Monitorprogrammer
Fra : Jacob Bjørn

Dato : 18-05-08 13:02

Jeg har pt pc probe installeret, men har hørt det ikke er super nøjagtigt,
hvilke programmer vil I anbefale i stedet?

Fra : Rasmus Bertelsen

Dato : 18-05-08 22:06

Jacob Bjørn skrev:
> Jeg har pt pc probe installeret, men har hørt det ikke er super nøjagtigt,
> hvilke programmer vil I anbefale i stedet?

På stående fod kendre jeg Motherboard Monitor 5 (MBM 5), CPU-Z, og flere
andre er der vist. Der er også et fremragende italiensk (tror jeg nok
det var) program, jeg ikke kan huske navnet på. Førstnævnte (MBM 5)
udvikles der vist ikke mere på. Og har ikke gjort det i nogen tid.

Mvh,
Rasmus Bertelsen

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 19-05-08 07:04

Rasmus Bertelsen wrote:

> [...]
> jeg nok det var) program, jeg ikke kan huske navnet på. Førstnævnte
> (MBM 5) udvikles der vist ikke mere på. Og har ikke gjort det i nogen

Er det mon SpeedFan du tænker på?

Det er ganske rigtigt et fint program.

PCProbe er jeg varsom med, idet det har vist sig at crashe min pc flere
gange, hvis jeg rører bestemte settings.
Det ser gudhjælpemig ud til, at det har mulighed for at ændre visse kritiske
cpu-settings i bios realtime

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 19-05-08 08:38

Jacob Bjørn wrote:

> Jeg har pt pc probe installeret, men har hørt det ikke er super nøjagtigt,

Programmet har intet med nøjagtigheden af de målte data at gøre. Hele
aben ligger hos målekredsløbene i den hardware der skal måle på.

Uanset hvad, så kan målingerne kun bruges som rettesnor, idet
målehardwaren ikke er kalibreret.

Jesper Poulsen