Ny router
Fra : Hagar

Dato : 21-05-08 05:59

Hej

Jeg skal have mig en ny router, den gamle stod af.
Er der nogen der kender til denne
http://www.hsdata.dk/index.asp?subsite=netværk&subgruppe=router/firewall&nr=&gruppe=&varenr=20893&info=ja

Hagar

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 21-05-08 07:04

Hagar wrote:

> Er der nogen der kender til denne
> http://www.hsdata.dk/index.asp?subsite=netværk&subgruppe=router/firewall&nr=&gruppe=&varenr=20893&info=ja

En tom side. Nok meget passende, for du er havnet i den forkerte gruppe.
Routere er hjemmehørende i dk.edb.netvaerk

Jesper Poulsen

Fra : Hagar

Dato : 21-05-08 11:58

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> En tom side. Nok meget passende, for du er havnet i den forkerte gruppe.
> Routere er hjemmehørende i dk.edb.netvaerk

> [...]

Underligt, bruger jeg samme link, så får jeg da fint en side frem der ikke
er tom.
Jeg smutter over i den gruppe du anbefaler, tak for hjælpen

Hagar

Fra : Ukendt

Dato : 21-05-08 12:12

>Underligt, bruger jeg samme link, så får jeg da fint en side frem der ikke
>er tom.

Tøm din cache, så er du lige vidt

Fra : Per Nielsen

Dato : 23-05-08 08:35

Hagar wrote:
> [...]

> ikke er tom.
> Jeg smutter over i den gruppe du anbefaler, tak for hjælpen

Jeg får også et tomt felt hvor produktbeskrivelsen skulle have været. Det er
så fordi jeg bruger Firefox (2.0.0.14) som default browser. I IExplorer 7
(7.0.5730.13) er der ingen problemer.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 23-05-08 08:39

Per Nielsen wrote:

> Jeg får også et tomt felt hvor produktbeskrivelsen skulle have været. Det er

Det skyldes at HS Data har valgt ikke at overholde W3C. Jeg har kun
Firefox (Microsoft har endnu ikke lavet IE til Linux) og kan derfor ikke
se noget. HS Data er blevet gjort opmærksom på problemet.

Jesper Poulsen

Fra : Per Nielsen

Dato : 23-05-08 08:54

Jesper Poulsen wrote:
> Det skyldes at HS Data har valgt ikke at overholde W3C. Jeg har kun
> Firefox (Microsoft har endnu ikke lavet IE til Linux) og kan derfor
> ikke se noget. HS Data er blevet gjort opmærksom på problemet.

Jeg bruger Firefox til langt det meste. Men når jeg skal til at benytte mit
VISA-kort til onlinekøb, bruger jeg oftest IExplorer. Netop for at undgå
misforståelser og fejl som bl.a. hos HS Data. Tja, sådan er det desværre
stadigvæk.

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 23-05-08 09:52

Per Nielsen wrote:

> Jeg bruger Firefox til langt det meste. Men når jeg skal til at benytte mit
> VISA-kort til onlinekøb, bruger jeg oftest IExplorer. Netop for at undgå
> misforståelser og fejl som bl.a. hos HS Data.

Der går måneder eller år mellem at jeg støder på noget, hvor jeg ikke kan bruge Firefox til onlinekøb - hvad er det for nogle onlinebutikker du bruger, siden du er nødt til at bruge IE?
(jeg har ikke IE, jeg gik helt over til linux i 1999)

Det eneste problem jeg kan huske, er at jeg prøvede at købe noget gennem den tyske ebay forleden; det var ikke nemt, man skulle stort set slå al sikkerhed fra for at kunne gennemføre en (paypal-)betaling, men derudover er det rigtig længe siden jeg har haft problemer i den retning.
Det skal måske siges, at jeg har følgende add-ons installeret:

Adblock Plus
Cookiesafe
Flashblock
NoScript

Fra : Per Nielsen

Dato : 23-05-08 12:31

Jens C. Hansen wrote:
> [...]
> onlinebutikker du bruger, siden du er nødt til at bruge IE? (jeg har
> ikke IE, jeg gik helt over til linux i 1999)

Det kan jeg desværre ikke lige huske. Kan vist også kun tælles på én hånd
Så problemet er meget lille for mit vedkommende, og jeg glemmer da også
ind imellem at skifte til IE når der skal handles online. Når der er
problemer som hos HS Data, plejer det at være synligt inden jeg når frem til
betalingsdelen.

Og jeg har flg installeret:

Adblock Plus
NoScript

Fra : Sune

Dato : 21-05-08 07:10

On Wed, 21 May 2008 06:59:15 +0200, "Hagar" <nogo31@hotmail.com> wrote:

>Hej
>
>Jeg skal have mig en ny router, den gamle stod af.
> [...]

Det er en ADSL2+ router (kan jeg se på den ikke-tomme side Jesper .
Er du sikker på at det er det du vil have?

Det er en router du sætter i stedet for din udbyders.

Så du skal være sikker på at den kan benyttes hos din udbyder, og du
skal være sikker på at du ikke skifter til en udbyder der ikke
understøtter den router.

Mvh
Sune

Fra : Hagar

Dato : 21-05-08 15:26

"Sune" <april2007@tdcadslw.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Så du skal være sikker på at den kan benyttes hos din udbyder, og du
> skal være sikker på at du ikke skifter til en udbyder der ikke

He he, som jeg har skrevet i rette gruppe, så troede jeg at man bare gik ud
og købte noget så man kunne være flere på nettet samtidigt, men der er da
lige noget jeg har misforstået, godt jeg spurgte først.
Har du et forslag til mig, fra samme biks som jeg linkede til, så vi er
flere der kan komme på nettet samtidig, han er nemlig den lokale bisse

Hagar

Fra : J

Dato : 21-05-08 08:21

wrote:

>Hej
>
>Jeg skal have mig en ny router, den gamle stod af.
> [...]
Jeg synes, at du skulle købe en DIR-655 fra D-link.

For mig at se, er der 2-3 hippe egenskaber at skyde efter:
1) N standard for trådløs (300 Mbit/s og de langsommere)
2) gigabit hastighed på trådet switch
3) usb tilslutning (1 eller mere)

Jeg købte selv en asus wl-500w. den har desværre ikke gigabit switch.
Men gode egenskaber for usb (2 stk).
Den kan endvidere undlade at broadcaste essid. En god ting.

Det er ikke særligt sandsynligt at der er problemer med udbyderen. Jeg
har tdc og behøvede ikke engang at klone mac-adressen.
mvh

John

Fra : N_B_DK

Dato : 21-05-08 14:29

"J" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> wrote in message

> Den kan endvidere undlade at broadcaste essid. En god ting.

Godt mod hvad ? det lukker ingen ude af ens net, og den feature har
endnu ikke set, ikke har været på trådløst udstyr.

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)

Fra : J

Dato : 21-05-08 15:13

On Wed, 21 May 2008 15:28:32 +0200, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com>
wrote:

>"J" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> wrote in message

>Godt mod hvad ? det lukker ingen ude af ens net, og den feature har
>endnu ikke set, ikke har været på trådløst udstyr.

Godt imod N_B_DK !

Man sætter wpa eller wpa2 på, og undlader at broadcaste essid. Det
skulle være lidt svært at gætte essid så. Så man kunne forestille sig,
at forsøg på hackning aldrig bliver forsøgt.

Det svarer vel til at tage kondom på, selv om man er impotent !

mvh

John

Fra : N_B_DK

Dato : 21-05-08 15:24

> Godt imod N_B_DK !

Nå, den må du lige uddybe ?

> Man sætter wpa eller wpa2 på, og undlader at broadcaste essid. Det
> skulle være lidt svært at gætte essid så. Så man kunne forestille sig,
> at forsøg på hackning aldrig bliver forsøgt.

Så forestiller man sig forkert, skjuling af SSID, gør det ikke sværere,
ligesom mac filtrering er spild af tid.

> Det svarer vel til at tage kondom på, selv om man er impotent !

Ja eller spise havregryn, når solen skinner.

Fra : Jesper Lund

Dato : 23-05-08 10:19

Jens C. Hansen wrote:

> [...]
> kan bruge Firefox til onlinekøb - hvad er det for nogle onlinebutikker
> du bruger, siden du er nødt til at bruge IE? (jeg har ikke IE, jeg gik

Formentlig en kombination af Danske Netbank (eller anden IE-bundet
netbank) og en internetbiks som bruger Verified by Visa/MasterCard
SecureCode.

--
Jesper Lund