Soundblaster X-Fi gamer
Fra : sls\(2770\)

Dato : 19-05-08 17:05

Jeg har sådan et lydkort, og har sat højttaler og hovedtelefon i en splitter
som så er sat i lydkortet.
Kan jeg undgå den splitter og få den samme lyd ud af 2 porte på lydkortet,
altså en port til højttaler og en til hovedtelefon?

// Sid

Fra : Martin

Dato : 19-05-08 20:43

sls(2770) wrote:
> [...]
> Kan jeg undgå den splitter og få den samme lyd ud af 2 porte på lydkortet,
> altså en port til højttaler og en til hovedtelefon?

Mange nyere kabinetter har udgange foran og bagpå, som kører på samme
lydkort, altså en slags indbygget splitter - hvordan det helt præcis
virker aner jeg ikke

Fra : Ukendt

Dato : 20-05-08 16:00

"Martin" <martin@aarhof.invalid> wrote in message

> Mange nyere kabinetter har udgange foran og bagpå, som kører på samme
> lydkort, altså en slags indbygget splitter - hvordan det helt præcis
> virker aner jeg ikke

Eh ja, men typisk kun hvis der er tale om onboard lyd fra bundkortet. Det er
ikke tilfældet her.

Hvis det skal virke, skal spørger have forbundet multi-kortet foran med sit
lydkort. Det tror jeg ikke han har, siden han stiller netop dette spørgsmål.

mvh
///M

Fra : Ukendt

Dato : 20-05-08 16:01

"sls(2770)" <sls@FJERNsol.dk> wrote in message
> [...]
> Kan jeg undgå den splitter og få den samme lyd ud af 2 porte på lydkortet,
> altså en port til højttaler og en til hovedtelefon?

Jeg har ikke nøjagtigt dit kort, men på mit SB kort kan man i det
medfølgende software indstille nøjagtig det som du ønsker. Altså f.eks.
anvende input eller mic som output.

mvh
///M

Fra : sls\(2770\)

Dato : 20-05-08 17:01

"///M" <nomail> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg har ikke nøjagtigt dit kort, men på mit SB kort kan man i det
> medfølgende software indstille nøjagtig det som du ønsker. Altså f.eks.

Hvad hedder den software du bruger, kan ikke rigtig finde noget i min?

Mvh Sid

Fra : Ukendt

Dato : 20-05-08 19:01

> Hvad hedder den software du bruger, kan ikke rigtig finde noget i min?

Hmm - Jeg mente bestemt mit kort var fra SB, men det er ikke. Undskyld. Mit
kort er fra Realtek og der hedder programmet "Sound Manager" og ligger i
tray'et.

Men tag et kig i kontrolpanelet (det er ikke "sound and notifications")
eller under "start - programmer".

mvh
///M

Fra : sls\(2770\)

Dato : 20-05-08 21:01

> [...]
> i tray'et.
>
> Men tag et kig i kontrolpanelet (det er ikke "sound and notifications")

Det er der desværre ikke, men kan godt huske funktionerne fra et andet
lydkort jeg havde.
Tak for svaret..

Mvh Sid

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 21-05-08 07:02

sls(2770) wrote:

> altså en port til højttaler og en til hovedtelefon?

Lad mig gætte - du indstiller lyden til højttalerne direkte på højttalerne?

Køb en hovedtelefonforstærker. Det belaster også lydkortet mindre.

Jesper Poulsen

Fra : sls\(2770\)

Dato : 21-05-08 08:26

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> Lad mig gætte - du indstiller lyden til højttalerne direkte på
> højttalerne?
>
> Køb en hovedtelefonforstærker. Det belaster også lydkortet mindre.

Næe, jeg bruger en splitter til at få lydudgangen på lydkortet til at blive
til 2 og den splitter ville jeg gerne undgå.
Så hvis jeg kunne få lydkortet til at spille den samme lyd i 2 porte ville
jeg blive glad.

// Sid

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 21-05-08 09:17

sls(2770) wrote:

> Næe, jeg bruger en splitter til at få lydudgangen på lydkortet til at blive
> til 2 og den splitter ville jeg gerne undgå.

Hvorfor vil du gerne undgå den?

> Så hvis jeg kunne få lydkortet til at spille den samme lyd i 2 porte ville
> jeg blive glad.

Risikoen for fejl er større hvis man ændrer en port fra dens default-opgave.

Jesper Poulsen

Fra : sls\(2770\)

Dato : 21-05-08 15:16

> Hvorfor vil du gerne undgå den?

Der skal ikke så meget til før der er knas på linjen.. Kan også være jeg
bare skulle finde mig en bedre splitter.

// Sid