

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-05-08 16:53

Carl Drud skrev:

> Individual.NET har en side med konfigurations hjælp til en lang række
> nyhedslæsere.

Ja, det er imponerende, og jeg vil benytte linket, men på
usenet.dk skal teksterne være på dansk.

--
Bertel

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 01-05-08 23:05

Bertel Lund Hansen skrev:

Rart at se, at der sker noget med usenet.dk!

> Det er ligegyldigt hvor oldnordisk et program eventuelt er. Hvis
> nogen bruger det i dag, vil en vejledning være nyttig.

Kan du bruge denne?
http://kimludvigsen.dk/tips-internet-oe-nyhedsgrupper-trin.html

Jeg vil selvfølgelig foretrække et link til den, men du er
også velkommen til at stjæle den i sin helhed mod
kreditering og et link til min hjemmeside. Ditto med mine
andre nyhedsgruppeartikler:
http://kimludvigsen.dk/tema-nyhedsgrupper.html

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Thunderbird gør det muligt at søge i fremtidige mails via

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-05-08 23:15

Kim Ludvigsen skrev:

> Jeg vil selvfølgelig foretrække et link til den, men du er
> også velkommen til at stjæle den i sin helhed mod
> kreditering og et link til min hjemmeside.

Næ nej. Det er da meget smartere at linke til en udgave som du
opdaterer. Jeg har ingen intention om at samle mere end højst
nødvendigt på usenet.dk. OSS'er og programvejledninger må gerne
være eksterne.

Det andet link sætter jeg på en linkside der blev uhyggeligt
mager da jeg slagtede de døde links.

--
Bertel

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 01-05-08 23:49

Bertel Lund Hansen skrev:

> Næ nej. Det er da meget smartere at linke til en udgave som du
> opdaterer.

Hæ hæ, dovenskaben længe leve.

Husk at linke til (eller kopiere - den skal ikke opdateres)
denne:
http://kimludvigsen.dk/diverse-nyhedsgruppevits.html

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær at bruge Google som lommeregner.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 02-05-08 16:44

Bertel Lund Hansen wrote:

> Jeg arbejder på http://usenet.lundhansen.dk/ indtil jeg kan få

Du har også lavet http://fiduso.dk ?

Jesper Poulsen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-05-08 17:16

Jesper Poulsen skrev:

> Du har også lavet http://fiduso.dk ?

Ja, og obese.dk - og det er endnu værre, for den opsætning har
jeg kopieret direkte. Farvesammenfaldet har en uheldig konsekvens
hvis man fra usenet.dk bestiller OSS'en for dk.kultur.sprog - man
opdager ikke at man skifter domæne. Men det må vente.

--
Bertel