internet webcam
Fra : Lars Jørgensen - 276~

Dato : 23-05-08 09:13

Hej.

Jeg søger et webcam der kan tilsluttet til internettet.

Det er i sig selv ikke den største opgave, men det jeg er ude efter er at
det skal kunne instilles til at tage et billede / foto en gang i døgnet og
gemme det på en ftp disk og det lader ikke til at være den nemmeste opgave.

Er der nogle der har nogel gode ideer til hvad jeg skal lede efter?

På forhånd tak

Lars

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 23-05-08 11:22

"Lars Jørgensen - 2760" <nyhedsgruppe@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> opgave.
>
> Er der nogle der har nogel gode ideer til hvad jeg skal lede efter?

Ork ja, edbpriser har mange http://kortlink.dk/5awt

Mogens

Fra : Lars Jørgensen - 276~

Dato : 23-05-08 11:27

"Mogens Nielsen" <willeFJERNDETTEmoesgade@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Ork ja, edbpriser har mange http://kortlink.dk/5awt

Men kan de sættes til at tage et still billede på et bestemt klokkeslet hver
dag?

Lars

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 23-05-08 11:41

"Lars Jørgensen - 2760" <nyhedsgruppe@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> "Mogens Nielsen" <willeFJERNDETTEmoesgade@gmail.com> skrev i en meddelelse

Kik på producentens hjemmeside.

Mogens

Fra : Lars Jørgensen - 276~

Dato : 23-05-08 11:45

> Kik på producentens hjemmeside.

Det er jo så det jeg har prøvet og kan ikke finde nogle. derfor jeg spørger

Lars

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 23-05-08 12:14

> [...]
>
> "Mogens Nielsen" <willeFJERNDETTEmoesgade@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er jo så det jeg har prøvet og kan ikke finde nogle. derfor jeg

Et hurtig kik i manual til Linksys WVC2300 på side 29:

The most common kind of event type will upload video or
snapshot files to a specified destination (E-mail account or
FTP server). Other actions performed by event types can
include the activation of an output port.

Mogens

Fra : Lars Jørgensen - 276~

Dato : 23-05-08 12:46

> [...]
> FTP server). Other actions performed by event types can
> include the activation of an output port.

Kan desværre ikke finde manualen til det omtalte produkt

Fra : Lars Jørgensen - 276~

Dato : 23-05-08 12:52

har fundet den

Fra : Lars Jørgensen - 276~

Dato : 23-05-08 13:17

> [...]
> FTP server). Other actions performed by event types can
> include the activation of an output port.

Har lige talt med linksys tekniske support og for at denne funktion virker
skal der være en motion som trikker den. Så dette kan desværre heller ikke

/Lars

Fra : Rado

Dato : 24-05-08 04:14

On Fri, 23 May 2008 10:13:26 +0200, "Lars Jørgensen - 2760"
<nyhedsgruppe@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>gemme det på en ftp disk og det lader ikke til at være den nemmeste opgave.

Kig evt. på det her program (bruger det selv), det kan bruges med et
hvilket som helst webcam:

http://www.zonetrigger.com/motion-detection/

Det kan tage billeder automatisk med op til 5 timers interval samt
auto uploade til FTP server op til hver 2. time. Det har også en
scheduler, måske du kan lave noget smart ved at kombinere den med de
andre funktioner.

Det kan også tage billeder ved tryk på en knap, her kan du evt. få en
makroafspiller med scheduler til at klikke på den en gang i døgnet og
så bare sætte FTP upload til at køre med 1 minuts interval, så skulle
billedet ryge op lige så snart det er taget

Her er en god makroafspiller med scheduler:
http://www.pushthefreakinbutton.com/

men ellers er der muligvis også nogle freeware afspillere derude der
kan det samme.

--
Rado

The greatest obstacle to discovery is not ignorance
but the illusion of knowledge.

Fra : Rado

Dato : 26-05-08 17:21

On Sat, 24 May 2008 05:14:23 +0200, Rado <rado@fjernpost1.tele.dk>
wrote:

>Her er en god makroafspiller med scheduler:
>http://www.pushthefreakinbutton.com/

Iøvrigt ser jeg lige at den kan fås til halv pris imorgen (25 maj),
men kun lige den dag:

http://daily-deals.iconico.com/software/ptfb-pro-aka-push-the-freakin-button/

Fra : Lars Jørgensen - 276~

Dato : 27-05-08 13:50

Hej Rado..

Tak for din indsats. men meningen er at det skal kunne stå som "stand Alone"
altså uden en pc til at styre det.

Lars

Fra : Rado

Dato : 27-05-08 20:58

On Tue, 27 May 2008 14:50:15 +0200, "Lars Jørgensen - 2760"
<nyhedsgruppe_REMOVE_@youseepost.dk> wrote:

>Hej Rado..
>
>Tak for din indsats. men meningen er at det skal kunne stå som "stand Alone"
>altså uden en pc til at styre det.

OK. Måske du kan finde noget her så:

http://www.axis.com/products/video/camera/index.htm

Fra : Fjollefrans

Dato : 28-05-08 18:10

> OK. Måske du kan finde noget her så:
>
> http://www.axis.com/products/video/camera/index.htm

....eller hvis det skal være højere opløsning så www.iqeye.com

bemærk der findes en hel del producenter/mærker, det man skal Google efter
er "ip camera" eller "network camera"

/FF