Et firefoxisk spørgsmål
Fra : PerX ...

Dato : 24-05-08 16:53

Hvis man gemmer en fil i Internet Explorer så har save vinduet en "Open
Folder" knap (ved ikke hvad den hedder på dansk) som man kan klikke på
for at åbne den skuffe man har savet filen i - det har Firefox ikke - og
jeg syntes det er enormt irriterende.

Er der nogen som ved om der findes en addon eller måske gemt indstilling
der gør man kan få sådan en feature?

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 25-05-08 06:40

PerX ... wrote:

> [...]
> Folder" knap (ved ikke hvad den hedder på dansk) som man kan klikke på
> for at åbne den skuffe man har savet filen i - det har Firefox ikke - og

Det er længe siden jeg har set en Internet Explorer, så jeg er ikke
rigtigt med. Kan du ikke lave et par skærmskud?

Jesper Poulsen

Fra : PerX ...

Dato : 25-05-08 15:24

In article <4838fbb8$0$56774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
nospam@ingensteder.dk says...

http://img260.imageshack.us/my.php?image=95460355pz2.jpg

http://img406.imageshack.us/my.php?image=31713108si7.jpg

http://img366.imageshack.us/my.php?image=23000727mh5.jpg

http://img135.imageshack.us/my.php?image=98623462bh0.jpg

http://img296.imageshack.us/my.php?image=99291411so7.jpg

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 25-05-08 21:41

PerX ... wrote:

> http://img260.imageshack.us/my.php?image=95460355pz2.jpg

Kan slet ikke huske om den så sådan ud i Windows.

> http://img406.imageshack.us/my.php?image=31713108si7.jpg

Sådan ser det også ud på min Linux-box.

> http://img135.imageshack.us/my.php?image=98623462bh0.jpg

Ctrl-Y (måske hedder den Ctrl-J i Windows).

Jesper Poulsen

Fra : PerX ...

Dato : 26-05-08 01:10

In article <4839cef3$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
nospam@ingensteder.dk says...

> Kan slet ikke huske om den så sådan ud i Windows.

> Sådan ser det også ud på min Linux-box.

> Ctrl-Y (måske hedder den Ctrl-J i Windows).

??? Hvad svarer du på ? Jeg spurgte:

"Hvis man gemmer en fil i Internet Explorer så har save vinduet en 'Open
Folder' knap ... Er der nogen som ved om der findes en addon eller måske
gemt indstilling der gør man kan få sådan en feature? [i Firefox)]"

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 26-05-08 05:25

PerX ... wrote:

> ??? Hvad svarer du på ? Jeg spurgte:

Jeg svarer direkte på de skærmskud du linkede til. Du kigger på
skærmskuddet og jeg fortæller hvordan min Firefox opfører sig i henhold
til det.

> "Hvis man gemmer en fil i Internet Explorer så har save vinduet en 'Open
> Folder' knap ... Er der nogen som ved om der findes en addon eller måske
> gemt indstilling der gør man kan få sådan en feature? [i Firefox)]"

Den feature har jeg. Faktisk har jeg alt det du efterlyser i henhold til
dine skærmskud.

Jesper Poulsen

Fra : PerX ...

Dato : 26-05-08 13:14

In article <483a3ba9$0$56785$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
nospam@ingensteder.dk says...

> Jeg svarer direkte på de skærmskud du linkede til. Du kigger på
> skærmskuddet og jeg fortæller hvordan min Firefox opfører sig i henhold
> til det.

Da du åbenbart ikke forstod hvad jeg spurgte om hvad jeg lavet nogle
billeder for at illustere spørgsmålet.

> Den feature har jeg. Faktisk har jeg alt det du efterlyser i henhold til
> dine skærmskud.

Det tvivler jeg på - enden er du en troll eller også er du dum. Jeg må
prøve i en amerikansk Firefox gruppe i stedet kan jeg se.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 28-05-08 16:14

PerX ... wrote:

> Det tvivler jeg på - enden er du en troll eller også er du dum. Jeg må

Du har ikke overvejet den tanke at det er dig der er noget galt med?

Men okay, bliver man kaldt en troll eller dum for at forsøge at hjælpe,
så skal jeg nok lade være med at forsøge at hjælpe dig en anden gang.

Jesper Poulsen

Fra : Carl Drud

Dato : 26-05-08 17:05

PerX ... <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> writes:

> [...]
> jeg syntes det er enormt irriterende.
>
> Er der nogen som ved om der findes en addon eller måske gemt indstilling

Nu bruger jeg FF3 så jeg ved ikke om denne feature er tilgængelig i
ver. 2, men jeg kan højreklikke i download vinduet og der kan jeg bl.a
vælge at åbne download mappen.

--
Carl

Fra : PerX ...

Dato : 26-05-08 22:07

In article <87y75xf3un.fsf@cdnews.my-fqdn.de>, carl.drud@gmx.com says...

> Nu bruger jeg FF3 så jeg ved ikke om denne feature er tilgængelig i
> ver. 2, men jeg kan højreklikke i download vinduet og der kan jeg bl.a
> vælge at åbne download mappen.

Det er den desværre ikke - men det er da godt de fik taget sig sammen
til FF3 :)

Fra : Simon Hansen

Dato : 27-05-08 11:44

PerX ... skrev:

> Det er den desværre ikke - men det er da godt de fik taget sig sammen
> til FF3 :)

Den funktion du efterlyser findes skam i FF2..
Du har sikkert bare sat den til at lukke (ligesom du kan med IE) efter
endt download.

Hilsen
Simon

Fra : PerX ...

Dato : 27-05-08 13:15

In article <483be5e7$0$90275$14726298@news.sunsite.dk>,
SLETxqualdk@hotmail.com says...

> Den funktion du efterlyser findes skam i FF2..
> Du har sikkert bare sat den til at lukke (ligesom du kan med IE) efter
> endt download.

Ikke mig bekendt. Men hvordan skulle man så kunne slå den til? Burde det
ikke være i options?

Fra : PerX ...

Dato : 27-05-08 15:47

> [...]
> >
> Den funktion du efterlyser findes skam i FF2..
> Du har sikkert bare sat den til at lukke (ligesom du kan med IE) efter

Du er sikker på du ikke tænker på "Open with" ?
(Hedder måske "Åben med" - på Dansk)

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 27-05-08 20:00

Carl Drud skrev:

>Nu bruger jeg FF3 så jeg ved ikke om denne feature er tilgængelig i
>ver. 2, men jeg kan højreklikke i download vinduet og der kan jeg bl.a
>vælge at åbne download mappen.

Det findes også i FF2

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : PerX ...

Dato : 28-05-08 11:07

In article <483c5a18$0$15900$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
ivan.klattrup@gmail.com says...

> Det findes også i FF2

Hvordan?

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 28-05-08 11:13

http://klattrup.dk/indeholdende.png

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : PerX ...

Dato : 28-05-08 15:38

In article <483d3023$0$15886$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
ivan.klattrup@gmail.com says...

> højreklikke i download vinduet
> http://klattrup.dk/indeholdende.png

Ok, det er der så ikke i den version jeg bruger

Der er kun "Pause/Afbryd/Egenskaber" (oversat fra engelsk)
(Desuden bliver en download fjernet så snart den er færdig så det ville
være hurtigt at klikke nogen gange)

Fra : KentBM

Dato : 28-05-08 18:58

PerX ... skrev:
> [...]
>
> Der er kun "Pause/Afbryd/Egenskaber" (oversat fra engelsk)
> (Desuden bliver en download fjernet så snart den er færdig så det ville

Der må du eksperimentere noget med hvilke flueben, som er sat i
forbindelse med download. Det er muligt at få sat listen op så du selv
skal rydde op.

Et eller andet med et hak i fjern efter download.

--

Kent

Fra : PerX ...

Dato : 28-05-08 22:31

In article <483d3023$0$15886$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
ivan.klattrup@gmail.com says...

> højreklikke i download vinduet
> http://klattrup.dk/indeholdende.png

Ok, besynderligt: Da ingen andre så ud til at have problemet tænkte jeg
det måske var et addon som havde pillet ved noget og slog dem alle fra.
Og så er menu'en der pludslig. Så slog jeg addonsne til 1 efter 1 for at
se hvem af dem var skyldige... men da jeg havde slået alle til igen så
var den der stadig ... suspekt.. men tak for oplysningen om hvordan det
burde være :)

Fra : KentBM

Dato : 27-05-08 15:30

PerX ... skrev:

> [...]
> jeg syntes det er enormt irriterende.
>
> Er der nogen som ved om der findes en addon eller måske gemt indstilling

Det er vel et spørgsmål om i instillinger, overordnet at sætte hak i
feltet "Spørg mig altid hvor filen skal gemmes"? Så kommer der en boks
frem, som du vist nok vil have?

--

Kent

Fra : PerX ...

Dato : 27-05-08 15:46

In article <483c1ad0$0$90275$14726298@news.sunsite.dk>,
kentF_JERNmagnussen@aim.com says...

> Det er vel et spørgsmål om i instillinger, overordnet at sætte hak i
> feltet "Spørg mig altid hvor filen skal gemmes"? Så kommer der en boks
> frem, som du vist nok vil have?

Der kommer en boks, men ikke hvad jeg vil have - som jeg skrev "open
folder" - det findes ikke. Der er en "Open with" (som jo er "åben denne
fil med et program")

Fra : KentBM

Dato : 27-05-08 16:24

PerX ... skrev:
> Der kommer en boks, men ikke hvad jeg vil have - som jeg skrev "open
> folder" - det findes ikke. Der er en "Open with" (som jo er "åben denne
> fil med et program")

Der er altså også muligheden for at gemme filen. Men som jeg blev klar
over, da jeg endelig fik set alle skærmdumpene som du havde lavet, så
har jeg hak i feltet "luk vindue ved afsluttet download" og har derfor
aldrig set muligheden for at åbne folderen direkte fra downloadvinduet.

Så det var en fejl40 fra min side, men så lærte jeg også lidt.

Et ændringsønske til fremtidige versioner af Firefox.

--

Kent

Fra : PerX ...

Dato : 27-05-08 19:53

In article <483c2771$0$90265$14726298@news.sunsite.dk>,
> [...]
>
> Så det var en fejl40 fra min side, men så lærte jeg også lidt.
>
> Et ændringsønske til fremtidige versioner af Firefox.

Der var nogen som sagde det var med i version 3 (som jeg måske går over
til når der kommer en portable version :)

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 27-05-08 15:55

PerX ... skrev:

>Er der nogen som ved om der findes en addon eller måske gemt indstilling
>der gør man kan få sådan en feature?

Hvad med i funktioner - indstillinger - Overordnet - Vis downloadvinduet
når en fil hentes (et flueben ved det og Luk det når filen er hentet
færdig, intet flueben der

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : PerX ...

Dato : 27-05-08 19:52

In article <483c20d6$0$15897$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
ivan.klattrup@gmail.com says...

> Hvad med i funktioner - indstillinger - Overordnet - Vis downloadvinduet
> når en fil hentes (et flueben ved det og Luk det når filen er hentet
> færdig, intet flueben der

Og hvad kan jeg bruge det til? (Her er et tip: Det har intet at gøre med
det jeg spurgte om)

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 28-05-08 16:16

PerX ... wrote:

> Og hvad kan jeg bruge det til? (Her er et tip: Det har intet at gøre med
> det jeg spurgte om)

Ivan, glem ham. Han er direkte uforskammet i sin opførsel.

Jesper Poulsen

Fra : Studo

Dato : 27-05-08 20:58

den Tue, 27 May 2008 20:53:09 +0200, PerX ... skrev:

> Der var nogen som sagde det var med i version 3 (som jeg måske går over
> til når der kommer en portable version :)

Det har der været et stykke tid. Og den er nu også i RC1:
http://portableapps.com/news/2008-05-19_-_firefox_portable_3_rc_1

Fra : PerX ...

Dato : 28-05-08 11:08

In article <483c67e0$0$15882$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
rekvalmerNEJ@TAKgooglemail.com says...

> Det har der været et stykke tid. Og den er nu også i RC1:
> http://portableapps.com/news/2008-05-19_-_firefox_portable_3_rc_1

Ah lang tid hva, 19 maj - hvad nu hvis der er en masse farlig bugs? :)