Eksterne lydkort
Fra : Ukendt

Dato : 23-05-08 09:44

Der er ikke så meget gang i dk.kultur.musik.produktion så jeg prøver her:

Jeg er på udkig efter et eksternt lydkort til min bærbare pc (win xp home).
Skal bruges med Wavelab.
Jeg har overvejet om det skal være et Firewire eller USB lydkort.
Firewire skulle jo virke uden problemer, hvorimod jeg har hørt om visse
problemer med USB - bl.a. at lyden kan hakke hvis pc'en er på "overarbejde"
eller der kan komme klik i lyden.
USB er jo billigere (ca. halv pris) end Firewire lydkort, så det har da også
lidt at sige.
Men ellers har jeg overvejet disse:
Firewire: http://www.aage.dk/shoppingsystem/vare.asp?varenr=26632
USB: http://www.aage.dk/shoppingsystem/vare.asp?varenr=45332

Nogen bud på hvad man skal gå efter?

Mvh Jørgen

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 23-05-08 11:17

"Jørgen" <-> wrote in message
> [...]
> "overarbejde"
> eller der kan komme klik i lyden.
> USB er jo billigere (ca. halv pris) end Firewire lydkort, så det har da

Nu skriver du ikke lige,hvilken computer, du har, men hvis du nu har
exprescard i den, så kunne det her måske være noget?
http://us.creative.com/products/product.asp?category=209&subcategory=669&product=16642&nav=2

X-Fi kort går man jo bare ikke galt i byen med.

/Ole

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 23-05-08 12:06

/Ole (6000) wrote:

> [...]

Når jeg læser Wavelab så læser jeg udsøgt lydkvalitet.

> X-Fi kort går man jo bare ikke galt i byen med.

Creative og udsøgt lydkvalitet - haha...

Audiotrak eller ESI er vejen frem her.

http://www.audiotrak.net/products/
http://www.esi-audio.com/products/

Jesper Poulsen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 23-05-08 11:29

Jørgen wrote:

> Nogen bud på hvad man skal gå efter?

Hovedparten af dem der sidder her har ikke en k*ft forstand på lyd.
Smart flim-flam vejer højere

dk.teknik.lyd rummer lyd-folkene

Jesper Poulsen

Fra : LarS

Dato : 23-05-08 16:33

Hej Jørgen, du skrev:

> [...]
> eller der kan komme klik i lyden.
> USB er jo billigere (ca. halv pris) end Firewire lydkort, så det har da også

M-Audio FireWire boxen er okay - har den selv og er godt tilfreds:
God lyd & muligheder, godt betjeningspanel både på box og i sw.
(Og jeg bruger WaveLab).

/LarS

Fra : Claus Tersgov

Dato : 24-05-08 08:45

Jørgen skrev bl.a.:

> Jeg har overvejet om det skal være et Firewire eller USB lydkort.
> Nogen bud på hvad man skal gå efter?

Motu 828 og EMU 0404 begge usb kører som en drøm hos mig. Begge har udsøgt
lydkvalitet til prisen. Hvilket program, du skal bruge det i er fuldstændig
underordnet, det handler udelukkende om, hvilke indgang du har behov for.
Begge disse kort har fremragende mic indgange, og navnlig EMU'en har en
fantastisk monitordel. Der er virkelig smæk på udgangen.

Dernæst har jeg en meget enkel Behringer usb adabter (line in/ud) , den
bruges udelukkende på en dedikeret Thinkpad x600 som fasemeter og
analysator bl.a. i wavelab.

Jeg har iøvrigt også et focusrite 8 kanals firewire lydkort, det kører også
fremragende.

Claus