Problemer med at komme ind på home page me~
Fra : Uffe Jensen

Dato : 13-05-08 20:20

Hej

Jeg har fået et problem med at komme på min netbank/"til lægen"/net udbyder
(Stofa). Altså home page hvor jeg skal angive brugerid og password. Det
tager over 5 min. før jeg kommer ind (og det er 5 min. hvis ikke mere, jeg
mener). Men ikke alle andre sider som dt.dk/ni.dk o.s.v hvor der ikke skal
opgives ID/Pass.

Jeg har prøvet at rode rundt i min Explorer-browser, tale med Internet
udbyderen (Stofa), men uden at blive klog af det.

Håber nogen her kan hjælpe.

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 14-05-08 06:43

"Uffe Jensen" <siliam@stofanet.dk> skrev

> [...]
> password. Det tager over 5 min. før jeg kommer ind (og det er 5 min. hvis
> ikke mere, jeg mener). Men ikke alle andre sider som dt.dk/ni.dk o.s.v

2 muligheder.

1) Ikke at jeg tror at det er det, men det er da forsøget værd (hvis du
altså ikke har prøvet det allerede).
Men umiddelbart ville jeg tro at det havde noget at gøre med dine
cookie-indstillinger.
For at kunne logge ind på en hjemmeside skal man de fleste steder acceptere
cookies.

Gå op under Funktioner -> Internetindstillinger og vælg fanebladet
"Beskyttelse af personlige oplysninger".
Sæt skyderen til "Mellem".

Skærmdump af vinduet:
http://www.hitsurf.dk/privat/cookies_ie.jpg

Når jeg siger at jeg ikke tror at det er det, er det fordi jeg ikke kan få
det til at hænge sammen med at det skulle tage 5 minutter at komme ind på
siden. Du skulle slet ikke kunne komme ind (andet end til login-siden) uden
cookies.

2) Din computer er inficeret.
Prøv at køre Super-anti-apyware: http://www.superantispyware.com/

Programmet er gratis, og det er det eneste antispywareprogram jeg har prøvet
som rent faktisk fjernede mit snavs.